AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #1 Skrevet 8. juni 2024 Jeg har en 16 år gammel sønn ( ikke mannen sin sønn ) som stjal en ganske dyr parfyme fra mannen min, den parfymen har vært borte lenge og vi har lett etter den. Det kom frem i dag at min sønn har stjelt den ved at mannen min fant den tilfeldig på rommet hans i dag, og den var nå tom. Jeg står bak mannen om at det virkelig ikke er greit og gitt sønnen min veldig tilsnakk. Jeg har også betalt mannen min tilbake for den parfymen så han kan kjøpe ny, og sønnen min må gjøre mange arbeidsoppgaver for meg for å tjene inn de pengene jeg har gitt mannen min. Men mannen min har også gitt sønnen min 3 hele uker husarrest uten telefon og internett. Dette synes jeg et veldig drastisk da han vil miste kontakten med kjæresten som han har et seriøst forhold til og sønnen min er nå ekstremt deprimert. Jeg sier sønnen min ihvertfall må få 5 minutter på kveldene på å snakke med kjæresten. Jeg er redd psyken hans knekker hvis ikke og jeg må vel ha noe å si? Hva tenker dere her? Anonymkode: cd75f...e4f 3 4 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 8. juni 2024 Har ikke du siste ordet i dette siden det er din sønn? Altfor strengt ja. Anonymkode: 46889...ab0 59 4 21
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #3 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke du siste ordet i dette siden det er din sønn? Altfor strengt ja. Anonymkode: 46889...ab0 Nei, jeg har ikke noe å si mener mannen min siden det er han som det ble stjelt fra. Anonymkode: cd75f...e4f
Maleficenta Skrevet 8. juni 2024 #4 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har en 16 år gammel sønn ( ikke mannen sin sønn ) som stjal en ganske dyr parfyme fra mannen min, den parfymen har vært borte lenge og vi har lett etter den. Det kom frem i dag at min sønn har stjelt den ved at mannen min fant den tilfeldig på rommet hans i dag, og den var nå tom. Jeg står bak mannen om at det virkelig ikke er greit og gitt sønnen min veldig tilsnakk. Jeg har også betalt mannen min tilbake for den parfymen så han kan kjøpe ny, og sønnen min må gjøre mange arbeidsoppgaver for meg for å tjene inn de pengene jeg har gitt mannen min. Men mannen min har også gitt sønnen min 3 hele uker husarrest uten telefon og internett. Dette synes jeg et veldig drastisk da han vil miste kontakten med kjæresten som han har et seriøst forhold til og sønnen min er nå ekstremt deprimert. Jeg sier sønnen min ihvertfall må få 5 minutter på kveldene på å snakke med kjæresten. Jeg er redd psyken hans knekker hvis ikke og jeg må vel ha noe å si? Hva tenker dere her? Anonymkode: cd75f...e4f Ja det var for drøyt ja. Det er bare en parfyme. Er mer enn godt nok at han må tjene inn slik at han får betalt tilbake. Og du har mest å si her siden du er hans mor. Han er stefar 39 8
Maleficenta Skrevet 8. juni 2024 #5 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg har ikke noe å si mener mannen min siden det er han som det ble stjelt fra. Anonymkode: cd75f...e4f Da kan du gi beng i hva han mener om akkurat det. Er dette første gangen han overreagerer mot din sønn og du bare har latt han? 43 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 Synes det er nok med straffen du ga han. Anonymkode: 698f1...db1 20 1
Lorieen Skrevet 8. juni 2024 #7 Skrevet 8. juni 2024 Overreaksjon. Alt for strengt! At han må erstatte det han har stjålet, er en rimelig konsekvens som han faktisk lærer noe av. Å isolere ham i tre uker? Overhodet ikke ok. 28 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #8 Skrevet 8. juni 2024 Omg!! Mine unger tar mine ting hele tiden. Og ja, han er bare stefar, men er ikke dette hjemmet hans?? Altfor strengt spør du meg, ungdommen skal selvsagt respektere andres eiendeler og ikke lyve. Men dette er hvertfall en oppskrift til å ikke si noe til han ( og mulig også deg) Anonymkode: 46f49...4be 25 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #9 Skrevet 8. juni 2024 En oppskrift på at han ikke kommer til å si noe mere til dere, mente .. Anonymkode: 46f49...4be 15 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #10 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg har ikke noe å si mener mannen min siden det er han som det ble stjelt fra. Anonymkode: cd75f...e4f Men mannen din bestemmer vel ikke over deg? Kan du ikke bare si til han st dette er for strengt? Anonymkode: 46889...ab0 31 1 3
SPOCA Skrevet 8. juni 2024 #11 Skrevet 8. juni 2024 Han er over den kriminelle lavalder, og det å stjele er jo faktisk ikke lov, så det er jo viktig at han lærer seg at ting får konsekvenser. Jeg går mot strømmen her og synes straffen i grunn er helt på sin plass. Han lærer jo ikke noe av du har betalt din mann tilbake, det burde han betalt tilbake selv. Jeg støtter faktisk din mann. 22 2 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #12 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg har ikke noe å si mener mannen min siden det er han som det ble stjelt fra. Anonymkode: cd75f...e4f Tenker 3 uker er for strengt, 1 uke hadde vert nok å du har jo allerede straffet han. Selfølgelig har du noe du skulle sagt, du er moren. Pleier bonusfar å ha siste ordet i alt? Anonymkode: fba6f...651 12
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #13 Skrevet 8. juni 2024 SPOCA skrev (1 minutt siden): Han er over den kriminelle lavalder, og det å stjele er jo faktisk ikke lov, så det er jo viktig at han lærer seg at ting får konsekvenser. Jeg går mot strømmen her og synes straffen i grunn er helt på sin plass. Han lærer jo ikke noe av du har betalt din mann tilbake, det burde han betalt tilbake selv. Jeg støtter faktisk din mann. Blir neppe fengselsstraff med brev- og besøksforbud for tyveri av en parfyme da. Syns ikke straffen er forholdsmessig. Anonymkode: b88bd...a12 31 10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #14 Skrevet 8. juni 2024 Men du kan godt ta en samtale med han der du sier at tyveri får alvorlige konsekvenser. At dette er noe han ikke må gjøre igjen. Anonymkode: fba6f...651 1
SPOCA Skrevet 8. juni 2024 #15 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir neppe fengselsstraff med brev- og besøksforbud for tyveri av en parfyme da. Syns ikke straffen er forholdsmessig. Anonymkode: b88bd...a12 Jeg har ikke sagt noe om fengselsstraff. Det er ikke fengselsstraff at man mister mobil og internett hjemme. 5 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #16 Skrevet 8. juni 2024 Man gir ikke 16 åringer husarrest og man tar ikke fra dem telefon. Det er ikke straff, men demonstrasjon av maktforhold. Kjøpe en ny parfyme og be om unnskyldning er tilstrekkelig nok her, samtidig som man gir klar beskjed om at man holder seg unna andres ting. Og når alt kommer til alt og jeg og bonusfar er uenige rundt mitt barn, så bestemmer jeg og hadde gitt klar beskjed om at dette ikke kom til å bli noe. Husk at 16 åringen står i sin fulle rett til å flytte ut og kreve barnebidrag av deg Jeg hadde ikke bodd en dag i et hjem, jeg hadde blitt behandlet på denne måten. Anonymkode: 84b01...683 29 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #17 Skrevet 8. juni 2024 SPOCA skrev (3 minutter siden): Han er over den kriminelle lavalder, og det å stjele er jo faktisk ikke lov, så det er jo viktig at han lærer seg at ting får konsekvenser. Jeg går mot strømmen her og synes straffen i grunn er helt på sin plass. Han lærer jo ikke noe av du har betalt din mann tilbake, det burde han betalt tilbake selv. Jeg støtter faktisk din mann. 3 uker helt isolert for en 16-åring, det syns du er passende straff? Dette er straff på «hustyrann»-nivå … Anonymkode: 46889...ab0 24 10
SPOCA Skrevet 8. juni 2024 #18 Skrevet 8. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 3 uker helt isolert for en 16-åring, det syns du er passende straff? Dette er straff på «hustyrann»-nivå … Anonymkode: 46889...ab0 Nei, vet du hva. Barnet har kanskje godt å lære seg å være uten både mobil og internett. Og regner med at barnet går på skolen og sikkert har en skole-pc. Han kan vel bare bruke skole-pcen på skolen til å kommunisere med dama om det er så himla viktig. Man fikk det til før i tiden, man får det til nå også. Endret 8. juni 2024 av SPOCA 10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #19 Skrevet 8. juni 2024 Din mann får selvfølgelig erstatning, men du skal oppdra sønnen og dermed er det kun deg som skal gi straff. Tre uker er hinsides og kanskje årsaken til løgnen var at sønn hadde grunn for å frykte en slik straff fra ham og det bare ballet på seg med å nekte? Noe annet er at dere ikke akkurat fremstår som Sherlock når sønnen har brukt en flaske parfyme og der ikke aner hvor den har blitt av?! Anonymkode: d9d21...03c 13 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #20 Skrevet 8. juni 2024 En ting er å stjele, en annen ting er å lyve i lang tid for å dekke over det. At han har gjort det uten å få dårlig nok samvittighet til å innrømme det til slutt, synes jeg burde få konsekvenser for hvor mye tillit du kan ha til han. Å samvittighet til å sitte med løsninga og la dere gå rundt og lete i lang tid...? For å sette det på spissen så han skal forstå; hva annet kan han lyve om uten at dere merker det? Kjæresten kan vel komme fysisk på besøk om de er så seriøse. Synes ikke straffen hadde sammenheng med overtredelsen, men synes i det MINSTE at gutten skal betale selv av egne penger, direkte til stefar med en unnskyldning, ikke via deg. Og at du tviler i noen måneder hver gang han skal noe som forutsetter at du kan stole på ham. Anonymkode: aa266...6ab 9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå