AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Altså disse innleggene der gjerne en kvinne klager fordi hun har nærmest plikt sex med mannen,og nannen maser og blir SUR om de ikke har sex på 1 uke😱 Det jeg reagerer på er svarene,mange skriver at vedkommende må få mer lyst, ikke rart mannen er sur, jeg hadde også blitt drittsur, sex mer enn 1 gang per uke er en selvfølge, det er noe galt med din lyst, du må tilfredsstille mannen osv!? Really? Hva slags forhold er dette,mistenker mange her oppriktig tenker at har man ikke sex på 1 uke er det ikke et bra forhold?! Jeg kan ta meg selv. I perioder med mye stress, hendelser som sykdom,dødsfall,depresjon, nattevåken av små barn altså livet skjer for mange er det siste jeg tenker på SEX. Har null sexlyst. Alt går til det jeg står i,energien. Min kjæreste har aldri mast ellee blitt sur for det? Det er ikke sex som definerer et forhold,men nærheten. Det å få den klemmen, kysset, stryke på hverandre i tøffe tider,prate åpent sammen det er kjærlighet! Sexen er bonuset og limet som man vil ha fordi man elsker hverandre høyt og vil kjenne hverandre nært. Selvfølgelig er sex viktig, MEN hvis du skal gå rundt være redd mannen blir sur fordi du ikke orker sex på noen uker er ikke dette et ekte godt forhold! Jeg hadde derimot blitt redd hvis min kjæreste sluttet å stryke på meg, holde rundt meg, støtte meg, ringe meg, gråte og le med meg. Det hadde bekymret meg mye mer enn å ikke pule på 2 uker. Anonymkode: e2d48...f81 11 5 19
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 100 prosent enig, ts. Anonymkode: 2fd31...d0d 2 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 Da er du vel så heldig at du ikke er sammen med en bitterpikk. De kan virkelig forsure ethvert samliv. Det kan tidvis være bedre å «legge seg på rygg» i stedet for å leve i den atmosfæren som oppstår når han ikke får seg regelmessig. Anonymkode: a5654...2b5 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Skrevet 9. juni 2024 Også 100% enig. Jeg vurderer derfor å gå fra kona gjennom 10 år. Hun har fullstendig sluttet med alle de tingene, det er kun kritikk og harde ord å få i retur. Og, om jeg sier jeg savner disse tingene så går jeg beskjed om å slutte å sutre og klage. Anonymkode: f77a7...b06 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 100 prosent enig, ts. Anonymkode: 2fd31...d0d Ikke sant? Tror mange lever i "overfladiske " forhold etter en slags mal der SEX kommer foran alt. Og joda jeg har hatt både elskere og mer typisk sex forhold,men gud så fantastisk det var å finne ekte kjærlighet. En mann som sier "når du har det vondt,har jeg det vondt også" hva kan jeg gjøre for å støtte deg å kysser meg på pannen❤ Tenk om jeg skulle gått rundt vært redd for at han blir sur fordi jeg ikke har sexlyst den uken. Sex er viktig for oss,men viktigste er nærheten og samtalene våre❤ TS Anonymkode: e2d48...f81 3 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #6 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da er du vel så heldig at du ikke er sammen med en bitterpikk. De kan virkelig forsure ethvert samliv. Det kan tidvis være bedre å «legge seg på rygg» i stedet for å leve i den atmosfæren som oppstår når han ikke får seg regelmessig. Anonymkode: a5654...2b5 Ikke heldig🤷 Men vet hva jeg vil ha? Ingen vil være sammen med en "bitterpikk". Da må man forlate forholdet mener jeg. TS Anonymkode: e2d48...f81 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Også 100% enig. Jeg vurderer derfor å gå fra kona gjennom 10 år. Hun har fullstendig sluttet med alle de tingene, det er kun kritikk og harde ord å få i retur. Og, om jeg sier jeg savner disse tingene så går jeg beskjed om å slutte å sutre og klage. Anonymkode: f77a7...b06 Da ville jeg forlatt min kjæreste selv. Uten klemmene,styrkingen,latter,gråt og gode samtaler har man ingenting. Du fortjener bedre❤🙏 TS Anonymkode: e2d48...f81 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da ville jeg forlatt min kjæreste selv. Uten klemmene,styrkingen,latter,gråt og gode samtaler har man ingenting. Du fortjener bedre❤🙏 TS Anonymkode: e2d48...f81 Stryk* Ta på hverandre* skulle det stå.. Anonymkode: e2d48...f81
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Altså disse innleggene der gjerne en kvinne klager fordi hun har nærmest plikt sex med mannen,og nannen maser og blir SUR om de ikke har sex på 1 uke😱 Det jeg reagerer på er svarene,mange skriver at vedkommende må få mer lyst, ikke rart mannen er sur, jeg hadde også blitt drittsur, sex mer enn 1 gang per uke er en selvfølge, det er noe galt med din lyst, du må tilfredsstille mannen osv!? Really? Hva slags forhold er dette,mistenker mange her oppriktig tenker at har man ikke sex på 1 uke er det ikke et bra forhold?! Jeg kan ta meg selv. I perioder med mye stress, hendelser som sykdom,dødsfall,depresjon, nattevåken av små barn altså livet skjer for mange er det siste jeg tenker på SEX. Har null sexlyst. Alt går til det jeg står i,energien. Min kjæreste har aldri mast ellee blitt sur for det? Det er ikke sex som definerer et forhold,men nærheten. Det å få den klemmen, kysset, stryke på hverandre i tøffe tider,prate åpent sammen det er kjærlighet! Sexen er bonuset og limet som man vil ha fordi man elsker hverandre høyt og vil kjenne hverandre nært. Selvfølgelig er sex viktig, MEN hvis du skal gå rundt være redd mannen blir sur fordi du ikke orker sex på noen uker er ikke dette et ekte godt forhold! Jeg hadde derimot blitt redd hvis min kjæreste sluttet å stryke på meg, holde rundt meg, støtte meg, ringe meg, gråte og le med meg. Det hadde bekymret meg mye mer enn å ikke pule på 2 uker. Anonymkode: e2d48...f81 Folk er ulike. Jeg kan også ta meg selv. Har også sammen opplevd sykdom, dødsfall (faktisk mistet vi 2 foreldre på under 3 mnd), og mye annet som er stressende. Er i et ekte, godt forhold og har bare gått uten sex mer enn 1 uke 1 gang under under Corona-restriksjon og når mannen var i utlandet (og selv da hadde vi sexkontakt/flørt over nett). Det første jeg tenker på er sex med mannen min, jeg trenger det, det er livsblodet mitt. Synes det var fantastisk at han hadde sex med meg i dagene rundt mamma begravelse, at han ga meg den trøsten og ikke tenkte at jeg som var sorg ikke burde vært kåt. Anonymkode: 130a0...8f6 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Folk er ulike. Jeg kan også ta meg selv. Har også sammen opplevd sykdom, dødsfall (faktisk mistet vi 2 foreldre på under 3 mnd), og mye annet som er stressende. Er i et ekte, godt forhold og har bare gått uten sex mer enn 1 uke 1 gang under under Corona-restriksjon og når mannen var i utlandet (og selv da hadde vi sexkontakt/flørt over nett). Det første jeg tenker på er sex med mannen min, jeg trenger det, det er livsblodet mitt. Synes det var fantastisk at han hadde sex med meg i dagene rundt mamma begravelse, at han ga meg den trøsten og ikke tenkte at jeg som var sorg ikke burde vært kåt. Anonymkode: 130a0...8f6 Men du var kåt. TS blir sannsynligvis ikke det når hun sliter. DET er forskjellen. Og ene mann som takler at hun ikke er kåt, uten å bli sur. Anonymkode: e3c32...222 3 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men du var kåt. TS blir sannsynligvis ikke det når hun sliter. DET er forskjellen. Og ene mann som takler at hun ikke er kåt, uten å bli sur. Anonymkode: e3c32...222 Point on det du skriver. Du var kåt selv om du skulle i begravelse osv, ok...da var du kåt og fikk det du ønsket? Det er jo ikke det jeg prøvde å si, men nemlig det å bli SUR å kreve noe når den ene ikke har energi/sliter med søvn etc. Altså å bli møtt på sine behov uansett hva det måtte være, og ikke bli sur og kreve. Ts Anonymkode: e2d48...f81 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men du var kåt. TS blir sannsynligvis ikke det når hun sliter. DET er forskjellen. Og ene mann som takler at hun ikke er kåt, uten å bli sur. Anonymkode: e3c32...222 Jeg hadde antageligvis ikke villet være kjæresten til en mann som ikke ble kåt i vanskelige livssituasjoner. Min mann har lavere libido og seksuell energi enn meg, men vi har lik innstilling til plassen sex skal ha i livet. Vi har også lik innstilling til at vi har et personlig ansvar for å ivareta form og helse. Anonymkode: 130a0...8f6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 Hvor har du sett det? Du overdriver, mildt sagt. Du mener 1 år, ikke sant? Anonymkode: 765c8...b92
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #14 Skrevet 9. juni 2024 Dette handler om å ta seg bryet med å bli kjent med kroppen sin og ta den på alvor, finne ut hva man liker, øve seg på å nyte, fremfor å for eksempel neglisjere sex eller la mannen ta styringen. Vet ikke hvordan det er med akkurat deg, trådstarter, vet bare at på generelt grunnlag er kvinner altfor dårlige her. De ser på selvoppofrelse som en dyd og på det å la mannen bestemme som en god gjerning, og så ser de ikke i det hele tatt, at senere utroskap og skilsmisse, er en direkte følge av deres egen passivitet, unnvikenhet og latskap på dette området. Anonymkode: 7c512...f00 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #15 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er jo ikke det jeg prøvde å si, men nemlig det å bli SUR å kreve noe når den ene ikke har energi/sliter med søvn etc. Altså å bli møtt på sine behov uansett hva det måtte være, og ikke bli sur og kreve. Ts Anonymkode: e2d48...f81 For mange par tror jeg kommunikasjon om sex eller andre ting lett blir vanskeligere i perioder med mye stress eller lite energi hos en eller begge. Forhåpentlig går det an å jobbe med noe av dette i "fredstid", og i måten man løser de mindre konfliktene på, sånn at man kan bruke noe av dette når de store stormene herjer. Sånn er jo livet at man iblant har behov og ønsker som står litt mot hverandre, ihvertfall i øyeblikket. Jeg huske en gang tidlig i vårt forhold der vi sammen så på en reality med mye drama og sa, sånn skal ikke vi bli. Og det ble vi heller ikke, vi snakker jo fint til hverandre og hjelper hverandre osv. Samtidig har vi måttet være modige når ting sto på spill, og si: dette er vanskelig for meg, eller dette ønsker jeg. Som regel var det ikke relatert til sex for oss, men andre ting som kan påvirke om man føler seg fri, trygg, ivaretatt, tilfredsstilt, rolig og glad. Det har tatt tid å bli så godt kjent at det å ikke alltid få de behovene dekket, ikke trigger responser som å føle seg kvelt eller forlatt, og å stole på at den andre er der også når det ikke helt kjennes sånn. Min mor kalte det "å slipes"; å bli helt tilpasset hverandre. Anonymkode: 130a0...8f6 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #16 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså disse innleggene der gjerne en kvinne klager fordi hun har nærmest plikt sex med mannen,og nannen maser og blir SUR om de ikke har sex på 1 uke😱 Det jeg reagerer på er svarene,mange skriver at vedkommende må få mer lyst, ikke rart mannen er sur, jeg hadde også blitt drittsur, sex mer enn 1 gang per uke er en selvfølge, det er noe galt med din lyst, du må tilfredsstille mannen osv!? Really? Hva slags forhold er dette,mistenker mange her oppriktig tenker at har man ikke sex på 1 uke er det ikke et bra forhold?! Anonymkode: e2d48...f81 Haha det er så jævlig sant😂 Om jeg skulle blitt dumpet hver gang det gikk over en uke uten sex, så hadde det ikke blitt mye/mange forhold for min del😆 Å tenke at man skal ha sex mer enn en gang i uken i et forhold som potensielt varer livet ut, er fullstendig natta. Absurd. Anonymkode: bf5de...ce3 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #17 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Haha det er så jævlig sant😂 Om jeg skulle blitt dumpet hver gang det gikk over en uke uten sex, så hadde det ikke blitt mye/mange forhold for min del😆 Å tenke at man skal ha sex mer enn en gang i uken i et forhold som potensielt varer livet ut, er fullstendig natta. Absurd. Anonymkode: bf5de...ce3 Jeg hadde ca. daglig sex med eksen jeg var med i mange år, og hadde nok hatt det likt om jeg møtte en som ham igjen. Jeg tenker ikke at sex 2× uka med nåværende mann er utopisk. Men å ha mer enn ukentlig sex (oftere enn innimellom), vil nok kreve at den nåværende mannen min jobber litt mindre, og jeg også. Vi jobber begge langt over 100 % stilling, og brenner opp tid og energi gjennom det, som vi kunne brukt til å ha mer sex. Anonymkode: 130a0...8f6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #18 Skrevet 9. juni 2024 Forøvrig synes jeg en del innlegg fra den andre tråden høres ut som voldtekter eller minimum dype rift i kommunikasjonen om sex. Folk som gruer seg til å legge seg... og som blør etter sex de ikke ville ha osv. Anonymkode: 130a0...8f6 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #19 Skrevet 9. juni 2024 Sur blir jeg ikke. Ikke blir jeg bitter og ikke surmuler jeg heller hvis kona avviser initiativene til å ha et sunt og variert sexliv med en viss hyppighet. Det er mange år siden jeg brukte energi på å være nok forståelsesfull og tålmodig på hennes manglende initiativ på den fronten. Løsningen for meg var å finne spenning og glede med andre som er i samme situasjon. Anonymkode: 66df7...688 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #20 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sur blir jeg ikke. Ikke blir jeg bitter og ikke surmuler jeg heller hvis kona avviser initiativene til å ha et sunt og variert sexliv med en viss hyppighet. Det er mange år siden jeg brukte energi på å være nok forståelsesfull og tålmodig på hennes manglende initiativ på den fronten. Løsningen for meg var å finne spenning og glede med andre som er i samme situasjon. Anonymkode: 66df7...688 Ja, vi kan alle være balanserte og rolige hvis vi også lyver, lurer og gjør som vi vil bak andres rygg. Genialt! Anonymkode: 130a0...8f6 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå