Gå til innhold

HJELP! Sliter med kvalme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med magen. Kvalme er det mest uttalte symptomet. Blir sprø.

Legen/tester har ikke funnet noe galt annet enn ettervirkninger av stress.

Det går litt i perioder, var helt borte en stund men så tilbake nå. 

Fant ut en mulig forklaring hos naturmedisiner og tar homeopatmedisin. 

Er det noen som kan se om jeg kommer til å bli frisk? Burde jeg fortsette med homeopatmedisinen? Siden dette har pågått lenge, så tar det også tid før det blir bedre?

Har prøvd så mye forskjellig…

Jeg er desperat etter å bli kvitt kvalmen, den ødelegger livskvaliteten min😩

Anonymkode: 73394...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dytter igjen, noen flere?

Skal teste ut noe ift solar plexus, så tusen takk igjen!

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mange har gode erfaringer med magnetarmbånd, kanskje det kan være verdt å prøve? Det er ikke dyrt, og ingen bivirkninger. God bedring, kvalme / svimmelhet er forferdelig å gå med i lengden ❤️

Anonymkode: 9a861...bf9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk❤️ Ja, jeg har magnetarmbånd, har funnet dem frem igjen nå. De demper det litt.

Har kommet i tanker på om plagene kan skyldes gallestein, kan noen føle/«se» om det kan stemme? Selv er jeg så usikker.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen? … 😔

Er så sliten av dette.

ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du sjekket forskjellige matintoleranser? Svak / sterk magesyre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har du sjekket forskjellige matintoleranser? Svak / sterk magesyre? 

Ja, det har jeg. Holder meg unna noen ting jeg fikk påvist, har gjort det lenge.

Drikker sjelden (så å si aldri alkohol).

Spiser relativt sunt, men kanskje ikke nok? Men sunnere enn mange… Holder meg unna sukker, drikker heller grønn te enn kaffe (tør snart ikke annet heller grunnet magen). Kunne sikkert variert mer med grønnsaker og spist mer fisk…

Tar vitaminer (har sjekket hva jeg trenger til og med).

Har mistenkt svak magesyre en stund og koblet det til stress (har tatt natron-testen), holder fortsatt på med tiltak ifm det som eplesidereddik i et glass vann hver morgen + Aciglumin. Har ihvertfall trodd at jeg følte meg bedre pga det, men nå vet jeg ikke lenger.

Har tidligere prøvd motsatt (syrehemmende på resept), ingen effekt.

Tar også aloe Vera juice et par ss hver morgen og kveld fordi det skal være godt for magen/fordøyelsen.

I tillegg har jeg testet ut flere ting, som burde ha hjulpet dersom det bare var snakk om «dårlig mage».

Føler snart ikke det er mer jeg kan gjøre, disse periodene eller anfallene med smerter og intens kvalme kommer tydeligvis stadig tilbake, slik som det har gjort nå.

Så jeg begynner jo av den grunn å lure på om det aldri vil bli bra? Jeg kan ikke bare fortsette å ha det sånn😩 Det ender jo faktisk i sykmelding ogst jeg blir delvis stående utenfor arbeid. Beklager, bare føler meg helt oppgitt ig føler ingen kan gi meg et godt svar akkurat nå…

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det har jeg. Holder meg unna noen ting jeg fikk påvist, har gjort det lenge.

Drikker sjelden (så å si aldri alkohol).

Spiser relativt sunt, men kanskje ikke nok? Men sunnere enn mange… Holder meg unna sukker, drikker heller grønn te enn kaffe (tør snart ikke annet heller grunnet magen). Kunne sikkert variert mer med grønnsaker og spist mer fisk…

Tar vitaminer (har sjekket hva jeg trenger til og med).

Har mistenkt svak magesyre en stund og koblet det til stress (har tatt natron-testen), holder fortsatt på med tiltak ifm det som eplesidereddik i et glass vann hver morgen + Aciglumin. Har ihvertfall trodd at jeg følte meg bedre pga det, men nå vet jeg ikke lenger.

Har tidligere prøvd motsatt (syrehemmende på resept), ingen effekt.

Tar også aloe Vera juice et par ss hver morgen og kveld fordi det skal være godt for magen/fordøyelsen.

I tillegg har jeg testet ut flere ting, som burde ha hjulpet dersom det bare var snakk om «dårlig mage».

Føler snart ikke det er mer jeg kan gjøre, disse periodene eller anfallene med smerter og intens kvalme kommer tydeligvis stadig tilbake, slik som det har gjort nå.

Så jeg begynner jo av den grunn å lure på om det aldri vil bli bra? Jeg kan ikke bare fortsette å ha det sånn😩 Det ender jo faktisk i sykmelding ogst jeg blir delvis stående utenfor arbeid. Beklager, bare føler meg helt oppgitt ig føler ingen kan gi meg et godt svar akkurat nå…

TS 

Spis frukt. Sukkeret i frukt gir du f i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å ta en skikkelig runde hos en ekte lege med legeutdanning? Aloe vera juice, fra forever living liksom?

Anonymkode: 22e6d...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Luksusbia skrev (36 minutter siden):

Spis frukt. Sukkeret i frukt gir du f i

Ja, jeg spiser frukt, nevnte det bare ikke. Spiser ikke godteri og kaker med hvitt sukker.

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva med å ta en skikkelig runde hos en ekte lege med legeutdanning? Aloe vera juice, fra forever living liksom?

Anonymkode: 22e6d...26d

Det har jeg gjort, i flere omganger, har også gjort flere undersøkelser på sykehus.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg spiser frukt, nevnte det bare ikke. Spiser ikke godteri og kaker med hvitt sukker.

Det har jeg gjort, i flere omganger, har også gjort flere undersøkelser på sykehus.

ts

Hvis du ikke er gravid må du veie deg. Du skriver at du spiser for lite. Hvorfor gjør du det? Er du overvektig? Hvis ikke en lege har rådet deg til å gå ned i vekt er du muligens hypokonder? Har du helt hvit eller blodig avføring? Spis litt oftere og se om det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom du har utelukket alt fysisk, og sliter med stress - har du prøvd avslapningsøvelser? Yoga, meditasjon, sånne armbånd som pulserer, isbading etc? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er plaget med kvalme ifbm eggløsning og hormonsvingninger. Noe å sjekke ut om du er kvinne

Anonymkode: 6a316...878

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være syklusrelatert. Jeg blir alltid veldig kvalm ved eggløsning og noen dager før menstruasjon. 

Overgangsalder kan også gi kvalme og mageplager.

Anonymkode: d5329...688

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan være syklusrelatert. Jeg blir alltid veldig kvalm ved eggløsning og noen dager før menstruasjon. 

Overgangsalder kan også gi kvalme og mageplager.

Anonymkode: d5329...688

Og for ikke å glemme p-piller: jeg ble mer kvalm av enkelte merker. Minipille går heldigvis bra!

Anonymkode: 6a316...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...