Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen er 9mnd og første 7-8mnd ble hun ammet i søvn. Det funker ikke lengre, nå ammes hun og når hun snur seg bort så er det å prøve å sovne uten. Men det er så ufattelig mye grining. Jeg trigges voldsomt av det, får helt noia. Det er av fulle lungers kraft liksom, hater det. 

Det er ikke sånn når far legger, han greier det på 20min. Men når jeg skal legge så er det faen meg minimum 1t med varierende nivå av hyling. 

Altså. Er det meg? Er det noen babyer som bare må skrike? Nesten så jeg skulle prøvd skrikekur for det er det jo uansett. Snart reiser far bort på jobb igjen og jeg gruer meg sånn til skrikehelvete hver kveld  :(

Anonymkode: 5f618...88c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pappa har ikke pupper og melk, så baby forventer ikke få det der. 
sikkert derfor det går lettere for han.

Hva gjør du når hun gråter?

Jeg har fått mye hjelp i Lillemini-appen når det kommer til søvn, og hjelp til endringer. 

Anonymkode: bb824...c12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Pappa har ikke pupper og melk, så baby forventer ikke få det der. 
sikkert derfor det går lettere for han.

Hva gjør du når hun gråter?

Jeg har fått mye hjelp i Lillemini-appen når det kommer til søvn, og hjelp til endringer. 

Anonymkode: bb824...c12

Jo men hun vil jo ikke ha pupp heller😅 hun bare fjaser eller så dier hun en stund og så rykker hun seg av og er på farten.

Når hun skriker så prøver jeg å stryke eller riste litt med hånda på henne, nynne/synge/lage shhh-lyd.

Hadde lillemini en stund, har ikke lest der i det siste. Kanskje det er noe der ja, takk for påminnelsen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn hadde det slik en periode, bare at hun er akkurat fylt ett. Bare skriking når jeg skulle legge. Ville bare bli holdt og helst sove på meg. Med pappaen var hun roligere. Så vi gjorde det rett og slett sånn at pappaen la henne. Prøvde faktisk i dag at jeg la henne, og da gikk det bra. Jeg er ingen ekspert, men vil mene det bare er en "fase". En eller annen gang går det over..

Anonymkode: e02db...801

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vårt barn hadde det slik en periode, bare at hun er akkurat fylt ett. Bare skriking når jeg skulle legge. Ville bare bli holdt og helst sove på meg. Med pappaen var hun roligere. Så vi gjorde det rett og slett sånn at pappaen la henne. Prøvde faktisk i dag at jeg la henne, og da gikk det bra. Jeg er ingen ekspert, men vil mene det bare er en "fase". En eller annen gang går det over..

Anonymkode: e02db...801

Håper det er en fase ja. Er en del alene med barna på grunn av fars jobb så da må jeg jo bare legge. Men jeg takler det så dårlig 😕

AnonymBruker
Skrevet

Her funka det ikke med stryking, lyder eller noe form for kontakt, hun måtte rett å slett få fred og roe seg selv i søvn. Gråt i 2-3-4 minutter så sovnet hun. Tok jeg på henne eller gjorde noe så gråt hun enda mer og ble veldig urolig. 

Har du prøvd å bare legge , si natta og trekke deg ut av rommet noen minutter?

Anonymkode: 33063...285

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Her funka det ikke med stryking, lyder eller noe form for kontakt, hun måtte rett å slett få fred og roe seg selv i søvn. Gråt i 2-3-4 minutter så sovnet hun. Tok jeg på henne eller gjorde noe så gråt hun enda mer og ble veldig urolig. 

Har du prøvd å bare legge , si natta og trekke deg ut av rommet noen minutter?

Anonymkode: 33063...285

Hmm. Har ikke det, mye fordi hun har sovet i senga mi med bedsidecrib på siden så hvis jeg hadde gått ut så hadde hun nok begynt å krype og falt i gulvet. Men kanskje det er tid for å prøve sprinkelseng og se om hun roer på måten du beskriver :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Babyen er 9mnd og første 7-8mnd ble hun ammet i søvn. Det funker ikke lengre, nå ammes hun og når hun snur seg bort så er det å prøve å sovne uten. Men det er så ufattelig mye grining. Jeg trigges voldsomt av det, får helt noia. Det er av fulle lungers kraft liksom, hater det. 

Det er ikke sånn når far legger, han greier det på 20min. Men når jeg skal legge så er det faen meg minimum 1t med varierende nivå av hyling. 

Altså. Er det meg? Er det noen babyer som bare må skrike? Nesten så jeg skulle prøvd skrikekur for det er det jo uansett. Snart reiser far bort på jobb igjen og jeg gruer meg sånn til skrikehelvete hver kveld  :(

Helt normalt. Er en fase som kan vedvar en stund. 

Prøv å lag en helt ny rutine for henne når du legger.. Prøve og feile til du finner det som fungerer. 

Anonymkode: a7f81...393

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...