FrkSolsikke Skrevet 8. juni 2024 #1 Del Skrevet 8. juni 2024 Jeg har lyst til å spise mer torsk til middag, men hva annet enn hvit saus kan benyttes til? Har ikke lyst på noe tomatbasert, så har noen her noen andre gode tips? 😀😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #2 Del Skrevet 8. juni 2024 da jeg var barn hadde vi alltid flytende smør til torsken. Ikke sunt, men smakfullt likevel Anonymkode: 6a819...b30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk1 Skrevet 8. juni 2024 #3 Del Skrevet 8. juni 2024 Sennepssaus. Veldig godt til hvit fisk. Enkelt gjort :hvit saus med sennep i. Eller bare Google sennepssaus - så finner du flere oppskrifter og kan se litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 8. juni 2024 #4 Del Skrevet 8. juni 2024 Smelta smør var standard då eg var barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 8. juni 2024 #5 Del Skrevet 8. juni 2024 Sandefjordsmør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Del Skrevet 8. juni 2024 Jeg lager ofte torsk i curry, f.eks. denne: https://www.godfisk.no/oppskrifter/torsk/torskepanne/ Anonymkode: b7fc3...848 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 10. juni 2024 #7 Del Skrevet 10. juni 2024 Eggesmør 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. juni 2024 #8 Del Skrevet 10. juni 2024 Vi har ofte hjemmelaget aïoli til torsk, det liker hele familien. I tillegg til de andre gode forslagene du har fått kan jeg nevne f.eks. pesto, hollandaise, brunet soyasmør og fløtesaus (laget med sjalottløk, hvitvin/eplejuice, fløte og presset sitron). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #9 Del Skrevet 12. juni 2024 Sitron. Rett og slett bare fersk sitron. Anonymkode: 1b16f...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #10 Del Skrevet 12. juni 2024 Sandefjordsmør og hollandaise er mine favoritter til (kokt) torsk. Anonymkode: 845d0...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #11 Del Skrevet 12. juni 2024 Brun litt smør. Tilsett sennep og soya. Masse gode urter og litt løk Anonymkode: 99c5d...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #12 Del Skrevet 12. juni 2024 Torsk ovnsbakt med pesto Anonymkode: 13a5a...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #13 Del Skrevet 12. juni 2024 Jeg bruker bare masse løk, litt kremfløte og passelig med salt og pepper🙂 enkelt, men godt😅 Anonymkode: f2eae...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 12. juni 2024 #14 Del Skrevet 12. juni 2024 Soyasmør, sjekk Trines matblogg. Smelt en god porsjon meierismør, ha oppi finhakket purre, la det frese et halvt minutt, server. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #15 Del Skrevet 12. juni 2024 TS har laget en tråd til om samme emne, der hun presiserer at hun heller ikke vil ha smeltet smør som forslag: Anonymkode: 06214...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #16 Del Skrevet 12. juni 2024 "Hvit saus" kan være så mangt. Om du tenker at du ikke vil ha klassisk hvitsaus av hvetemel, så kan man fortsatt lage noe basert på rømme eller creme fraiche og gjerne med gressløk, finhakket løk eller andre ting i. Det vil jo fortsatt være hvitt på farge, men ha en helt annen smak. Ellers har man den litt mer asiatiske veien ved å lage noe basert på soyasaus, sweet chili, teriyaki eller lignende (trenger ikke lages veldig søt) og som jevnes med maizena. Da foretrekker jeg heller passende wok-grønnsaker og f.eks. ris som tilbehør, fremfor poteter. Husk at torsk bare er en ingrediens, det er jo helheten av hva man lager som blir middagen Anonymkode: 22d9c...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 14. juni 2024 #17 Del Skrevet 14. juni 2024 Paprikasaus/coulis er kjempegodt, sunt, og litt annerledes. Ser finest ut med gule paprikaer synes jeg, men røde eller oransje funker også fint. Del gule paprikaer i 3-4 biter og ta ut hinner og frø. Legg dem med utsiden opp på et stekebrett og stek det høyt i ovnen med grillelementet på til skinnet har løsnet litt og fått svarte bobler. Ta dem ut, legg i en bolle med tett lokk og avkjøl til du kan ta i dem. Har du gasskomfyr kan du også grille dem direkte over flammene der, eller gjøre det ute på grillen. Fjern skinnet på paprikaene, spesielt alt det sorte. Kjør dem i blender til en jevn knallgul puré og smak til med salt, pepper, sitron og olivenolje. For en litt mildere variant kan du bruke en god dæsj kremfløte i stedet for olivenolje. Kan også varieres med å grille litt hvitløk sammen med paprikaene og blende den inn, eller gjøres spicy med chili. Sausen kan serveres både romtemperert eller varmes opp igjen mens du smaker til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk1 Skrevet 14. juni 2024 #18 Del Skrevet 14. juni 2024 Kvist skrev (5 timer siden): Paprikasaus/coulis er kjempegodt, sunt, og litt annerledes. Ser finest ut med gule paprikaer synes jeg, men røde eller oransje funker også fint. Del gule paprikaer i 3-4 biter og ta ut hinner og frø. Legg dem med utsiden opp på et stekebrett og stek det høyt i ovnen med grillelementet på til skinnet har løsnet litt og fått svarte bobler. Ta dem ut, legg i en bolle med tett lokk og avkjøl til du kan ta i dem. Har du gasskomfyr kan du også grille dem direkte over flammene der, eller gjøre det ute på grillen. Fjern skinnet på paprikaene, spesielt alt det sorte. Kjør dem i blender til en jevn knallgul puré og smak til med salt, pepper, sitron og olivenolje. For en litt mildere variant kan du bruke en god dæsj kremfløte i stedet for olivenolje. Kan også varieres med å grille litt hvitløk sammen med paprikaene og blende den inn, eller gjøres spicy med chili. Sausen kan serveres både romtemperert eller varmes opp igjen mens du smaker til. Dette skal jeg prøve, hørtes veldig godt ut - takk 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå