Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper på noen med positive erfaringer som kan muntre meg litt opp:

Har sagt opp det jeg anså som drømmejobben grunnet forhold på jobben som jeg mener var uakseptabel. Disse «uakseptable forholdene» er ryddet opp i akkurat nå, men mye grunnet tilfeldigheter, så jeg ser for meg at lignende kan skje igjen, og da orker jeg ikke gjennom en ny runde. Jeg valgte derfor å søke meg en ny stilling, som jeg fikk.

Var kjempeglad da jeg fikk den, men har nå begynt å grue meg. Veldig. Det er lengre reisevei. Jeg vil få mer stress om morgenen ( noe jeg satte pris på med min gamle jobb at jeg ikke hadde) - og jeg er usikker på om jeg kommer til å trives. 

En del av meg vet at det var riktig å si opp jobben min, men jeg kjenner på en stor sorg. Det er først de siste ukene det har gått opp for meg at jeg gruer meg mer og mer til å starte i den nye jobben..

- Noen som har opplevd lignende? Gikk det bra? Noen råd til å endre tankesettet mitt? 

Jeg har forøvrig «rotet det til» for meg selv (sånn tankekjør messig) fordi jeg har søkt på noen andre jobber etter jeg fikk den jeg snart skal starte på. Så hvis jeg skulle få tilbud på noen av de andre stillingene vet jeg ikke hva jeg gjør da heller. Hjelp! 

Anonymkode: 14a7a...b53

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er helt vanlig å kjenne på ambivalens ved jobbytte! Det som er viktig å fokusere på nå er å «earn your way out», lever godt og gå med hevet hode. Du kommer fort til å møte på gamle kolleger i fremtidige jobber, så det at ting er bedret nå i oppsigelsestiden er en kjempefordel!

ta den nye jobben og kjenn på reiseveien. Er det fremdeles et problem etter 2-3 måneder så søker du deg aktivt videre derfra. Det er en helt fair begrunnelse at reiseveien/logistikken ble tyngre enn du trodde så da er det best for begge parter at du søker deg videre mens du er i prøvetid. Da er du attraktiv siden du har mulighet for rask oppstart!

Endret av Summeer
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (5 minutter siden):

Det er helt vanlig å kjenne på ambivalens ved jobbytte! Det som er viktig å fokusere på nå er å «earn your way out», lever godt og gå med hevet hode. Du kommer fort til å møte på gamle kolleger i fremtidige jobber, så det at ting er bedret nå i oppsigelsestiden er en kjempefordel!

ta den nye jobben og kjenn på reiseveien. Er det fremdeles et problem etter 2-3 måneder så søker du deg aktivt videre derfra. Det er en helt fair begrunnelse at reisevesker/logistikken ble tyngre enn du trodde så da er det best for begge parter at du søker deg videre mens du er i prøvetid. Da er du attraktiv siden du har mulighet for rask oppstart!

Takk for svar. Jeg har ikke mye igjen av oppsigelsestiden og som du sier har der hjulpet mye på at ting er på stell akkurat nå. Har ikke lent meg bakover på jobb, gjør det jeg skal ++ 

Det har forøvrig vært en av utfordringene: at arbeidsmengden mellom meg og resten av teamet ikke har vært likt fordelt. Nå er vi i gang med nyansettelser og jeg merker jo at det er meg de nye kommer til for opplæring, veiledning, støtte osv. tror kanskje det også gjør at jeg føler meg sliten, og synes livet er litt tungt akkurat nå: liten motivasjon til å stå i en krevende jobbhverdag og liten motivasjon til å starte opp i ny jobb. Det er veldig ulikt meg selv da jeg mener det å ha «jobben som hobby» er litt oppskrifta på et godt liv (altså det å trives i jobben sin, like hva man holder på med, være motivert for å gå på jobb, glede seg til å gå på jobb osv) 

Anonymkode: 14a7a...b53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...