AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Del Skrevet 8. juni Jeg har prøvd en bruktbil et godt stykke unna, en 8 år gammel BMW. Det så flunkende ny ut, og var fantastisk deilig å kjøre! Jeg er på bruktbiljakt, men hadde egentlig ikke planer om å kjøpe BMW, prøvde den mest for gøy. Men nå får jeg den ikke ut av hodet. Siden jeg ikke hadde planer om å kjøpe den, ble det ikke til at jeg så veldig nøye over den eller spurte selgeren alle de nødvendige spørsmålene. Selgeren sa derimot at denne bilen var i tipp topp stand, at de har gått skikkelig over den og pleiet den på alle måter. Bilen kan fraktes hit jeg bor kostnadsfritt. Hadde dere kjøpt denne på bakgrunn av en meget fornøyelig prøvekjøring og et godt førsteinntrykk, kombinert med å spørre selger mer nøye om bilen på mail/tlf? Eller hadde dere tatt den litt lengre turen en gang til, for å se nøye på den sammen med selger, før et evt kjøp? Jeg har ikke så mye peiling på bil, så ser liksom ikke helt hva jeg skal kunne finne ut av bedre om jeg tar turen, eller om jeg bare kommuniserer med selger på mail/tlf? Tanker? Anonymkode: d6c22...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #2 Del Skrevet 8. juni https://www.naf.no/kjop-og-salg/kjop/vanlige-feil-og-mangler-pa-bruktbil Anonymkode: a3096...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #3 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://www.naf.no/kjop-og-salg/kjop/vanlige-feil-og-mangler-pa-bruktbil Anonymkode: a3096...2db Denne har jeg lest, har også skrevet ut naf sin sjekkliste, som jeg tok med meg samme sted når jeg skulle prøve bilen jeg først var interessert i. Ble egentlig ikke så mye lurere, for alt jeg spurte om, sa selger var i orden. Det sier han jo også om denne BMW’en, at den er i skjønneste orden. Jeg må vel ta bilen med på NAF- test hvis jeg skal bli litt mer sikker, men det koster fort 3500kr, tror jeg. Og det krever at jeg tar turen tilbake, noe som da blir en dagstur og fri fra jobb. Det er garanti i 6 mnd, så skulle noe dukke opp, så går det jo på forhandleren? Anonymkode: d6c22...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #4 Del Skrevet 8. juni Ville tatt naf test om bilen er dyr. Anonymkode: a3096...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #5 Del Skrevet 9. juni haha, har du ikke råd til ny Bmw/Mercedes/Audi har du ikke råd til en brukt pga vedelikeholdskostnadene. Anonymkode: 9932a...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #6 Del Skrevet 9. juni Enig med AB over uten Schadenfreude, da. BMW er kjekk å kjøre, kjip å eie. Tom. en BMW i fantastisk stand vil være utrolig dyr å holde ved like. Så, ja, er du villig til å bruke masse penger på bil, tut og kjør. Er bil mer et verktøy for deg enn et leketøy, finn noe asiatisk. Anonymkode: 885d7...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Del Skrevet 9. juni P.S.: Kia Stinger er det pålitelige alternativet til en BMW, men her er verditapet den største kostnaden. Anonymkode: 885d7...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. juni #8 Del Skrevet 9. juni Selv en perfekt vedlikeholdt bil vil få fremtidig større vedlikeholdsbehov. Og BMW er ofte litt dyrere å fikse enn andre. Som et minimum ville jeg hatt en NAF kjøpstest på bilen før jeg kjøpte den. Det kan være mye du ikke får med deg. Spesielt om du ser deg blind på at den er god å kjøre og er ren og pen. Hva skjuler seg under? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #9 Del Skrevet 9. juni Vet om en som kjøpte Audi som var 8 år gammel for noen måneder siden. Den var faktisk en drøm å sitte i og å kjøre. KJøper var så fornøyd, og den ble kjøpt via merkeforhandler. 1 mnd etter kjøp, røk girkassen. Full krig med forhandler som sa han hadde selv sjekket at alt var i orden før salg, Pris på reparasjon 200.000. Garantien dekker bare 100, forhandler nektet å betale noe eller ta bilen tilbake. 3 mnd senere måtte forhandler gi etter og betale sin del. Da satt kjøperen uten bil i 3mnd + rep 1 mnd. Anonymkode: 9f312...8c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #10 Del Skrevet 9. juni Pass deg for kontrakter der det står med STORE BOKSTAVER, "du er forpliktet å besiktige bilen nøye for ev riper osv på fasade, ev spør om skader. Dette skriver du under på og det går ikke an å klage på etterpå" (noen har egne kjøpslover) særlig små forhandlere, store merkeforhandlere, takserer og skriver tilstandrapport! Anonymkode: 9f312...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #11 Del Skrevet 9. juni Eierhistorikk er spesielt viktig på BMW. Er det en eldre bil er det normalt at den er trimmet, ombygd og stylet av amatører og kjørt hardt. Anonymkode: 4df28...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 9. juni #12 Del Skrevet 9. juni NAF bruktbilsjekk. Koster vel 1500kr, og er et must på biler over 5 år uten garanti tenker jeg. Nesten uansett pris, om du ikke skal ha delebil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #13 Del Skrevet 9. juni Bokormsen skrev (46 minutter siden): NAF bruktbilsjekk. Koster vel 1500kr, og er et must på biler over 5 år uten garanti tenker jeg. Nesten uansett pris, om du ikke skal ha delebil. De færreste selgere som vil ha bry med dette, spesielt om de må betale for det selv. Anonymkode: 4df28...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 9. juni #14 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): De færreste selgere som vil ha bry med dette, spesielt om de må betale for det selv. Anonymkode: 4df28...005 Jeg tilbyr alltid å dele kostnaden, eller så betaler jeg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #15 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Pass deg for kontrakter der det står med STORE BOKSTAVER, "du er forpliktet å besiktige bilen nøye for ev riper osv på fasade, ev spør om skader. Dette skriver du under på og det går ikke an å klage på etterpå" (noen har egne kjøpslover) særlig små forhandlere, store merkeforhandlere, takserer og skriver tilstandrapport! Anonymkode: 9f312...8c7 Man kan da ikke bare finne på sine egne lover og regler? Anonymkode: 885d7...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #16 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Man kan da ikke bare finne på sine egne lover og regler? Vi har avtalefrihet. Men avtalen kan ikke være åpenbart urimelig og kjøper må ha mulighet til å forstå hva han aksepterer. Anonymkode: 4df28...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #17 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi har avtalefrihet. Men avtalen kan ikke være åpenbart urimelig og kjøper må ha mulighet til å forstå hva han aksepterer. Anonymkode: 4df28...005 Betyr avtalefrihet at alminnelige lover kan tilsidesettes? Det tror jeg neppe. Anonymkode: 885d7...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå