Gå til innhold

Før var det bare diskusjonsforum på nettet, tenkt om vi kunne slå av alt annet igjen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan det hadde blitt, om vi fjernet alle SOME tingene ellers. Som instagram, facebook, snap, face, x, tik tok...etc. Det hadde vært gøy å se :) Smarttelefonen har ødelagt livet vårt mener jeg, før ringte man på til hverandre. Jeg er vokst opp med fasttlf hjemme, født på 70-tallet. Blir trist når jeg ser unge utendørs i dag, alle står jo med telefonen som regel.

Jeg valgte å aldri gå inn i SOME-verden, er medlem på et par forum for interesser. Bruker kun smarttlf til nytteting som bussbillett/tog osv.

Anonymkode: 9dcee...c3b

• Liker 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg er smartere enn alle andre", med andre ord? 

Anonymkode: 10635...523

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Jeg er smartere enn alle andre", med andre ord? 

Det begynner å dukke opp forskning nå, på at folk blir "dummere" av all teknologien. 

Anonymkode: 616a6...a0c

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke SOMe 

Anonymkode: 16d8c...f56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hsr kun snapchat igjen fordi familien min bruker det. Koselig med bilder og filmer av tantebarna som bor langt vekke. Alt annet har jeg slettet, eller er i gang med å slette. 

Anonymkode: e45c7...126

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det begynner å dukke opp forskning nå, på at folk blir "dummere" av all teknologien. 

Anonymkode: 616a6...a0c

Jeg vet det. Jeg spurte ts hva poenget med HI var. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda, men man skal jo kontrollere hva som er greit å diskutere og hva dom er krenkende og ikke. Ja, jeg ser på deg også, kvinneguiden! 

Anonymkode: 1ffa5...2f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg bruker ikke SOMe 

Litt spesielt å sitte på et sosialt medium og si at man ikke bruker sosiale medier...😂 

Anonymkode: 42cf3...ac7

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Diskusjonsforum har ikke samme effekten på dopamin som rene bildedelingstjenester, samt er en av få nettsider hvor adblock fungerer. TS har virkelig et godt poeng, men de fleste innehar ikke viljestyrken til å slette Facebook, Instagram og Snapchat. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Litt spesielt å sitte på et sosialt medium og si at man ikke bruker sosiale medier...😂 

Anonymkode: 42cf3...ac7

Diskusjonsforum kan ikke sammenlignes med tingene jeg nevnte...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Diskusjonsforum har ikke samme effekten på dopamin som rene bildedelingstjenester, samt er en av få nettsider hvor adblock fungerer. TS har virkelig et godt poeng, men de fleste innehar ikke viljestyrken til å slette Facebook, Instagram og Snapchat. 

Nettopp, kan ikke sammenlignes!

AnonymBruker
Skrevet

Er født på midten av 80tallet, og det meste av kommunikasjon med venner gikk fortsatt via nettet i tenårene og starten av 20årene før vi fikk smarttelefoner. 
Forskjellen var bare at i stedte for å være utendørs så satt vi inne på datarommet, på datakafeer, og vi møttes på datapartyer. 

Anonymkode: 2ed9e...2e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er født på midten av 80tallet, og det meste av kommunikasjon med venner gikk fortsatt via nettet i tenårene og starten av 20årene før vi fikk smarttelefoner. 
Forskjellen var bare at i stedte for å være utendørs så satt vi inne på datarommet, på datakafeer, og vi møttes på datapartyer. 

Endret seg mye etter smarttlf kom, før var det jo bare sms/tlf. På 90-tallet fikk jo fler pc...

Men etter smarttlf kom alt ble helt ødelagt, folk lever jo med den 24/7. Så tenker verden ville vært mye bedre om vi fortsatt bare hadde stasjonære pc hjemme :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Endret seg mye etter smarttlf kom, før var det jo bare sms/tlf. På 90-tallet fikk jo fler pc...

Men etter smarttlf kom alt ble helt ødelagt, folk lever jo med den 24/7. Så tenker verden ville vært mye bedre om vi fortsatt bare hadde stasjonære pc hjemme :) 

Det er din oppfatning, jeg er mye mer ute blant folk nå enn da jeg kun hadde stasjonær pc. 
Jeg synes det er mye lettere finne på sosiale ting nå, det er lettere bli kjent med folk, og man kan enklere invitere med folk på impulsive ting. 

Men, hvis du aldri har giddet prøve ut sosiale medier, så vil du heller ikke se de positive tingene med det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men, hvis du aldri har giddet prøve ut sosiale medier, så vil du heller ikke se de positive tingene med det. 

Det er ikke noe jeg vil inn på. Jeg ser på det som asosialt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 9.55):

Jeg bruker ikke SOMe 

Jeg har ingen venner da jeg er ekstremt introvert og da er det godt å bruke SOME til å få "ukjente" venner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i some og glad vi hadde some i korona tidene og tiden etterpå. Synes det er et fantastisk verktøy. Finner mye inspirasjon og glede i some, og en hver kjip dag blir bedre av både instagram, YouTube, pinterest, Tiktok, det er så mye bra der. Men selvfølgelig som med alt annet så er det jo litt avhengig av hva du ser etter. Noen har jo bare evne til å se negativitet overalt uansett.

Fatter ikke hva all klagingen er for. At noen ikke håndterer verktøyene som some er og som vi lever med, eller bruker de på feil måte får både være deres problem. 

Some kan brukes på en positiv eller en negativ måte, det bestemmer du selv. Tydeligvis bruker mange av de feil siden det er så in å klage sin nød over de. 

Smart telefonen har gjort hverdagen og livet mitt så mye enklere og bedre. Savner virkelig ikke tiden før.

Anonymkode: 53395...063

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...