AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #1 Skrevet 9. juni 2024 Vi har hatt veldig fint samarbeid rundt barna. Nå er hun plutselig gravid og han oppfører seg rart. De har vært sammen i noen mnd. Svarer kort eller ikke i det hele tatt på meldinger. Meldingene slutter med at han skriver navnet sitt på slutten 😅 Jeg ønsker ikke å mase, men det er veldig vanskelig å samarbeide når jeg må forholde meg til helt annet menneske. Det blir dumt å kommunisere via barna og legge ansvaret på de. Flere som har opplevd det ? Hvordan ble det løst ? Anonymkode: 6e893...3d8 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2 Skrevet 9. juni 2024 Det er naturlig at det blir noe mindre kontakt når den ene treffer en ny, og ikke minst etablerer seg på nytt. Man har jo hodet et helt annet sted. Hvor gamle er barna? Dere må kunne samarbeide, men kanskje må du sortere på viktige og uviktige ting. Noen mødre er jo litt der at de sender meldinger som «husk å send med pølser til utedag» 😅 Og det letteste er å ha en veldig konkret samværsplan å holde seg til. Anonymkode: e6cb3...912 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #3 Skrevet 9. juni 2024 Opplevde det samme og han kuttet barna mer og mer ut. Nå har han verken ringt eller sett barna på 6 måneder. Han er travelt opptatt, må vite, og den nye dama liker ikke å ofte ha gjester i huset, ifølge far. Så han tok en pause fra samvær. Ungene er fortvilet og sinte. Utfordrende å håndtere det, men det går rundt på et vis. Anonymkode: f2ed2...1a8 3 11 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #4 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Opplevde det samme og han kuttet barna mer og mer ut. Nå har han verken ringt eller sett barna på 6 måneder. Han er travelt opptatt, må vite, og den nye dama liker ikke å ofte ha gjester i huset, ifølge far. Så han tok en pause fra samvær. Ungene er fortvilet og sinte. Utfordrende å håndtere det, men det går rundt på et vis. Anonymkode: f2ed2...1a8 TS skriver da ikke at han nekter samvær..Dette er jo en helt annen historie. Anonymkode: e6cb3...912 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #5 Skrevet 9. juni 2024 Han tør ikke svare før han har sjekket med sjefen (nye dama) Anonymkode: 5fe77...b78 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #6 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har hatt veldig fint samarbeid rundt barna. Nå er hun plutselig gravid og han oppfører seg rart. De har vært sammen i noen mnd. Svarer kort eller ikke i det hele tatt på meldinger. Meldingene slutter med at han skriver navnet sitt på slutten 😅 Jeg ønsker ikke å mase, men det er veldig vanskelig å samarbeide når jeg må forholde meg til helt annet menneske. Det blir dumt å kommunisere via barna og legge ansvaret på de. Flere som har opplevd det ? Hvordan ble det løst ? Anonymkode: 6e893...3d8 Hvordan løse det? Det er vel bare å fortsette skrive meldinger når dere skal avtale noe? Hva er så vanskelig med det? Hva vil du ikke mase om? Hvor ofte har du behov for å ha kontakt med ham? Anonymkode: 121e5...d48 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Skrevet 9. juni 2024 Dette går seg til, og du vinner på og ikke hisse deg opp over dette. Nå vet jeg ikke hvor mye kontakt du tenker er nødvendig, om det er noen spesielle behov barna har, men tenker man på et tidspunkt må løsrive seg fra en eks også. At han nå skriver med navnet sitt er nok hans måte å distansere seg, selv om det selvsagt er urkomisk. Kanskje dere kan avtale med viktig oppdatering én gang i uka, ved behov? Han kjenner jo barna sine og fikser da og være en omsorgsperson selv om dere ikke er sammen lengre. Føler du dette er sårt? At det er vondt at han går videre? Er det der det ligger mest? I så fall er også det normalt, men dette vil også gå over. Tiden er din beste venn. Anonymkode: 1eb88...846 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Skrevet 9. juni 2024 Spør om du kan avtale med ny dame direkte siden hun bestemmer uansett. Anonymkode: 5fe77...b78 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 Akkurat hva er problemet? Anonymkode: 40e98...527 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 Sånn er min eks også. Jeg skriver sms og sender. Etterhvert som han ikke svarer samler jeg opp alle og sender dem på nytt samlet. Sånn holder jeg på med ujevne mellomrom i håp om å få svar på noe underveis. Irriterende for alle parter vil jeg tro Anonymkode: 58603...1ca 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sånn er min eks også. Jeg skriver sms og sender. Etterhvert som han ikke svarer samler jeg opp alle og sender dem på nytt samlet. Sånn holder jeg på med ujevne mellomrom i håp om å få svar på noe underveis. Irriterende for alle parter vil jeg tro Anonymkode: 58603...1ca Så slitsomt. Hadde min eks vært en dust som dette, ville jeg nok kjørt samme taktikk. Anonymkode: 1eb88...846 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 Interessant at alle stempler nye dama som problemet («sjefen»). Det er vel ikke verre enn at fokuset ligger andre steder når man er forelsket, og ikke minst, når man venter barn. Du har jo vært der selv en gang? Da jeg var gravid husker jeg at jeg syntes alt annet i livet var så uviktig og irriterte meg grønn over kolleger som stilte spørsmål om små detaljer rundt arbeidet. Terskelen for hva som var verdt min oppmerksomhet ble høyere, og det gjaldt jo også for min mann. Så du må nok akseptere at det er der han er nå, selv om det kanskje er ubehagelig å tenke på. Det er mer komfortabelt å konkludere med at hans nye samboer trekker i remmene og han er et slags offer, men sannheten er nok at hans prioriteringer nå er annerledes. Mange kvinner er CEO i familien og tar hovedoppgavene rundt barna. Denne rollen er vanskelig å slippe når man blir skilt. Ofte videreføres den etter et brudd, så lenge eksmannen ikke sier noe på det. Det er først når han er på vei inn i en ny familie at han begynner å vekte sin tid og oppmerksomhet annerledes. Og du blir da nødt til å akseptere at dere ikke kommer til å ha en «løpende chat» om diverse gående, men heller konkrete meldinger om det ytterst nødvendige. Min mann har vært gift før og det er han som styrer kommunikasjonen med sin eks. Jeg vet at den ebbet ut da vi traff hverandre, og at det ble økt konfliktnivå mellom dem. F.eks. da vi var i Italia og ute og spiste middag og det rant inn meldinger om gjenglemte cherrox så føltes nok ikke det så veldig viktig. Og det var nok dette hun kjente litt på og som skapte sinne. Nå har det blitt til at de gjerne sender en mail søndag kveld om det er noe viktig i uken som kommer. Ellers er barna såpass store at begge har egen tlf og kan kontaktes direkte. Anonymkode: e6cb3...912 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Interessant at alle stempler nye dama som problemet («sjefen»). Det er vel ikke verre enn at fokuset ligger andre steder når man er forelsket, og ikke minst, når man venter barn. Du har jo vært der selv en gang? Da jeg var gravid husker jeg at jeg syntes alt annet i livet var så uviktig og irriterte meg grønn over kolleger som stilte spørsmål om små detaljer rundt arbeidet. Terskelen for hva som var verdt min oppmerksomhet ble høyere, og det gjaldt jo også for min mann. Så du må nok akseptere at det er der han er nå, selv om det kanskje er ubehagelig å tenke på. Det er mer komfortabelt å konkludere med at hans nye samboer trekker i remmene og han er et slags offer, men sannheten er nok at hans prioriteringer nå er annerledes. Mange kvinner er CEO i familien og tar hovedoppgavene rundt barna. Denne rollen er vanskelig å slippe når man blir skilt. Ofte videreføres den etter et brudd, så lenge eksmannen ikke sier noe på det. Det er først når han er på vei inn i en ny familie at han begynner å vekte sin tid og oppmerksomhet annerledes. Og du blir da nødt til å akseptere at dere ikke kommer til å ha en «løpende chat» om diverse gående, men heller konkrete meldinger om det ytterst nødvendige. Min mann har vært gift før og det er han som styrer kommunikasjonen med sin eks. Jeg vet at den ebbet ut da vi traff hverandre, og at det ble økt konfliktnivå mellom dem. F.eks. da vi var i Italia og ute og spiste middag og det rant inn meldinger om gjenglemte cherrox så føltes nok ikke det så veldig viktig. Og det var nok dette hun kjente litt på og som skapte sinne. Nå har det blitt til at de gjerne sender en mail søndag kveld om det er noe viktig i uken som kommer. Ellers er barna såpass store at begge har egen tlf og kan kontaktes direkte. Anonymkode: e6cb3...912 Hva sier du som er forskjellig bortsett fra at du "pynter på saken"? Anonymkode: 5fe77...b78 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #14 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva sier du som er forskjellig bortsett fra at du "pynter på saken"? Anonymkode: 5fe77...b78 Du ser saken gjennom din erfaring og vonde følelser, det er greit. Anonymkode: e6cb3...912
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #15 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Interessant at alle stempler nye dama som problemet («sjefen»). Det er vel ikke verre enn at fokuset ligger andre steder når man er forelsket, og ikke minst, når man venter barn. Du har jo vært der selv en gang? Da jeg var gravid husker jeg at jeg syntes alt annet i livet var så uviktig og irriterte meg grønn over kolleger som stilte spørsmål om små detaljer rundt arbeidet. Terskelen for hva som var verdt min oppmerksomhet ble høyere, og det gjaldt jo også for min mann. Så du må nok akseptere at det er der han er nå, selv om det kanskje er ubehagelig å tenke på. Det er mer komfortabelt å konkludere med at hans nye samboer trekker i remmene og han er et slags offer, men sannheten er nok at hans prioriteringer nå er annerledes. Mange kvinner er CEO i familien og tar hovedoppgavene rundt barna. Denne rollen er vanskelig å slippe når man blir skilt. Ofte videreføres den etter et brudd, så lenge eksmannen ikke sier noe på det. Det er først når han er på vei inn i en ny familie at han begynner å vekte sin tid og oppmerksomhet annerledes. Og du blir da nødt til å akseptere at dere ikke kommer til å ha en «løpende chat» om diverse gående, men heller konkrete meldinger om det ytterst nødvendige. Min mann har vært gift før og det er han som styrer kommunikasjonen med sin eks. Jeg vet at den ebbet ut da vi traff hverandre, og at det ble økt konfliktnivå mellom dem. F.eks. da vi var i Italia og ute og spiste middag og det rant inn meldinger om gjenglemte cherrox så føltes nok ikke det så veldig viktig. Og det var nok dette hun kjente litt på og som skapte sinne. Nå har det blitt til at de gjerne sender en mail søndag kveld om det er noe viktig i uken som kommer. Ellers er barna såpass store at begge har egen tlf og kan kontaktes direkte. Anonymkode: e6cb3...912 Det samme har min partner. Vi har barn på hver vår kant. Heldigvis har vi begge et godt forhold til våre ekser. Jeg vet hun syntes det var vanskelig i starten, og det hadde jeg full forståelse for. Har kjent på de samme følelsene selv. Det er ikke sånn at man kan viske ut mange år sammen med et knips. Man trenger å trygges på nye situasjoner når det innbefatter barn. Anonymkode: 1eb88...846
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #16 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du ser saken gjennom din erfaring og vonde følelser, det er greit. Anonymkode: e6cb3...912 😂 Anonymkode: 5fe77...b78
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #17 Skrevet 9. juni 2024 Jeg og mi eks pleide å gjøre det slik at en gang ved lengre samvær så ringte man med facetime. Vi hadde et barn på kun 1 år/ underkant av 2 år og ved perioder med samvær/lengre ferie så ble det facetime. Vi ringte far på facetime som planlagt. Det tok så lang tid før far svarte på denne samtalen, vi har aldri måtte vente så lenge før. Når han tok den så satt han bak sengen på rommet sitt 🙈 Han hadde vist besøk av damen sin, som jeg hadde vist om i nesten 1 år. Vet ikke hvorfor han måtte gjemme seg bort slik, men det var ganske spesielt. Han hvisket gjennom en kort samtale også ble det ikke mer facetime i ferier. Først når de hadde vært sammen og samboere i 3 år som han begynte å snakke normalt til meg igjen. Anonymkode: bcf1a...ca4
AllahBallah Skrevet 9. juni 2024 #18 Skrevet 9. juni 2024 Å plutselig avslutte meldingene sine med en formell «signatur» er jo passe sært 😅 Tipper nye dama har en finger med i spillet her. 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #19 Skrevet 9. juni 2024 AllahBallah skrev (5 minutter siden): Å plutselig avslutte meldingene sine med en formell «signatur» er jo passe sært 😅 Tipper nye dama har en finger med i spillet her. Mulig hun skriver meldingene. ☺️ Anonymkode: 2e13e...7eb 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #20 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan løse det? Det er vel bare å fortsette skrive meldinger når dere skal avtale noe? Hva er så vanskelig med det? Hva vil du ikke mase om? Hvor ofte har du behov for å ha kontakt med ham? Anonymkode: 121e5...d48 Han svarer ikke og da må jeg sende spørsmålstegn fordi jeg må ha svar. Det handler kun om barnas ting han glemmer å pakke eller levere. Evt andre viktige ting. Jeg forventer ingenting annet enn vanlig, normal kommunikasjon når det er nødvendig. ts Anonymkode: 6e893...3d8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå