Gå til innhold

Tenåringer og snapkart

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

🙄 du vet ingenting om hva vi ellers gjør ;) 

Anonymkode: e4bf4...b5f

Men da er det vel neppe et stort problem at Snapkartet ikke er på til enhver tid :)

Da har dere uansett system for kontroll og tilsyn på andre måter

Anonymkode: ed87b...2b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da er det vel neppe et stort problem at Snapkartet ikke er på til enhver tid :)

Da har dere uansett system for kontroll og tilsyn på andre måter

Merkelig at andre skal lage det til et problem når vi i familien selv er enige om ting. Fascinerende rett og slett 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merkelig at andre skal lage det til et problem når vi i familien selv er enige om ting. Fascinerende rett og slett 

Men dere er jo ikke alle enige. Du har akkurat lagd en tråd om det 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere gjør som dere vil og så gjør vi sndre på andre måter ;)

Det er opp til dere.

Vi kommuniserer med våre. Vi har grenser. Som her de fikk lov å gå på klubben på fredager. Klar beskjed eneste stefe dere får være er klubben og gå bort på kiwi for drikke. Ikke bensinstasjon, gravlund eller rema. Får vi se dere er et annet sted eller hører fra vaktene at dere er andre steder blir det ingen klubb på 2 kvelder. Vi var da innimellom nede å handle for å se om de overholdt. Vi pratet med foreldre osv. Her overholdt de regelen.

Vi fikk å mld fra andre foresatt -er x hos dere nå, stemmer det x kunne bli med etter skolen i dag på bussen osv.

Nå er eldste 19 og han sier fortsatt i fra hvor han er, og han sender en mld hvis ting endrer seg ut fra hva som er avtalt.

er noe med å gi de en tryghet og å stole på de. 

Når de er 16 er de nesten voksene og en må faktisk begynne å slippe. En del steder bor de ikke hjemme en gang i den alderen. Hva hadde du gjort da? Du kunne ikke sittet på ungdommen da

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men dere er jo ikke alle enige. Du har akkurat lagd en tråd om det 

Nei det har jeg ikke , heg har svart i en tråd akkurat som deg

AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (7 minutter siden):

Det er opp til dere.

Vi kommuniserer med våre. Vi har grenser. Som her de fikk lov å gå på klubben på fredager. Klar beskjed eneste stefe dere får være er klubben og gå bort på kiwi for drikke. Ikke bensinstasjon, gravlund eller rema. Får vi se dere er et annet sted eller hører fra vaktene at dere er andre steder blir det ingen klubb på 2 kvelder. Vi var da innimellom nede å handle for å se om de overholdt. Vi pratet med foreldre osv. Her overholdt de regelen.

Vi fikk å mld fra andre foresatt -er x hos dere nå, stemmer det x kunne bli med etter skolen i dag på bussen osv.

Nå er eldste 19 og han sier fortsatt i fra hvor han er, og han sender en mld hvis ting endrer seg ut fra hva som er avtalt.

er noe med å gi de en tryghet og å stole på de. 

Når de er 16 er de nesten voksene og en må faktisk begynne å slippe. En del steder bor de ikke hjemme en gang i den alderen. Hva hadde du gjort da? Du kunne ikke sittet på ungdommen da

😂oh lord, ja men så fint for dere da. Vi kommuniserer selvsagt ikke utenom å sjekke snap map🤦🏻‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor må han ha på snapkart der alle kan se hvor han er? Er jo ikke bare dere som ser det. 

Her får ikke ungene ha på snapkart. De vil heller ikke ha det på. 

Anonymkode: 4e107...d4d

Man velger selv HVEM som kan se det jo. 

Skrevet

Hva gjorde du selv når du var 16? Er det greit å kontrollere bevegelsene til barna? Stoler du ikke på barnet ditt?

Anonymkode: 17595...1ac

Litt på siden av innlegget: Nei, jeg stoler ikke udelt på en 16 åring.

Vi har gitt dem mange frihetsgrader, men det har alltid vært grenser, og noen av disse har vært geografiske.

Og ja det kan være helt legitimt å kontrollere bevegelsene til barna. På slutten av dagen er DU ansvarlig!

Alt dette kommer fordi jeg har vært 16 en gang og husker hvor mye jeg var å stole på, og hvor omfattende min dømmekraft knyttet til mine foreldres ansvar jeg hadde.

Skrevet

Hva gjør dere hvis 16 åringen skal overnatte hos en kompis og han slår av snapkart? Han har bestandig kartet på ellers? 

Anonymkode: ded78...0e5

Som voksen vil jeg oppfordre deg å tenke deg om hvilken «sykdom» denne problemstillingen er et «symptom» på.

• Liker 1
Skrevet

Dere er jo tydeligvis ikke enige siden han har slått det av og du deretter ser det som nødvendig å spørre hvorfor. Dette viser jo nettopp veldig godt hvorfor bruk av snapkart og lignende ikke er så frivillig som de som gjør dette innbiller seg. Det øyeblikket det blir stilt spørsmål ved det å slå av kartet (slik TS gjør) så er det ikke frivillig. 

AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (2 timer siden):

Litt på siden av innlegget: Nei, jeg stoler ikke udelt på en 16 åring.

Vi har gitt dem mange frihetsgrader, men det har alltid vært grenser, og noen av disse har vært geografiske.

Og ja det kan være helt legitimt å kontrollere bevegelsene til barna. På slutten av dagen er DU ansvarlig!

Alt dette kommer fordi jeg har vært 16 en gang og husker hvor mye jeg var å stole på, og hvor omfattende min dømmekraft knyttet til mine foreldres ansvar jeg hadde.

👏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...