Gå til innhold

Tenåringer og snapkart

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere hvis 16 åringen skal overnatte hos en kompis og han slår av snapkart? Han har bestandig kartet på ellers? 

Anonymkode: ded78...0e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva gjør dere hvis 16 åringen skal overnatte hos en kompis og han slår av snapkart? Han har bestandig kartet på ellers? 

Hva gjorde du selv når du var 16? Er det greit å kontrollere bevegelsene til barna? Stoler du ikke på barnet ditt?

Anonymkode: 17595...1ac

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må han ha på snapkart der alle kan se hvor han er? Er jo ikke bare dere som ser det. 

Her får ikke ungene ha på snapkart. De vil heller ikke ha det på. 

Anonymkode: 4e107...d4d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ulovlig å overvåke barn med GPS.  Så slår de av snapkart eller lignende så slår de det av. De har rett på privatliv. Personlig så har jeg sagt til mine barn de bør tenke seg om hvem de deler posisjonene sine med til en hver tid og det er IKKE et krav at de har noe form for posisjon på for oss foreldre heller - da det igjen er ulovlig å overvåke og kontrollere barn med GPS.

Det er derimot et krav at de RINGER og forteller hvor de er, ikke bare en sms. Jeg stoler såpass på at barna mine er der de sier de er - uten å måtte stalke dem med GPS. 

Anonymkode: 7f224...c8e

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ber de om å skru på igjen 

Anonymkode: e4bf4...b5f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor må han ha på snapkart der alle kan se hvor han er? Er jo ikke bare dere som ser det. 

Her får ikke ungene ha på snapkart. De vil heller ikke ha det på. 

Anonymkode: 4e107...d4d

Det kak man velge da! Må ikke la alle se

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars gutt som blir overvåket av foreldrene.. Jeg er glad vi ikke hadde sånt da jeg var ung!

Anonymkode: 4b8c9...a3c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Da hadde jeg vel send en sms LG spurt hva de drev med..

Anonymkode: 4ae8e...8eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde han alltid på snapmap og så plutselig tatt set av en lørdagskveld på overnatting, hadde jeg lurt på hvor han var sef.. 

Anonymkode: ee816...a3c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slår det noen ganger av for å ikke vise andre venner hvor jeg er, slik at de ikke føler seg utenfor ok de ser meg og en annen venninne sammen. Men selvfølgelig har venner som har slått det av når de er hos en gutt eller på fest for at foreldre ikke skal finne det ut. De fleste tenåringer inkludert meg vet også om en metode hvor en kan fryse snapkart. Så ja… idk gurl. Sorry, men går sikkert fint. Kanskje du må bare slacke litt, om du ikke klar han gå på fest 

.

Anonymkode: c36ff...10d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke snap, og kunne heller aldri tenkt tanken på å overvåke barna mine på denne måten! Sitter dere foreldre faktisk å følger med på hvor barna deres er, på et kart? Hvorfor det?

Her snakker jeg med datteren min, vet hvor hun er, stoler på henne. Har ikke behov for gps sporing, god gammeldags kommunikasjon og stole på hverandre er mer enn nok. Føler verden går i gal retning når foreldre blir bekymret og engstelig, for at man ikke ser barna på et «kart». Heldigvis vet jeg hvor barna mine er uten å spore de!

Anonymkode: f4c13...d9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slutt å overvåk barnet ditt. Ring og snakk med gutten om du er bekymret, også må dere heller jobbe med tilliten dere har til barnet. 

• Liker 2
Skrevet

Om du lurer på hvor han er eller har vært så spør han. Du kjenner vel ditt eget barn og trenger ikke ha på snapkart for å vite hvor han er...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke snap, og kunne heller aldri tenkt tanken på å overvåke barna mine på denne måten! Sitter dere foreldre faktisk å følger med på hvor barna deres er, på et kart? Hvorfor det?

Her snakker jeg med datteren min, vet hvor hun er, stoler på henne. Har ikke behov for gps sporing, god gammeldags kommunikasjon og stole på hverandre er mer enn nok. Føler verden går i gal retning når foreldre blir bekymret og engstelig, for at man ikke ser barna på et «kart». Heldigvis vet jeg hvor barna mine er uten å spore de!

Så fint for deg da! Perfekt fanilie med perfekte barn som ikke Skjlnner at set finnes barn som tester grenser

AnonymBruker
Skrevet

Regner med siden han sover hos en kamerat at dette er avtalt med foreldrene til kameraten?

Anonymkode: abc23...aec

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker dere virkelig snapkart til 16-åringen? Da bør det være krise på gang.

Anonymkode: decf8...796

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset har ingen på snap kart. For hvorfor ska alle vite hvor en er til en hver tid. I tilleg er det forbudt å ha GPS sporing på folk slik. Forstår gutten slår av føler seg sikkert overvåker.

Her har vi de sier hvor de ska, gir beskjed ved evnt endringer. Er noe med at når de er så store må de få litt frihet om 2 år har du ingenting å si, da kan de flytte og gjøre som de vil. Da viktig å gitt de lit den friheten og vise at de kan, samtidig være åpen ring hvis der er noe

Tilogmed når kommunen søkte om lov på min demens sykefar fikk de avslag, de fikk beskjed å da ha flere folk på jobb

Anonymkode: 526ee...5f7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke man skal overvåke andre, heller ikke barna sine. Ingen her i huset bruker snapkart og det er noe vi advarer mot å bruke. Veien fra "jeg synes du skal ha på kartet fordi det er praktisk og trygt" (sagt av kjærlig forelder) til "jeg synes du skal ha på kartet fordi det er praktisk og trygt" (sagt av kontrollerende partner) er skremmende kort. Overvåkning skal aldri normaliseres. Hvis man lurer på hvor noen er kan man ringe eller sende en melding. 

Endret av Arkana
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så fint for deg da! Perfekt fanilie med perfekte barn som ikke Skjlnner at set finnes barn som tester grenser

Du tolket rådet om å kommunisere med egne barn, fremfor å overvåke de i some med å gå til angrep på foreldre som ikke bryter barnas rett på privatliv og bevegelsesfrihet? Alle tenåringer tester jo grenser? Hvordan skal de ellers bli klare til å flytte hjemmefra om tre år? Eller tror du at du fortsatt bestemmer over eget barn etter han er 18 år? Han er over seksuell lavalder og snart myndig. På tide å slutte å stalke han?

Anonymkode: a7c8c...211

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ber de om å skru på igjen 

Og hvis de nekter å følge opp med ett svar så?

Anonymkode: a7c8c...211

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...