AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Noen som har vært kjærester i mange år uten å bo sammen? Synes begge dette er greit? Har dere det fint med det? Anonymkode: 79ada...f10
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 M45 her og jeg og dama (også 45) er særboere som det heter. Vi har vært sammen i 10+ år og det går bra. Vi snakket egentlig om å flytte sammen i begynnelsen av forholdet, men så ville ingen av oss egentlig flytte fra der vi bodde fordi vi trivdes bra. Etter litt fram og tilbake kom vi fram til at vi ville fortsette å være sammen og bo hver for oss og det har nå fungert bra i mange år. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg synes dette er det forholdet jeg har vært i som har fungert best og det sier hun at hun synes også. Det er kanskje ikke for alle, men jeg må likevel si at jeg anbefaler det. Anonymkode: 2f9a9...9e8 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Skrevet 9. juni 2024 Jeg og kjæresten bodde hver for oss i drøyt 10 år. Hadde ikke hans ex nektet meg å være i nærheten av hans barn de første årene, hadde vi nok flyttet sammen i løpet av de første årene. Vi bodde nesten sammen hos hverandre når vi ikke hadde barna, men etterhvert som både hans og mitt barn vokste til var det godt å ha sin egen bolig også, særlig når de var i tenårene og ikke likte hverandre så godt. Var jeg hos han var det godt å dra hjem og trekke seg tilbake hos meg selv og mitt barn. "Mine og dine barn" kan fort bli litt mye av og til. Da vi flyttet sammen etter 10 år følte jeg at det var vanskeligere å beholde gnisten enn når vi var særboere. Anonymkode: c79b7...84e 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og kjæresten bodde hver for oss i drøyt 10 år. Hadde ikke hans ex nektet meg å være i nærheten av hans barn de første årene, hadde vi nok flyttet sammen i løpet av de første årene. Vi bodde nesten sammen hos hverandre når vi ikke hadde barna, men etterhvert som både hans og mitt barn vokste til var det godt å ha sin egen bolig også, særlig når de var i tenårene og ikke likte hverandre så godt. Var jeg hos han var det godt å dra hjem og trekke seg tilbake hos meg selv og mitt barn. "Mine og dine barn" kan fort bli litt mye av og til. Da vi flyttet sammen etter 10 år følte jeg at det var vanskeligere å beholde gnisten enn når vi var særboere. Anonymkode: c79b7...84e Du bør nesten takke ex kona for å ha bidratt til 10 hete år da 😆 Anonymkode: 6dc17...908
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #6 Skrevet 9. juni 2024 Vi har begge langvarige eksteskap bak oss, og barn på hver vår kant. Vi har vært sammen som særboere i snart 12 år, og begge er strålende fornøyd med det. Vi har ingen felles økonomiske eller praktiske forpliktelser, så det blir et perfekt kompromiss mellom gjensidighet og frihet. Begge kan avslutte når vi måtte ønske det uten økonomiske eller praktiske konsekvenser av noe slag, og nettopp denne «frivilligheten» gjør kjærligheten sterkere. Vi er sammen på reiser, ferier og vanligvis et par helger i måneden, og deler stort sett ingen grå hverdager. Det gjør selvsagt samværet mye mer lystbetont og uten den rutinepregede traurigheten som dominerer mange langvarige samboerskap. Denne samlivsformen passer selvfølgelig ikke for alle livsfaser og -situasjoner, men for folk med voksne barn som har økonomisk mulighet til å være særboere, fungerer det supert! Anonymkode: 3e970...bc3 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen som har vært kjærester i mange år uten å bo sammen? Synes begge dette er greit? Har dere det fint med det? Anonymkode: 79ada...f10 Ja, vi har det kjempefint sammen! Så langt det nest lengste og helt klart lykkeligste forholdet jeg har hatt i mitt liv. Man blir ivaretatt, møtt og har noen å dele ting med. Samtidig som vi har vårt eget og rekker å savne hverandre litt 👌 Særboer anbefales på det sterkeste 😁 Anonymkode: 63a1e...b00 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, vi har det kjempefint sammen! Så langt det nest lengste og helt klart lykkeligste forholdet jeg har hatt i mitt liv. Man blir ivaretatt, møtt og har noen å dele ting med. Samtidig som vi har vårt eget og rekker å savne hverandre litt 👌 Særboer anbefales på det sterkeste 😁 Anonymkode: 63a1e...b00 Akkurat slik jeg føler og. Det å få litt avstand og alenetid gjør at man har det bedre når man er sammen. Å gå oppå hverandre gjør det lettere at det blir gnisninger og man irriterer seg over partners uvaner. Som særboer kan man svelge kameler lettere for man vet at etterpå blir det alenetid igjen. Anonymkode: c07a1...790
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 Takk forfalle svar. Fint å lese om deres erfaring. Jeg savner ham ofte når han er hos seg selv, men vi er egentlig mye sammen, og har det bra. Anonymkode: 79ada...f10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå