AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Vi har en 2 åring og hun bor 50 meter unna sin farmor og farfar, de er pensjonister og valgt å være tilstedeværende besteforeldre for sine 5 barnebarn. Jeg kommer godt overens med svigers og de har blitt min familie etter 7 år sammen. Jeg vet de gir litt pinneis innimellom, kjeks og lørdagssnop når guttene på 5.5-7 og 9 er på overnatting en helg. De er veldig aktive, samme med vår 2 åring. Jeg har Sett hvor de legger seg og hva slags besteforeldre de er. Min egen mor derimot, har jeg et anstrengt forhold til. Hun har bodd utlands disse 7 årene vi har vært sammen og sett barnebarnet sitt 4 ganger i året siden hun ble født. Nå har hun vært kritisk syk, men oppegående igjen. Hun flytter da 10 min unna oss i bil. Sist jeg bodde i nærheten av henne var 12 år siden. Da fordi hun respekterte ikke meg, mine meninger og mine valg. Det har jeg også sett når hun er på besøk hos oss. Hun gir fullstendig faen i hva jeg sier er greit og ikke greit å gi til min baby og nå toodler. Hun ville gi majones til 9 mnd gammel baby, cheese doodle til 1 åring og masse sjokolade og div ting en baby ikke trenger. Det er nok sukkerpress når hun blir eldre. Nå har hun gitt henne melkesjokolade og stopper hun ikke heller. Det går en hel sån liten pakke med 60 g. Hun har null begrensninger og gir egentlig faen i hva vi sier. Hun hører litt på min partner, men ikke meg. Hun sier hun skjønner at det ikke er greit, men kjører jo på med samme regla neste gang vi kommer på besøk. Nå har vi kjøpt inn en kurv med alt " snacks" vi synes er greit. Hva tenker dere ? Er det greit at besteforeldre/forelder bare kjører på med egne regler ? Denne praten har vi ikke hatt med hans foreldre fordi vi ikke har hatt behov for det. De har lagt seg på en fin linje og jeg vet hva de står for og jeg respekterer de. Ja de gir godterk til de eldre i helgen, men det min unge enn så lenge har fått.. er kjeks. Under bursdager vil hun ikke ha kake og muffins. Is derimot liker hun. Melkesjokolade og tydeligvis. Anonymkode: b705f...51e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 Tenker dette handler om noe mye større enn godteri til barnet ditt. Anonymkode: 3d2cb...e52 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker dette handler om noe mye større enn godteri til barnet ditt. Anonymkode: 3d2cb...e52 Som respekt og tillit ? Anonymkode: b705f...51e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som respekt og tillit ? Anonymkode: b705f...51e Som at du ikke er ferdig med å bearbeide oppveksten din og har ikke avklart for deg selv hvilken rolle din mor er velkommen til å ha i livet ditt. Du kan ikke endre henne, men du kan endre hvordan du forholder deg til henne. Kanskje noen timer hos privat psykolog for å sortere vil være lurt? Anonymkode: 3d2cb...e52 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Skrevet 9. juni 2024 Du er kranglete. Slapp av litt. Anonymkode: 5a7de...fd8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #6 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er kranglete. Slapp av litt. Anonymkode: 5a7de...fd8 Hun er kranglete ? Hvordan i all verden har hun blitt kranglete av de spørsmålene? Hvis du skal svare så frekt på et forum, så la være å svare da vettu. Til ts: Fortell hun hvordan DERE ønsker det. Evt få mannen din til å snakke med henne. Gi henne noen eksempler som er greit at hun kan gi istedenfor. GROGRO sine barer med sjokolade og dadler er favoritt hos 2 og 4 åringen vår. Lær henne hvor enkelt det er å lage egen is hjemme. Anonymkode: b705f...51e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå