Carrot Skrevet 16. februar 2006 #41 Skrevet 16. februar 2006 Konstruktiv korrigering? Tvangsnevrose vil jeg kalle det. Dette er et forum hvor det er meninger som er viktig. Henger dere dere opp i skrivefeil så antar jeg dere ikke har fryktelig mange meninger å komme med. ← *skal tro hvorfor slike kommentarer som regel er skrevet inn annonymt* Konstuktivt : betyr byggende, positiv... slå det opp i en ordbok...
Gjest Liten Tapir Skrevet 16. februar 2006 #42 Skrevet 16. februar 2006 Ellers takk du?? Hmm... Så hvordan går du frem da for å bli flinkere? eller har du gitt opp? Den eneste måten å bli bedre til noe på er å gjøre det igjen og igjen og igjen til det sitter.... Og orker du ikke det og gir opp - så sorry altså men da blir det lite medlidenhet fra denne kanten.... ← Hvorfor må alle være eksperter på alt? Jeg synes trådstarter skriver bra, jeg; fullt forståelig, grei flyt og relativt feilfritt. Hvorfor skal hun da måtte bruke vanvittig mye tid og krefter på å forsøke å bli bedre på akkurat rettskrivning (kanskje uten å lykkes); tid og krefter hun helt sikkert kan bruke på nyttigere og mer lystbetonte ting? De fleste av oss har områder hvor vi er bare middels flinke, eller kanskje til og med elendige, uten at vi er dårligere mennesker av den grunn. Men du er kanskje ekspert på alt, du?
Carrot Skrevet 16. februar 2006 #43 Skrevet 16. februar 2006 Hvorfor må alle være eksperter på alt? Hvorfor skal hun da måtte bruke vanvittig mye tid og krefter på å forsøke å bli bedre på akkurat rettskrivning (kanskje uten å lykkes); tid og krefter hun helt sikkert kan bruke på nyttigere og mer lystbetonte ting? De fleste av oss har områder hvor vi er bare middels flinke, eller kanskje til og med elendige, uten at vi er dårligere mennesker av den grunn. Men du er kanskje ekspert på alt, du? ← Ikke snakk om at man må være ekspert - spørsmålet var hvorvidt man var velkommen - noe man selvfølgelig er og utviklet seg videre til hvorvidt man har lov til eller ikke å korrigere - uten å være ekkel - dersom noen skriver feil.. Noe jeg mener man har... Det er heller ikke snakk om å bruke så vanvittig mye tid - bare om å ta seg litt bedre tid når man skriver - hver gang man skriver... - på den måten kan man plukke bort de feil man legger merke til. Og - det ikke så vanskelig å lære seg forskjellen på å bruke og/å foran ord - de fleste har det inne hvis de tar seg tid til å tenke etter mens de skriver og ikke stresser.. Jeg er for all del ikke noen ekspert - jeg skriver ikke alltid riktig, men jeg tar det ikke til meg som om noen var ute etter meg om jeg ble korrigert heller... Og jeg har mange feil og mangler - er nok mer middels enn du kanskje tror - ha en feiende flott dag videre
monikabrx Skrevet 16. februar 2006 Forfatter #44 Skrevet 16. februar 2006 Tror ikke du vet hva det vil si å vere ordblind... Det har ingen ting med slurv å gjøre. Det spiller ingen rolle hvor lenge jeg tenker meg om før jeg skriver.
Gjest Gamle Alex Skrevet 16. februar 2006 #45 Skrevet 16. februar 2006 Ikke snakk om at man må være ekspert - spørsmålet var hvorvidt man var velkommen - noe man selvfølgelig er og utviklet seg videre til hvorvidt man har lov til eller ikke å korrigere - uten å være ekkel - dersom noen skriver feil.. Noe jeg mener man har... Det er heller ikke snakk om å bruke så vanvittig mye tid - bare om å ta seg litt bedre tid når man skriver - hver gang man skriver... - på den måten kan man plukke bort de feil man legger merke til. Og - det ikke så vanskelig å lære seg forskjellen på å bruke og/å foran ord - de fleste har det inne hvis de tar seg tid til å tenke etter mens de skriver og ikke stresser.. ← Da vet ikke du hva det vil si å være ordblind!!! Når det kommer til de du føler du bare må rette på som du mener som konstruktiv kritikk. Er du sikker på at det blir oppfattet slik av den du retter på, kanskje du blir oppfattet som en besserwisser og nedlatende
Holly Hobbie Skrevet 17. februar 2006 #46 Skrevet 17. februar 2006 Jeg tror, som en eller annen bruker skrev i den andre tråden ang. skrivefeil sa, at det å pirke på skrivefeil rett og slett er en slags tvangsnevrose. ← Denne "sykdommen" er jeg angrepet av til tider. Men jeg faar utloep for den paa jobben, heldigvis!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå