Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ble gravid med et uhell? Har barn fra før. 

Anonymkode: 7c46c...874

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på livs- og familiesituasjonen din ellers. Det har mer å si enn alder i seg selv. 

Anonymkode: a6812...eba

• Liker 10
  • Nyttig 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Har du ny mann eller er det han du har barn med fra før?

Stor sjanse for å få et barn med Downs eller andre skavanker i og med at du er så gammel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort det. 

Anonymkode: 10a5f...a95

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har barn på 8 og 11. Orker ikke å starte på nytt. Og med aldersforskjellen ville vi måtte dele familien i to mye. Jeg liker at vi kan være mer aktive som familie nå. En baby ville selvsagt endret dette. Min tid med bæresele er over

Anonymkode: f1d61...f36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. ALT for sent å få baby når man er 45/46 år. Det hadde jeg ikke valgt å gjøre, verken for meg, babyen eller resten av familien

Anonymkode: 50426...4ee

• Liker 9
  • Nyttig 4
Gjest Bromance
Skrevet

Ja - det er altfor seint å gå gravid. Svaret mitt er uavhengig av om man har barn fra før eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid som 43 åring. Valgte å beholde. 

15 minutter siden, Smeltemann said:

Stor sjanse for å få et barn med Downs eller andre skavanker i og med at du er så gammel.

Det er en microprosent sjanse. Ja, sjansen er større, men den er helt minimal, så egentlig ikke et argument. Og man får tester, hvis det div syndromer er et argument. 

Anonymkode: d25e3...5a7

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, hadde gjort det om jeg var 30 også. Jeg var ferdig med å få barn da jeg var 25..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med (større) barn fra før, så tror jeg nok dessverre at jeg hadde valgt abort. Har selv fått barn sent, 35 og 37, så med barn på 10 og 8 som krever sitt hadde jeg ikke orket å få en baby i tillegg.

Anonymkode: 177cc...b93

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du barnet? Behold det. Ønsker du ikke barnet? Ta abort. 

Så enkelt er det. Kan du bli gravid, så er det ikke for sent å få barn. Du blir sannsynligvis den eldste moren i barnehagen, skoleklassen osv, men det er neppe veldig stor aldersforskjell mellom deg og nest yngste. Og ser man foreldregruppa under ett: det er nesten garantert fedre som er eldre.  

Og STOR sannsynlighet for Downs er det virkelig ikke selv om du er godt voksen. Selvsagt er sannsynligheten større enn om du var 25, men husk at selv om du f.eks ganger en kjempeliten sannsynlighet med 10, så er sannsynligheten fremdeles liten. De aller aller aller fleste barn født av godt voksne mødre er helt funksjonsfriske. 

Anonymkode: 8619d...ec4

• Liker 14
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg er 40 og har to barn på 6 og 10 år. Er i tillegg utbrent og prøver å bygge meg opp til å fungere normalt igjen, hadde ikke hatt mulighet til å få en baby nå. Men lett hadde det nok ikke vært 💔

Anonymkode: 142d4...b9e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt. Men full forståelse for dem som ikke gjør det. Ikke gøy med 15-åring når man blir 60? 

Anonymkode: 8ae70...234

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 7c70f...0a2

AnonymBruker
Skrevet

Ja,  er ferdig med barn. 

Anonymkode: 7c1ce...cfa

AnonymBruker
Skrevet

En enkel blodprøve av ditt blod kan avsløre noen genetiske avvik men kan vel ta en uke å få resultatet? 

Anonymkode: 8ae70...234

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvfølgelig. Eksisterende barn hadde vært 23,22 og 18. Passer bedre å bli bestemor i en alder av 45 enn mor. 

Anonymkode: 19657...3a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke når jeg vet hvor glad jeg er i barna mine som jeg har, men ville nok for første gang vurdert det. Jeg tror jeg kanskje ikke villet taklet en abort særlig bra, samtidig fortjener jo et barn foreldre som har energi, man kam jo føle seg ung som 45 åring (det er jo en følelse alle har) om 10 år kan man fortsatt føle det, men det skjer jo selvsagt noe med fysiken på 10 år. Barna jeg har er jo tenåringer nå, og er snart på vei ut av redet. 

Konklusjon nærmere ja enn nei. 

Anonymkode: 97a06...e71

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvis du ble gravid med et uhell? Har barn fra før. 

Anonymkode: 7c46c...874

Dersom mors helse er ok, nei.

Anonymkode: e362a...930

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har ikke barn, har aldri ønsket meg barn, og det blir selvsagt mindre aktuelt jo eldre jeg blir. 

Anonymkode: fe571...fcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...