Gå til innhold

Kumelk til baby/barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du viste hvor nøye en må være. Er nå svært sjeldent det blir syk av det. Lurer på hvordan svigerfar lever kun drukket slik melk i 82år. Så og si alle som bor på gård bruker melka de produserer selv. Melka blir og nå testet hele tiden, i hvertfall der de har robot melking.

Anonymkode: 3ef23...7d2

At noe kan inneholde smittsomme bakterier som potensielt kan føre til død for de som er uheldige og blir smittet betyr jo ikke at det er garantert sykdom/smitte for alle som drikker det 🙄

Anonymkode: d0a4c...a88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At noe kan inneholde smittsomme bakterier som potensielt kan føre til død for de som er uheldige og blir smittet betyr jo ikke at det er garantert sykdom/smitte for alle som drikker det 🙄

Nei men slutter du å gi fisk for er nå vist at fisk ikke burde gis til barn pga miljøgifter.

Jeg hadde gitt h melk om vi ikke hadde hatt melke ku selv.

Og er en så nøye som en ska når en ska melke er det lite sannsynlig med sykdom. Vi vasket hver enkel spennende med klutt som kun ble brukt på den kua og hadde på rense spray for så å melke. Anlegget blir vasket ved hver melking. Alle prøver på bakterier osv negative så da regner jeg melka som vi drikker mer trygg en fisken i butikken. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei men slutter du å gi fisk for er nå vist at fisk ikke burde gis til barn pga miljøgifter.

Jeg hadde gitt h melk om vi ikke hadde hatt melke ku selv.

Og er en så nøye som en ska når en ska melke er det lite sannsynlig med sykdom. Vi vasket hver enkel spennende med klutt som kun ble brukt på den kua og hadde på rense spray for så å melke. Anlegget blir vasket ved hver melking. Alle prøver på bakterier osv negative så da regner jeg melka som vi drikker mer trygg en fisken i butikken. 

Jeg spiser ikke og gir ikke mine barn så mye fisk iallfall ikke laks nettopp pga. miljøgifter.

Veldig fint at dere har gode hygienerutiner og det hjelper jo veldig på tryggheten at man tar prøver. Det at det gjøres i det hele tatt sier jo også noe om at det faktisk er fare for bakterier der.

Poenget mitt var uannsett at det at svigerfar på 85 ikke har dødd av upastaurisert melk ikke er et argument som går over FHIs fakta og anbefalinger. Min svigerfar røykte i 85 år uten å få kols eller lungekreft, det betyr jo ikke at røyk er sunt og fint.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lettmelk med tilsatt D vitamin 😊

Anonymkode: b09fd...d2f

Skrevet

Helmelk. Hvis man tror at det er melka som gir barna dårlig helse (med mindre vi snakker om allergier) så er man naiv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 10.17):

Nop. Står ingen steder at det er helmelk som er anbefalt. Barnehager derimot har en veileder om at de bør bruke lettmelk (med tilsatt vitamin d) og ikke helmelk. 

Anonymkode: 16b34...e12

Nope, det ble endret i høst. Helmelk serveres på småbarnsavdeling og ekstra lettmelk på storbarn.

Anonymkode: 83e26...673

AnonymBruker
Skrevet

Øko h-melk fra Røros. Eller mandelmelk. 

Anonymkode: 10327...cc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...