Gå til innhold

Forloverkjole-hva "forventes"?

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou
Skrevet

Inspirert av en annen tråd om forloverkjole, begynte jeg å gruble. Skal selv være forlover i juli,og har ikke kjøpt kjole ennå. Det er et selskap med ca 80 gjester (stemmer ikke det, Hildegard? ). Nå lurer jeg litt på hva som "forventes" av en forloverkjole.I utgangspunktet hadde jeg tenkt å kjøpe en penere sommerkjole i et godt stoff (silke e.lign), jeg har ikke lyst til å kjøpe en "gallakjole" jeg ikke får brukt igjen, og ikke har jeg 2-3000 å legge i kjole,heller. Er en sånn type kjole som jeg har tenkt meg for simpel? Noen som har noen tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt greit. Det er vel ingen bruder som forventer at forloveren skal blakke seg på kjole. Tror det er vanlig at brudeparet stiller med kjole hvis de forventer noe spesielt. Hvis ikke synes jeg at en slik kjole som du nevner er super. Min forlover skal i alle fall få velge akkurat det antrekket hun vil, så hun føler seg så flott som mulig.

Skrevet

Jeg forventet ikke at min forlover valgte en annen kjole fordi hun var forlover enn om hun "bare" skulle vært vanlig gjest.

Så hun hadde en kjole omtrent som det du ser for deg og ikke en "prinsesskjole". Vi hadde antrekk mørk dress/smoking og da synes jeg nesten det hadde blitt feil om forloveren skulle stille i gallakjole.

Hilsen Lille meg

Gjest Gjest_Sensommerbrud_*
Skrevet

Jeg har ingen forventinger til at min forlover MÅ stille i noe penere enn de andre gjestene.

Selvfølgelig kan det være at hun ønsker å se ekstra bra ut denne dagen, og spanderer på seg en ny kjole. Regner da med at hun kjøper en kjole hun kan få glede av også senere.

Hadde gjerne lånt henne penkjolen min jeg, den jeg bruker i bryllup, hvis hun ikke hadde noe selv. (Jeg skal jo bruke brudekjolen min.)

Det er en kjole i silkeaktig stoff, av den typen man gjerne får kjøpt alle steder rundt nyttår.

Skrevet (endret)

Jeg forventer selvsagt at forloveren skal legge litt ekstra penger i kjolen, samtidig som hun ikke skal ha finere kjole eller være vakrere enn enn meg, det er jo tross alt MIN dag dette her. Videre er det ønskelig at kjolen er av god kvalitet, gjerne sydd spesielt for anledingen. Det kan godt svi litt i lommeboken , det er tross alt en ære å få lov til å være forlover, man skal være takknemmelig for det altså. Jeg synes det er direkte pinlig med kjoler man ser i alle butikker, a la vero Moda, H&M osv, litt mer stil skal man forvente som brud.

KØDDA!!!! :grine2:

Endret av Hildegard
Skrevet

Som forlover er man vel den eneste i bryllupet som "har lov" til å stille i rød kjole?

Forlovern må få gå i hva hun vil, men det forventes vel at den skal være pen, men ikke for overdådig

Skrevet

:ler: Hildegard da *smekk på lanken*

Sen kjolen du ser for deg, lillelou er fin og absolutt passende til forloverkjole.

Min forlover hadde hvit bukse, hvit/blå topp og turkis jakke. Hun bar gravid i 8 måned og nydelig i det hun hadde på seg.

Ikke stress med det der. Du kommer til å være nydelig uansett :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...