AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #1 Skrevet 8. juni 2024 Det er godt mulig det bare er jeg som er sensitiv og overtolker, men jeg reagerer likevel. Det er særlig to kommentarer jeg av og til tenker på og er redd for å få høre igjen. En gang jeg var innlagt på psykiatrisk avdeling så sa en lege der til meg "jeg tror egentlig ikke du er deprimert", uten å si noe mer. Selv om psykologen min har diagnostisert meg med depresjon og jeg bruker antidepressiva. Jeg skjønner liksom ikke hva han mente eller ville oppnå ved å si det. At han mener jeg har en annen diagnose? At jeg faker symptomene mine? Det er selvsagt bare spekulasjon. Men jeg er litt redd for å få den kommentaren igjen, fordi det føles litt som å ikke bli trodd, også blir jeg litt redd for å møte på ham igjen. Det andre jeg tenker på er noe en miljøterapeut sa til meg. De er jo der blant annet for å tilby støttesamtaler slik at man kan lufte det man går å tenker på. Jeg fortalte at jeg tenkte en del på måter å skade meg selv på, og at jeg også drømte om det om nettene. Han sa da noe sånt som at "det høres ut som om du sier dette for å få oppmerksomhet". Jeg vet heller ikke hva han egentlig prøvde å oppnå med den kommentaren, men nå føler jeg at jeg ikke får lov til å fortelle om slike tanker fordi det da tolkes som at jeg bare sier det for å få oppmerksomhet (som om jeg ikke hadde hatt behov for hjelp da uansett). Problemet da er at det bare blir mer av tankene når jeg ikke får luftet de. Jeg har ikke slike tanker nå i dag, men er redd for at jeg ikke kommer til å tørre å snakke om det hvis jeg får det på nytt. Er det jeg som er paranoid, eller er dette litt rare kommentarerer? Anonymkode: b1df3...340 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #2 Skrevet 8. juni 2024 Det er jo ikke greit i det hele tatt å komme med slike kommentarer son helsepersonell. Hvis du husker hvor de jobber og du har overskudd til det ville jeg gitt en tilbakemelding om det. Du var i en allerede sårbar situasjon og ble møtt veldig ufint. Om feks det helsepersonellet hadde tenkt du ikke var deprimert, skulle han / hun allikevel holdt seg profesjonell og sagt det på en helt annen måte. Feks spurt åpne spørsmål og reflektert sammen med deg... prøv å tenk at det er all slags merkelige mennekser overalt.. du finner dem i alle yrker. Men de fleste er gode. Prøv å husk de gode menneskene og de som hjalp deg. Du vet med deg selv hva som var virkelig for deg i den situasjonen du var i. Det er der viktigste. La ikke de kommentarene få ta mer plass i livet ditt. Velg å hold deg for god til det. Børst det av deg og prøv å se fremover. Du fortjener det beste og er verdifull. Klem Anonymkode: f4362...837 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #3 Skrevet 8. juni 2024 La meg gjette, du har «borderline» i journalen din? Anonymkode: 336e0...23c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #4 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): La meg gjette, du har «borderline» i journalen din? Anonymkode: 336e0...23c Nei, men har delvis personlighetsforstyrrelse, med trekk fra engstelig/unnvikende, men ikke nok til å få diagnosen. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er jo ikke greit i det hele tatt å komme med slike kommentarer son helsepersonell. Hvis du husker hvor de jobber og du har overskudd til det ville jeg gitt en tilbakemelding om det. Du var i en allerede sårbar situasjon og ble møtt veldig ufint. Om feks det helsepersonellet hadde tenkt du ikke var deprimert, skulle han / hun allikevel holdt seg profesjonell og sagt det på en helt annen måte. Feks spurt åpne spørsmål og reflektert sammen med deg... prøv å tenk at det er all slags merkelige mennekser overalt.. du finner dem i alle yrker. Men de fleste er gode. Prøv å husk de gode menneskene og de som hjalp deg. Du vet med deg selv hva som var virkelig for deg i den situasjonen du var i. Det er der viktigste. La ikke de kommentarene få ta mer plass i livet ditt. Velg å hold deg for god til det. Børst det av deg og prøv å se fremover. Du fortjener det beste og er verdifull. Klem Anonymkode: f4362...837 Takk! Du har helt rett. Jeg har jo møtt på så mange utrolig fine mennesker som har hjulpet og sagt gode ting, men likevel så er det dette jeg husker. Må prøve å finne frem alle de gode ordene jeg har fått og de fine samtalene jeg har hatt også. Anonymkode: b1df3...340
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #5 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): La meg gjette, du har «borderline» i journalen din? Anonymkode: 336e0...23c Har "kronisk suicidal" da, det har vel muligens samme effekt på enkelte. Anonymkode: b1df3...340 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har "kronisk suicidal" da, det har vel muligens samme effekt på enkelte. Anonymkode: b1df3...340 Antagelig. Du blir møtt med forutinntatthet i stedet for undring. Det er helt innafor å ta dette med dem. Spør psykiateren om hva han mente. Hvorfor ikke deprimert, hva mener han du er da? Om miljøterapeuten… en håpløs kommentar slik du forteller om det. Om du klarer, så ta det opp med samme person igjen eller en annen og fortell om dette og det du skriver her. Hva skal du gjøre om alt tolkes som å ville ha oppmerksomhet? Anonymkode: f8b5c...d49
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #7 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har "kronisk suicidal" da, det har vel muligens samme effekt på enkelte. Anonymkode: b1df3...340 Da er nok dette grunnen. Jeg vet det er vanskelig når du har trekk fra engstelig unnvikende for jeg har det selv, men øv deg på å stå opp for deg selv hver dag, skritt for skritt. Du kan også ta opp samtaler på mobilen din du selv er tilstede i slik at du har bevis når du er i møte med helsevesenet, det anbefaler jeg på det sterkeste! Bare hold det skjult så de ikke ser det. Anonymkode: 336e0...23c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå