AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #1 Skrevet 8. juni 2024 Har litt inntrykk av det. Jeg har hørt veldig mange menn si at reker er ÆSJ, mens nesten alle damer jeg kjenner elsker reker. Skal på et rekecruise i Oslofjorden og mange av mannfolka har bestilt annen mat for de klarer ikke reker sier de. Er dette vanlig? Anonymkode: 33b7a...5f4 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #2 Skrevet 8. juni 2024 Jeg hadde også bestilt noe annet. Liker reker, i små mengder. For meg er det konsistensen som jeg ikke takler. Noen få reker på loff, med majones, sitronpeopper og dill går greit. Anonymkode: 35825...3d1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #3 Skrevet 8. juni 2024 Umulig å svare på spørsmålet om fordeling mellom kjønnene uten en større undersøkelse, men jeg kan snakke for meg selv: Jeg er mann. Jeg liker reker, men jeg HATER å skrelle dem. Ferdigskrelte reker i baguetter og på smørbrød, eller i rekesalat, det er snadder, men om jeg får servert en bolle uskrelte reker, ei brødskive og en majonesklatt, da blir det veldig lite spising. Makan til søl og tålmodighetsarbeid å sitte der og pille reker er det sjelden jeg er borti. Det gidder jeg rett og slett ikke. Orker ikke. Av samme årsak spiser jeg heller ikke krabbe, hummer og liknende. Klarer ikke å sitte der å pirke og rense. Anonymkode: ffc5b...e23
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #4 Skrevet 8. juni 2024 Har aldri møtt menn som ikke har likt reker.... .... men som siste taler nevner - noen som sliter med rensingen,, og det er kanskje flere menn en kvinner. Var nylig i et lag der en mann opp i årene sikkert brukte fem ganger så lang tid som meg på å få rensket nok til en anstendig skive. Jeg er mann på 50 selv... ... når det gjelder hummer husker jeg min far ble ganske så irritert på gjester en gang som var utrolig dårlig til å renske hummer, de tok ut det mest synlige og mest tilgjengelig kjøttet, men lot som de var ferdig med mye som var mye kjøtt igjen på. Så ikke alltid enkelt med skalldyr som ikke er rensket. Anonymkode: 10ae8...c7c
Perine Skrevet 8. juni 2024 #5 Skrevet 8. juni 2024 Det krever nok en del trening for å bli god til å rense reker Mannen min var ikke så vant med reker, og store mannfolkhender gjør det vel litt mer klønete. Jeg er oppvokst med det, og skreller dem ganske fort. Jeg er glad i alt av skalldyr og liker godt å kose meg med hele krabber og hummer også.
Surpomp Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Umulig å svare på spørsmålet om fordeling mellom kjønnene uten en større undersøkelse, men jeg kan snakke for meg selv: Jeg er mann. Jeg liker reker, men jeg HATER å skrelle dem. Ferdigskrelte reker i baguetter og på smørbrød, eller i rekesalat, det er snadder, men om jeg får servert en bolle uskrelte reker, ei brødskive og en majonesklatt, da blir det veldig lite spising. Makan til søl og tålmodighetsarbeid å sitte der og pille reker er det sjelden jeg er borti. Det gidder jeg rett og slett ikke. Orker ikke. Av samme årsak spiser jeg heller ikke krabbe, hummer og liknende. Klarer ikke å sitte der å pirke og rense. Anonymkode: ffc5b...e23 Reker er godt og rensingen er bare en del av et langt og godt måltid i en lys sommerkveld med venner, nok av tilbehør og gode samtaler. 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #7 Skrevet 9. juni 2024 Jeg bor på Sørlandet og her er det reker nesten ved alle anledninger. De aller, aller fleste jeg kjenner er veldig glad i det uavhengig av kjønn. Selv er jeg svært allergisk så det kan være veldig utfordrende å komme på typisk skalldyrmåltid, der enten man må skrelle på tallerkenen sin og sprute på meg eller min tallerken, eller det er langbord med papirduk og rekker lagt i en bred remse midt på hele bordet. Resultatet er at jeg spiser før jeg kommer på sånne tilstelninger og prøver å holde meg unna de som spruter veldig når de skreller. Har erfart at det ikke er noe forskjell på menn og kvinner i forhold til reker. Anonymkode: 91bb7...57f 1 1
Arkana Skrevet 10. juni 2024 #8 Skrevet 10. juni 2024 Jeg har ikke lagt merke til det i alle fall. Selv er jeg kvinne og liker ikke reker.
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 15. juni 2024 #9 Skrevet 15. juni 2024 Dette er nok helt individuelt, uavhengig av kjønn.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #10 Skrevet 17. juni 2024 Reker har en veldig mild smak. Svakt søtlig. Ikke sterk saltsmak. Alle liker reker. Det er jo favoritten til veldig mange barn. Anonymkode: bcfc0...561 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #11 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 19.50): Jeg hadde også bestilt noe annet. Liker reker, i små mengder. For meg er det konsistensen som jeg ikke takler. Noen få reker på loff, med majones, sitronpeopper og dill går greit. Anonymkode: 35825...3d1 Samme her, konsistensen kan gjøre at det vokser i munnen og da begynner jeg å brekke meg. Så noen få reker på en loffskive med masse tilbehør får greit. Også må jeg ha noen glass hvitvin til. Anonymkode: 45eab...472
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #12 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Reker har en veldig mild smak. Svakt søtlig. Ikke sterk saltsmak. Alle liker reker. Det er jo favoritten til veldig mange barn. Anonymkode: bcfc0...561 Tja, selv ikke min altetende hund liker reker, så tviler sterkt på at alle mennesker liker reker. Anonymkode: 45eab...472
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #13 Skrevet 17. juni 2024 Det er nok biologi 😆 Anonymkode: f17ff...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #14 Skrevet 21. juni 2024 Reker er det beste jeg vet! Kvinne her Anonymkode: 4a04d...e0c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #15 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 19.41): Har litt inntrykk av det. Jeg har hørt veldig mange menn si at reker er ÆSJ, mens nesten alle damer jeg kjenner elsker reker. Skal på et rekecruise i Oslofjorden og mange av mannfolka har bestilt annen mat for de klarer ikke reker sier de. Er dette vanlig? Anonymkode: 33b7a...5f4 Ikke min erfaring. Fikk høre av en mann ‘at jeg fortjente å dø fordi jeg ikke likte reker’😳😅 Av de ‘teleselskapene jeg har blitt bedt i har det vært menn som har arrangert. Alle jeg kjenner liker egentlig reker og det er like mange menn som kvinner. Anonymkode: f78e9...506
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #16 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke min erfaring. Fikk høre av en mann ‘at jeg fortjente å dø fordi jeg ikke likte reker’😳😅 Av de ‘teleselskapene jeg har blitt bedt i har det vært menn som har arrangert. Alle jeg kjenner liker egentlig reker og det er like mange menn som kvinner. Anonymkode: f78e9...506 Teleselskapene er altså ‘rekeselskapene’😄 Anonymkode: f78e9...506 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #17 Skrevet 21. juni 2024 En litt frittalende mannlig kollega jeg hadde for mange år siden sa en gang at grunnen til at han ikke spiste reker var fordi det minte han om enkelte kvinner han hadde vært med, som ikke hadde verdens friskeste hygiene… Anonymkode: 0dc0e...a27
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #18 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En litt frittalende mannlig kollega jeg hadde for mange år siden sa en gang at grunnen til at han ikke spiste reker var fordi det minte han om enkelte kvinner han hadde vært med, som ikke hadde verdens friskeste hygiene… Anonymkode: 0dc0e...a27 Da har han spist dårlige reker, og burde i tillegg bli litt mer selektiv rundt hvem han ligger med.. Anonymkode: 45eab...472 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #19 Skrevet 21. juni 2024 Nei, menn velger bare oftere biff etc. Anonymkode: 9df04...0f9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #20 Skrevet 22. juni 2024 Mann her: Elsker reker og Har aldri møtt menn som ikke har likt reker, heller ikke på rekecruise med jobben. Anonymkode: 05292...818 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå