AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #1 Skrevet 8. juni 2024 Ser på luksusfellen og så er det litt inspirert av noen jeg kjenner som kødder til økonomien sin. Personen jeg kjenner foreksempel har en del finere ting enn meg, men ingen bil og leier leilighet. Når du ikke eier noe av verdi kommer namsmannen og tar andre ting da? Som iPad eller headset type ting? Personen jeg kjenner kjøper jo en del slike ting, har dermed ikke penger til mat, men får da nødhjelp fra nav til det. Såå kan en egentlig bare holde på sånn og komme unna med det? Anonymkode: 5b088...b4d
got2go Skrevet 8. juni 2024 #2 Skrevet 8. juni 2024 Nei de kan ikke ta ipaden. Ja, en kan holde på sånn.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #3 Skrevet 8. juni 2024 Hmm, nyttig å vite. Kanskje jeg skal kjøpe meg greier jeg også 😃 Anonymkode: 5b088...b4d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #4 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser på luksusfellen og så er det litt inspirert av noen jeg kjenner som kødder til økonomien sin. Personen jeg kjenner foreksempel har en del finere ting enn meg, men ingen bil og leier leilighet. Når du ikke eier noe av verdi kommer namsmannen og tar andre ting da? Som iPad eller headset type ting? Personen jeg kjenner kjøper jo en del slike ting, har dermed ikke penger til mat, men får da nødhjelp fra nav til det. Såå kan en egentlig bare holde på sånn og komme unna med det? Anonymkode: 5b088...b4d Misunnelsen lenge leve. Anonymkode: b9e8b...acc
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #5 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hmm, nyttig å vite. Kanskje jeg skal kjøpe meg greier jeg også 😃 Anonymkode: 5b088...b4d Du kan ikke ha noen sparepenger da, da går det ikke. Anonymkode: fdf1c...883
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Misunnelsen lenge leve. Anonymkode: b9e8b...acc Jeg er ikke spesielt misunnelig. Mer glad i huset mitt, barna mine og å ha en bil. Likevel har trodd man kom til å havne på gata til slutt av slik kluss med økonomi, men det gjør en jo ikke så lenge en betaler husleia si da? Eller kan en la være å betale den også? Anonymkode: 5b088...b4d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Skrevet 9. juni 2024 Hvis han ber om nødhjelp hver måned så kan nok nav sette noen kriterier om at økonomien blir satt under administrasjon Ja man kan holde på sånn, men tror de fleste ikke ville trivdes med å gå på nav og spørre om penger til mat hver uke. Gjerne muligens folk med rusproblemer som gir f uansett Anonymkode: 80ad0...580
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Skrevet 9. juni 2024 Før i tiden kunne man ta tv feks, det er mange år siden. I dag har ikke sånt noe verdi lenger, så dem kommer ikke og tar små ting. Det man kan er og ta hjem om du har lån på det, og større ting. Ellers blir det og gå igjen namsmannen og ta fra lønna di. Anonymkode: 1b1c5...8ae 1
Snublefot62 Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 Utfordringen med løsøre er at en får veldig lite for det, og koster en del å håndtere og administrere. Og hvem skal betale for den jobben? Ikke skyldner åpenbart. Og det er ikke sånn at man kan gå på NAV og ve om nødhjelp når det passer seg. Det vil fort bli plukket opp og det vil bli satt vilkår og strammet inn. I tillegg er det allerede en del aktivitetskrav dersom vedkommende har dagpenger i dag.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er ikke spesielt misunnelig. Mer glad i huset mitt, barna mine og å ha en bil. Likevel har trodd man kom til å havne på gata til slutt av slik kluss med økonomi, men det gjør en jo ikke så lenge en betaler husleia si da? Eller kan en la være å betale den også? Anonymkode: 5b088...b4d Jada, NAV betaler ofte doble husleier for folk. Anonymkode: 0605f...b57
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hmm, nyttig å vite. Kanskje jeg skal kjøpe meg greier jeg også 😃 Anonymkode: 5b088...b4d Det kan gå. Anonymkode: 0605f...b57
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ser på luksusfellen og så er det litt inspirert av noen jeg kjenner som kødder til økonomien sin. Personen jeg kjenner foreksempel har en del finere ting enn meg, men ingen bil og leier leilighet. Når du ikke eier noe av verdi kommer namsmannen og tar andre ting da? Som iPad eller headset type ting? Personen jeg kjenner kjøper jo en del slike ting, har dermed ikke penger til mat, men får da nødhjelp fra nav til det. Såå kan en egentlig bare holde på sånn og komme unna med det? Anonymkode: 5b088...b4d Du får ikke fortsatt med nødhjelp i evig tid gjennom nav nei. Vi går til det steget at man får tvungen forvaltning hvis de gang på gang ikke klarer å styre pengene og hele tiden ber om nødhjelp. Da er det brått slutt på morroa. Anonymkode: 41db2...ae4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du får ikke fortsatt med nødhjelp i evig tid gjennom nav nei. Vi går til det steget at man får tvungen forvaltning hvis de gang på gang ikke klarer å styre pengene og hele tiden ber om nødhjelp. Da er det brått slutt på morroa. Anonymkode: 41db2...ae4 En bruker bare opp husleien, så får man ny av NAV. Anonymkode: 0605f...b57
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #14 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En bruker bare opp husleien, så får man ny av NAV. Anonymkode: 0605f...b57 Tull. Ofte sender NAV direkte til utleier også Anonymkode: df6e3...286 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #15 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tull. Ofte sender NAV direkte til utleier også Anonymkode: df6e3...286 NAV kan ikke dette, da det ville avslørt leietaker som NAV-klient. Anonymkode: 0605f...b57 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #16 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): NAV kan ikke dette, da det ville avslørt leietaker som NAV-klient. Anonymkode: 0605f...b57 De har vel gjerne nav garanti i tillegg så det kan de vel. Lest at Nav skriver også ut rekvisisjoner på mat feks hvis pengene går direkte til feks stoff gang på gang og de kommer tredje gang på samme dag eller rett før helga Gjelder spesielt krevende klienter, sikkert vanskelig å forstå for gjengs folk at det fins folk som overhodet ikke har boevne eller styringsevne når det gjelder økonomi. Mye pga rus og psykiatri som jo er tragisk, men hva er alternativet Anonymkode: 80ad0...580
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #17 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): De har vel gjerne nav garanti i tillegg så det kan de vel. Lest at Nav skriver også ut rekvisisjoner på mat feks hvis pengene går direkte til feks stoff gang på gang og de kommer tredje gang på samme dag eller rett før helga Gjelder spesielt krevende klienter, sikkert vanskelig å forstå for gjengs folk at det fins folk som overhodet ikke har boevne eller styringsevne når det gjelder økonomi. Mye pga rus og psykiatri som jo er tragisk, men hva er alternativet Anonymkode: 80ad0...580 En ser her at sosialklientene bruker opp husleien, og NAV betaler ut mer: https://www.rights.no/2024/06/sosialstonadsmottakere-prioriterer-tv-kjop-nav-betaler-husleia-en-gang-til/ Anonymkode: 0605f...b57 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #18 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): NAV kan ikke dette, da det ville avslørt leietaker som NAV-klient. Anonymkode: 0605f...b57 Det gjør vi mye gitt. Hvis brukeren nekter så er det brukeren som blir kastet ut, for vi innvilger ikke stønad om husleie når du allerede har brukt opp husleiepengene dine. Anonymkode: 41db2...ae4
HSV50 Skrevet 10. juni 2024 #19 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): NAV kan ikke dette, da det ville avslørt leietaker som NAV-klient. Anonymkode: 0605f...b57 Du har aldri leid ut til noen som får husleien garantert gjennom NAV forstår jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #20 Skrevet 10. juni 2024 5 minutter siden, HSV50 said: Du har aldri leid ut til noen som får husleien garantert gjennom NAV forstår jeg. Vedkommende du siterer snakker om en lovfestet rettighet, og har helt rett. NAV kan ikke uten videre sende husleie direkte til utleier, det skal spesielle vilkår til, som du sikter til her. Så med majoriteten de som får (sosial)støtte til husleie av NAV kan man ikke sende pengene direkte til utleier, av personvernhensyn. Anonymkode: 184d2...084
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå