Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #1 Skrevet 13. februar 2006 Vi ønsker litt større plass og ser at vi må flytte ut av gryta for å få det til. Lurer på området opp mot Gardemoen. Det som er viktig for meg er nærheten til togstasjon/et form for sentrum, samt at det ikke er alt for langt/ innviklet å komme seg til Oslo. Gjerne med treningssenter i nærheten også.... Noen som har noen steder å anbefale? Vi har sett på Jessheim, noen som har erfaring/kjennskap til dette stedet?
Gjest Lupi ii. Skrevet 13. februar 2006 #2 Skrevet 13. februar 2006 Vi ønsker litt større plass og ser at vi må flytte ut av gryta for å få det til. Lurer på området opp mot Gardemoen. Det som er viktig for meg er nærheten til togstasjon/et form for sentrum, samt at det ikke er alt for langt/ innviklet å komme seg til Oslo. Gjerne med treningssenter i nærheten også.... Noen som har noen steder å anbefale? Vi har sett på Jessheim, noen som har erfaring/kjennskap til dette stedet? ← Ja jeg er fra dette området. Kan anbefale Kløfta, Jessheim eller kanskje Råholt/Eidsvoll for å få ned prisen på bolig.
Gjest Rødtoppen Skrevet 13. februar 2006 #4 Skrevet 13. februar 2006 Kjøp dere et hus på Jessheim! Hehe! Jeg er oppvokst i Nannestad, og har gått på skole på Jessheim i mange år osv. Det er sentralt, flere utesteder (hvis det er av interesse), de har et DIGERT kjøpesenter, flere restauranter, vinmonopol, idrettsplass, SATS-treningssenter, videregående skole, togstasjon... Det aller meste!! Flott sted å bo!!
Gjest Johnne Skrevet 13. februar 2006 #5 Skrevet 13. februar 2006 En fordel med å bo på Kløfta fremfor Jessheim er at det går dobbelt så mange tog til byen. Videre er det mye utbygging, slik at det er mange nye hus og leiligheter. Dessuten sies det at "alle nakne damer kommer fra Jessheim", bare se i Vi Menn...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. februar 2006 #6 Skrevet 13. februar 2006 En fordel med å bo på Kløfta fremfor Jessheim er at det går dobbelt så mange tog til byen. Videre er det mye utbygging, slik at det er mange nye hus og leiligheter. Veldig godt poeng, men det gjenspeiler seg ganske kraftig i boligprisene også. Dessuten sies det at "alle nakne damer kommer fra Jessheim", bare se i Vi Menn... ← Jess, home of Tanja Hansen and her likes! Da er det kanskje bedre å assossiere seg med Nannestad, Bjørn Dæhlie, Thomas Alsgaard og Dimmu Borgir?
Gjest Johnne Skrevet 13. februar 2006 #7 Skrevet 13. februar 2006 ... Da er det kanskje bedre å assossiere seg med Nannestad, Bjørn Dæhlie, Thomas Alsgaard og Dimmu Borgir? ← Eller Paris Hilton "fra" Kløfta...
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #9 Skrevet 13. februar 2006 Kan anbefale Eidsvoll... Her er det skikkelig fint. Husprisene er fremdeles til å leve med. Det tar 35 minutter til byen med tog. Her er alt som trengs, samtidig som det er lite nok til å ikke bare være et forsted til Oslo.
Pasha Skrevet 13. februar 2006 #10 Skrevet 13. februar 2006 Rælingen og område der omkring Nært lillestrøm, men noe billigere.
Gjest gjest1 Skrevet 13. februar 2006 #11 Skrevet 13. februar 2006 Er Gjerdrum Romerike? Der bor broren min, og det er fint der synes jeg... landlig og flott. Og Ask sentrum begynner å bli et bra sted.
Gjest Fruktfat Skrevet 13. februar 2006 #12 Skrevet 13. februar 2006 (endret) Dessuten sies det at "alle nakne damer kommer fra Jessheim", bare se i Vi Menn... ← hehehe, en venninne jobbet på romerike og var endel ute på jessheim med jobben, hun sa at alle jentene var blonde og hadde store pupper, skikkelig vi menn damer... og så er det visst MYE narko der!! Endret 13. februar 2006 av Fruktfat
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #13 Skrevet 14. februar 2006 Jepp, Gjerdrum er på Romerike! Er fra Gjerdrum selv. En flott kommune, litt utenfor kaos og eksos, men allikevel nærme nok "der det skjer". Et ypperlig sted for småbarnsfamilier, men gode tur-muligheter (lysløype) både sommer og vinter. To barneskoler og en ungdomsskole. Idrettshall, grusbane, gressbane og kunstgressbane, samt golfbane! 3 dagligvarebutikker, post (i butikk), gatekjøkken, bensinstasjon og div. småbutikker. Du finner det du trenger! 20 minutter til Gardermoen, 15 minutter til Lillestrøm og 25 minutter til Oslo! Kan anbefale Gjerdrum på det sterkeste!
Gjest Forrige gjest Skrevet 14. februar 2006 #14 Skrevet 14. februar 2006 Glemte å skrive at det er to små treningssentere i Gjerdrum. Et i idrettshallen, og et på gamle/alders/sykehjemmet/helsestasjonen/legesenteret. Det finnes ikke noe tog, men det er gode bussforbindelser!
tøydukke Anna Skrevet 14. februar 2006 #15 Skrevet 14. februar 2006 hehehe, en venninne jobbet på romerike og var endel ute på jessheim med jobben, hun sa at alle jentene var blonde og hadde store pupper, skikkelig vi menn damer... og så er det visst MYE narko der!! ← Jeg er fra litt utenfor Jessheim og har vært mye ute på byen der. Det venninnen din sier er nok en liten overdrivelse, om man ikke rett og slett skal kalle det en myte.. Alle jenter fra Jessheim har ikke store pupper og blondt, langt hår. Men de av dem som har stilt opp i Vi Menn har det. Og ja, som de fleste andre steder på østlandet med litt størrelse på finnes det narkotika der, men det er nok ikke så mye som i Oslo likevel. Det er tydelig at myter sprer seg... Og "the likes of" Tanya Hansen hjelper til med å spre dem. Til Trådstarter: Jessheim er kanskje ikke verdens navle, men det har blitt et godt utbygd tettsted der det er fint å bo! Det er dessuten fint på Kløfta. Har du lyst på litt mer by-preg er Lillestrøm et godt utgangspunkt!
Gjest Fruktfat Skrevet 14. februar 2006 #16 Skrevet 14. februar 2006 Det venninnen din sier er nok en liten overdrivelse, om man ikke rett og slett skal kalle det en myte.. Alle jenter fra Jessheim har ikke store pupper og blondt, langt hår. Men de av dem som har stilt opp i Vi Menn har det. ← ja, selvfølgelig overdrev hun , jeg burde sikkert skrevet "alle" :kgblunk:
Smarties Skrevet 14. februar 2006 #17 Skrevet 14. februar 2006 Jeg er også fra øvre Romerike, og når jeg leser innleggene fra dere som er fra Nannestad, Jessheim, Gjerdrum, kjenner jeg meg igjen, ja (Og tenker: "hmm, kanskje jeg vet hvem disse er", hihi) Jeg kunne selv veldig gjerne tenke meg å flytte til Jessheim-området! Syns det har blitt kjempefint der, og syns området tilbyr alt man trenger. Samtidig er det ikke så langt inn til byen, om man har lyst å gå på show / teater / konserter el.l. Hvis du er avhengig av / ønsker togforbindelser, ville jeg nok satset på Jessheim el. Kløfta framfor Nannestad / Gjerdrum. Årnes har jo også togforbindelse, men det blir jo litt lenger "ut". (Kan forsåvidt sammenlignes litt med Gjerdrum, men er vel litt lenger avstand inn til Oslo.) Men øvre Romerike er et fint sted å vokse opp, hvertfall.. (Eller, var i alle fall.. da jeg vokste opp.. Er litt over 30 nå..)
Cathie Skrevet 14. februar 2006 #18 Skrevet 14. februar 2006 Kan veldig anbefale kløfta!! Deilig og rolig, og ikke såå langt alt mulig!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. februar 2006 #19 Skrevet 15. februar 2006 Årnes blir faktisk veldig langt ut i bushen i forhold til Lørenskog-Strømmen-Lillestrøm-Kløfta-Jessheim. Har bodd på Neskollen (mellom Kløfta og Årnes) og følte meg egentlig veldig isolert der uten bil. Brukte nesten fire timer til og fra jobb hver dag (tok bussen til Oslo). Trives mye bedre her på Blaker, selv om det også er litt uti bushen. Man trenger bil, skal man bo her, men man behøver ikke å kjøre så langt før man kan hoppe på toget eller bussen til byen.
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2006 #20 Skrevet 15. februar 2006 Fra Lørenskog til Jessheim er det jo "hundre mil" da......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå