Gå til innhold

Blocket.se, umulig å bruke som norsk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vurdert å titte etter hund i Sverige, men får ikke kontaktet de som annonserer på Blocket.se (svenskenes Finn.no), fordi jeg ikke har svensk id-nummer? Er det noen som vet om det finnes muligheter for å komme i kontakt med selgerene på Blocket? Og i så fall: hvordan? :) 

Anonymkode: 0f311...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare å glemme, er noe jævlig herk å importere hund fra utlandet til Norge, så det er faktisk billigere å skaffe en her.

Anonymkode: 3237e...20a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare å glemme, er noe jævlig herk å importere hund fra utlandet til Norge, så det er faktisk billigere å skaffe en her.

Det er ganske greit fra Sverige, siden det ikke er krav om gyldig rabiesvaksine. Noen ganger vil en ha tak i fåtallig rase eller nye linjer, da må en ut av landet

Anonymkode: 5a7d0...67a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ganske greit fra Sverige, siden det ikke er krav om gyldig rabiesvaksine. Noen ganger vil en ha tak i fåtallig rase eller nye linjer, da må en ut av landet

Anonymkode: 5a7d0...67a

TS spør hvordan komme i kontakt med selgere på Blocket.se. Ikke deres mening om å importere hund.

Kan ikke hjelpe der TS, men har nettsiden en kontakt så du kan forhøre deg om det?

Anonymkode: eba90...12d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du Schibsted konto? Jeg bruker min for å logge inn. 

Anonymkode: 16ca3...679

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må være noe nytt de har begynt med, jeg kjøpte hund via blocket for 3 år siden.

Anonymkode: 98fed...29f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for alle svar :)

Schibsted-konto var smart, jeg forsøkte det og fikk laget konto. Men så må kontoen verifiseres med bank-id i etterkant for å aktivere kontoen, og da stoppet det seg for meg. Jeg har bank-id, så vet ikke hvorfor akkurat den fra Blocket blir blokkert på telefonen min? Men er det noen som vet hva slags innstillinger jeg eventuelt skal endre på for å få den til å gå igjennom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for alle svar :)

Schibsted-konto var smart, jeg forsøkte det og fikk laget konto. Men så må kontoen verifiseres med bank-id i etterkant for å aktivere kontoen, og da stoppet det seg for meg. Jeg har bank-id, så vet ikke hvorfor akkurat den fra Blocket blir blokkert på telefonen min? Men er det noen som vet hva slags innstillinger jeg eventuelt skal endre på for å få den til å gå igjennom? 

Det stoppet seg helt her også da jeg prøvde å lage konto på blocket.

Anonymkode: 15883...062

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle også ønske jeg kunne bruke Blocket(ikke for å kjøpe hund, da...) Hørte med kundeservice, og det hørtes ut som man trenger svensk Bank-ID nå. Hadde vært bra om det hadde gått an med en norsk!

Anonymkode: ba874...63c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke finne kontaktinfo til oppdretter og kontakte de direkte? De har jo sikkert en hjemmeside, eller så er det jo som oftest listet opp oppdretterne på hjemmesiden til raseklubben. Mange legger også ut kullene sine på Köpahund - hundar och annonser | Köpahund (kopahund.se) (hjemmesiden til svenske kennelklubben).

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...