Gå til innhold

Naboer med en annen døgnrytme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Over oss bor en familie med en 3 åring. Min 3 åring sover nå men han oppe leker og dunker i gulvet. Og løper og roper. Dette pågår nesten hver dag. Kan jeg fortelle de at min gutt ofte våkner av det? Eller la de bare holde på ?

Anonymkode: ba665...9f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet må da få leke, om de bråker mte etter 23 kan du si noe

Anonymkode: 56ade...360

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet må da få leke, om de bråker mte etter 23 kan du si noe

Ja, 15 minutter igjen 

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du kan si noe på dette. Etter kl 23 så ok da kan du heller nevne noe. Kanskje de mener det samme om morningen med ditt barn om barnet ditt er tidlig våken. Men så lenge bråket ikke er fra og med 23 til 07 så er det slik det er når en har naboer med barn.

Anonymkode: dd75f...0c3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes ikke du kan si noe på dette. Etter kl 23 så ok da kan du heller nevne noe. Kanskje de mener det samme om morningen med ditt barn om barnet ditt er tidlig våken. Men så lenge bråket ikke er fra og med 23 til 07 så er det slik det er når en har naboer med barn.

Min gutt får ikke leke med ting som bråker så tidlig om morgenen 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min gutt får ikke leke med ting som bråker så tidlig om morgenen 

Nei men det får deres barn. Du oppdrar ditt, de oppdrar deres. Det er ikke så seint at bråk uansett fra hvem ikke er lov uansett.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei men det får deres barn. Du oppdrar ditt, de oppdrar deres. Det er ikke så seint at bråk uansett fra hvem ikke er lov uansett.

Vil jo si at når klokka er nærmere elleve, kan man forvente ro.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
tirben skrev (1 minutt siden):

Hva en selv forventer og hva som faktisk er det reelle klokkeslettet for når det skal være ro er innimellom to forskjellige ting. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har borettslaget regler for sånt?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med voksne folk som bråker? Hvilken regler gjelder da? 

Anonymkode: 03c1d...45b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
tirben skrev (16 minutter siden):

Nei, man kan forvente ro når kl er 23 eller senere.

Anonymkode: e7dad...ff0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med voksne folk som bråker feks 6 eller syv på en søndag. Smeller med dører å vekker andre grytidlig. Innafor?

Her har vi en sånn idiot. En kvinne som er godt voksen.🫤

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, man kan forvente ro når kl er 23 eller senere.

Anonymkode: e7dad...ff0

Enig. Tenk om alle forventninger og ønsker en selv hadde for alle naboene skulle bli styrt av nettopp forventninger, det er individuelt det. En kan ha dundrende musikk eller barn kan springe et skrikende maraton kl 22.58 uten at det er noe ordensforstyrelse eller grunn til å ta ting opp med naboer. Når vi har lover og regler for dette med spesifikke klokkeslett så er det de klokkeslettene en har å forholde seg til. Ikke noe ca, eller rundtomkring kl 23. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så spesielt å la ungen være våken lenge, går ikke ungen i barnehage? Har en 1 åring, når tenner e på vei så blir det bare tull med søvnen, lot han våkne kl 19 fra dupp han hadde sovet dårlig, sendte melding til de som bor under oss, om at det blir kanskje litt bråk fra oss. Han sovnet kl 23. han pleier ellers å sovne kl 19-20 noe som e vanlig for disse små? Helt ærlig jeg hadde sagt ifra, om ungen holder på kjempe lenge. Kanskje på tide å fikse den søvnrytmen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nonish91 skrev (4 minutter siden):

Så spesielt å la ungen være våken lenge, går ikke ungen i barnehage? Har en 1 åring, når tenner e på vei så blir det bare tull med søvnen, lot han våkne kl 19 fra dupp han hadde sovet dårlig, sendte melding til de som bor under oss, om at det blir kanskje litt bråk fra oss. Han sovnet kl 23. han pleier ellers å sovne kl 19-20 noe som e vanlig for disse små? Helt ærlig jeg hadde sagt ifra, om ungen holder på kjempe lenge. Kanskje på tide å fikse den søvnrytmen 

Hvorfor sksl du bestemme at døgnrytmen til andre er feil?

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Over oss bor en familie med en 3 åring. Min 3 åring sover nå men han oppe leker og dunker i gulvet. Og løper og roper. Dette pågår nesten hver dag. Kan jeg fortelle de at min gutt ofte våkner av det? Eller la de bare holde på ?

Bor du i blokk? da er det ofte lytt og man må tåle andre naboer og bråk. Dere bråker nok når det passer lite for de. 23 skal det være stille, men litt lyd må man tåle for det!

Mye bråk etter 23 kan du gi beskjed om det skjer flere ganger!

Anonymkode: 0b9aa...ffb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med voksne folk som bråker feks 6 eller syv på en søndag. Smeller med dører å vekker andre grytidlig. Innafor?

Her har vi en sånn idiot. En kvinne som er godt voksen.🫤

Så hyggelig du er da. Klokka 6 eller 7 er lovlig. Hadde vært verre om det var klokka 5 

Anonymkode: 17a6a...099

AnonymBruker
Skrevet

De fleste borettslag har vel regler om at det skal være rolig mellom 23-07. Og ofte er der regle om at man skal vise normalt hensyn etter kl.20, som feks ikke begynne å borre i murvegg. Kommer langt med normal «folkeskikk». 

Barnestøy og familieliv, og at man «lever», er ikke noe man kan klage på. Heller ikke om naboen har fått baby med kolikk, som skriker hele natten. Slitsom og fortvilende ja, men ikke noe man får gjort noe med. Dessverre, 

Bråker de derimot etter kl.23, kan dere snakke med naboene og be de dempe seg. Det har vi gjort flere ganger med ungdom i leiligheten over oss, som bruker soverommet til oppholdsrom med mye lyd sent på kveld hvor vi skal sove. Regler er regler, og noe alle må forholde seg til når man bor tett på hverandre og det er lytt. Vi bor i murblokk fra 70-tallet, null isolering mellom leilighetene, og man hører «alt». 

Anonymkode: b9bf7...1e7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så hyggelig du er da. Klokka 6 eller 7 er lovlig. Hadde vært verre om det var klokka 5 

Anonymkode: 17a6a...099

Ja det er klokken 5 også. Midt på natta også.Har blitt vekket så menge ganger på natterstid av det menneske.

Hvorfor skal jeg være hyggelig mot en person som er så ondskapsfull.

Det er whit trash på nederste hylle.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pyton med hensynsløse folk. Sitter selv våken nå mens bruker å sove klokka 22. fordi naboen i etg over oss basker klær på nattestid så hele leiligheten durer. Har sagt fra til styret som lovte å ta det opp på årsmøtet. Det ble ikke gjort og hu som vasker klær nå og holder oss våkne hele natta og på’n igjen fra 05 om morgenene, smiska seg selv inn i styret. Og dette er «voksne» mennesker. Hun er ikke mulig å snakke med heller, det er ingenting som går inn… 

Anonymkode: b8f76...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...