AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Jeg har hatt en del dårlige dager i det siste og det har tydeligvis barnet plukket opp. Jeg ser sikkert trist eller sur ut, barnet har i alle fall stadig behov for å trøste meg med å klappe på meg, klemme eller si "det går bra, mamma". Selv om jeg ikke er spesielt trist akkurat da, er ikke konstant på gråten liksom. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, er jo ikke hennes ansvar å muntre opp meg. Men det er vel bare sånn ansiktet mitt ser ut når jeg er trøtt, sliten og nedfor. What to do? Anonymkode: e1fbf...ded
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 Prøv å smil mer? Anonymkode: 177f7...e85 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøv å smil mer? Anonymkode: 177f7...e85 Ja, gjør jo gjerne det når jeg interagerer med henne. Men hvis jeg holder på med mitt så gjør jeg jo ikke det men da kan hun komme bort og si "såså, det går bra mamma"🙈 Anonymkode: e1fbf...ded
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Skrevet 9. juni 2024 Forklar barnet ditt at dette er slapp av ansiktet ditt. Barnet må lære at mennesker er forskjellige og ikke bare går rundt å smiler. Sånn er ikke verden. Anonymkode: d590d...477 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Skrevet 9. juni 2024 Kan dere stå å lage grimaser foran et speil sammen? Sinna, lei seg, glad, trist, vanlig... så lærer hun hvordan vi ser ut når vi ikke går inn for det. Du kan forklare henne dette med ansiktsmuskler også. Anonymkode: 95107...151 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #6 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt en del dårlige dager i det siste og det har tydeligvis barnet plukket opp. Jeg ser sikkert trist eller sur ut, barnet har i alle fall stadig behov for å trøste meg med å klappe på meg, klemme eller si "det går bra, mamma". Selv om jeg ikke er spesielt trist akkurat da, er ikke konstant på gråten liksom. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, er jo ikke hennes ansvar å muntre opp meg. Men det er vel bare sånn ansiktet mitt ser ut når jeg er trøtt, sliten og nedfor. What to do? Anonymkode: e1fbf...ded Slutt for det første å bruke slike kvinnefiendtlige uttrykk som bare gjør kvinner enda mer kritiske til eget utseende!! Barnet plukker opp stemningen. Det du skal gjøre? Være stolt og glad for at ungen er empatisk og i stand til å uttrykke det Gi en STOR varm klem og si takk til ungen din, smil og la de gode følelsene komme. Alt er bra! Anonymkode: 1b86d...394 1 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slutt for det første å bruke slike kvinnefiendtlige uttrykk som bare gjør kvinner enda mer kritiske til eget utseende!! Barnet plukker opp stemningen. Det du skal gjøre? Være stolt og glad for at ungen er empatisk og i stand til å uttrykke det Gi en STOR varm klem og si takk til ungen din, smil og la de gode følelsene komme. Alt er bra! Anonymkode: 1b86d...394 Det samme ville jeg si, men du sa det mye bedre! Helt enig med deg! Ts: Du sier du har hatt dårlige dager, at ansiktet ditt uttrykker det, ungen din ser det og prøver å trøste - hva er problemet? Ikke lær henne å glatte over følelser, late som alt er bra, lyving eller å være kritisk til eget utseende! Anonymkode: 9aaa1...cf4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Skrevet 9. juni 2024 Når barna mine gjør dette sier jeg at jeg ikke er lei meg, men bare slapper av i ansiktet eller er konsentrert. Anonymkode: f31cf...937
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når barna mine gjør dette sier jeg at jeg ikke er lei meg, men bare slapper av i ansiktet eller er konsentrert. Anonymkode: f31cf...937 Men det er jo ikke sant i ts sitt tilfelle? Anonymkode: 9aaa1...cf4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er jo ikke sant i ts sitt tilfelle? Anonymkode: 9aaa1...cf4 Samtlige småbarnsforeldre jeg kjenner er konstant i mangel på søvn og har litt for mye stress i livet sitt, så det kan fort være sant. Anonymkode: f31cf...937
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samtlige småbarnsforeldre jeg kjenner er konstant i mangel på søvn og har litt for mye stress i livet sitt, så det kan fort være sant. Anonymkode: f31cf...937 Nei. Ts skriver jo: Sitat Jeg har hatt en del dårlige dager i det siste og det har tydeligvis barnet plukket opp. Jeg ser sikkert trist eller sur ut, barnet har i alle fall stadig behov for å trøste meg med å klappe på meg, klemme eller si "det går bra, mamma". Selv om jeg ikke er spesielt trist akkurat da, er ikke konstant på gråten liksom. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, er jo ikke hennes ansvar å muntre opp meg. Men det er vel bare sånn ansiktet mitt ser ut når jeg er trøtt, sliten og nedfor. Anonymkode: 9aaa1...cf4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 Interagerer? Hva i alle dager er det for et ord Anonymkode: 4b287...521
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Interagerer? Hva i alle dager er det for et ord Anonymkode: 4b287...521 https://ordbokene.no/nob/bm/interagere Anonymkode: 4013d...511
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå