AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #1 Skrevet 8. juni 2024 Hei, var hos frisøren og ordnet håret. Hadde forhåndsbestilt timen på nett. Når jeg var på vei hjem fikk jeg telefonen om at jeg har betalt for lite, så ba de meg vippse resterende sum. Er dette noe jeg må gjøre? Det er trossalt de som har gjort feil ved at jeg har betalt for lite. Anonymkode: c7cf0...af2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #2 Skrevet 8. juni 2024 Da vippser du resterende og betaler det det koster. Anonymkode: ba40a...709 17 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #3 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hei, var hos frisøren og ordnet håret. Hadde forhåndsbestilt timen på nett. Når jeg var på vei hjem fikk jeg telefonen om at jeg har betalt for lite, så ba de meg vippse resterende sum. Er dette noe jeg må gjøre? Det er trossalt de som har gjort feil ved at jeg har betalt for lite. Anonymkode: c7cf0...af2 Selvfølgelig betaler du resterende. Skulle bare mangle. Hvis du får for lite lønn utbetalt en måned, forventer du ikke at det blir rettet opp i og at du får utbetalt det du mangler? Eller syns du det er helt greit at du får for lite? Anonymkode: c12a9...c61 15 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #4 Skrevet 8. juni 2024 Om du må gjøre det eller ikke spørs om du vil stjele eller ikke. Anonymkode: 2761d...f2a 1
Gjest watt Skrevet 8. juni 2024 #5 Skrevet 8. juni 2024 Her er det ingen tvil,du må betale for den tjenesten som er blitt gjort.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 Det kommer vel an på prisen, hva du betalte og hvor mye mer de vil du skal betale. Samt årsaken til at de ikke klarte å ta rett betaling i utgangspunktet. Det er jo hovedsaklig deres feil. Anonymkode: 2ed57...e6c 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #7 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hei, var hos frisøren og ordnet håret. Hadde forhåndsbestilt timen på nett. Når jeg var på vei hjem fikk jeg telefonen om at jeg har betalt for lite, så ba de meg vippse resterende sum. Er dette noe jeg må gjøre? Det er trossalt de som har gjort feil ved at jeg har betalt for lite. Anonymkode: c7cf0...af2 Det høres veldig rart ut. Jeg ville ikke vippset nei, ville heller dratt innom og snakket med de, og evt betalt det resterende der. Var prisen avklart på forhånd? Hvor mye sier de mangler? Anonymkode: 40c84...edc 8 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #8 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det høres veldig rart ut. Jeg ville ikke vippset nei, ville heller dratt innom og snakket med de, og evt betalt det resterende der. Var prisen avklart på forhånd? Hvor mye sier de mangler? Anonymkode: 40c84...edc Støtter dette. Om du skulle betale så bør du også sørge for å få kvittering på det. Anonymkode: 2ed57...e6c 4 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #9 Skrevet 8. juni 2024 Det avhenger jo av svaret på følgende spørsmål: 1. Hva betalte du? 2. Hvor mye mer vil de at du skal betale? 3. Er denne Vippsen til salongen eller til en privatperson? Dersom sistnevnte ville jeg aldri ha vippset, men heller dratt tilbake til salongen og betalt i kassa (evt. med fratrekk for merkostnadene mine ved å dra tilbake) Anonymkode: f193b...f61 4 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #10 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Selvfølgelig betaler du resterende. Skulle bare mangle. Hvis du får for lite lønn utbetalt en måned, forventer du ikke at det blir rettet opp i og at du får utbetalt det du mangler? Eller syns du det er helt greit at du får for lite? Anonymkode: c12a9...c61 Hva har lønn med saken å gjøre? Det er da ikke kundens ansvar å passe på at frisøren får riktig lønn. Anonymkode: 40c84...edc 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #11 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det avhenger jo av svaret på følgende spørsmål: 1. Hva betalte du? 2. Hvor mye mer vil de at du skal betale? 3. Er denne Vippsen til salongen eller til en privatperson? Dersom sistnevnte ville jeg aldri ha vippset, men heller dratt tilbake til salongen og betalt i kassa (evt. med fratrekk for merkostnadene mine ved å dra tilbake) Anonymkode: f193b...f61 Dette. Anonymkode: 40c84...edc 4 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #12 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det avhenger jo av svaret på følgende spørsmål: 1. Hva betalte du? 2. Hvor mye mer vil de at du skal betale? 3. Er denne Vippsen til salongen eller til en privatperson? Dersom sistnevnte ville jeg aldri ha vippset, men heller dratt tilbake til salongen og betalt i kassa (evt. med fratrekk for merkostnadene mine ved å dra tilbake) Anonymkode: f193b...f61 Til spørsmål nr 3. Det sier seg vel selv. Tviler på at frisører tør å oppgi eget nr på vipps som kundene skal vippse til. Anonymkode: ba40a...709
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #13 Skrevet 8. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hi, I went to the hairdresser and fixed my hair. Had pre-booked the appointment online. When I was on my way home, I got the phone call that I had paid too little, so they asked me to transfer the remaining amount. Is this something I have to do? After all, it is they who have made a mistake in that I have paid too little. Anonymkode: c7cf0...af2 Den beste responsen på det ville være å tenke: "Hva om det skjedde med deg?" Jeg ville sjekket prisen jeg fikk i utgangspunktet, og deretter, ja, betalt det som eventuelt mangler. Anonymkode: eeb8d...edd
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #14 Skrevet 8. juni 2024 Om du f.eks har kjøpt fra cut n go må du betale ja. Det står i vilkårene når du bestiller Anonymkode: 32195...54f
Sovushka Skrevet 8. juni 2024 #15 Skrevet 8. juni 2024 Jeg ville vært litt skeptisk til å bare vipse, hadde nok spurt hva du har betalt for i utgangspunktet, og hva de mener mangler betaling for. Og ikke vips hvis det er til privat person, be om kvittering. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #16 Skrevet 8. juni 2024 Å nekte å betale avtalt pris for en tjeneste du har bestilt og motatt ville jo bare være lavmåls og patetisk. Så du skal selvfølgelig betale dersom det stemmer at du har betalt for lite. Men jeg hadde ikke vipset, nei, jeg hadde dratt tilbake til salongen. Anonymkode: 11ccd...d73 2
Josephine Skrevet 8. juni 2024 #17 Skrevet 8. juni 2024 Nå avhenger dette litt av sum. Hvis TS har betalt 3000 og hun skulle betalt 3500, er det en prisforskjell på 15% og innafor. Reglene i forbrukerkjøpsloven er klare; med mindre tilbudet er åpenbart feil, er denne feilen på salongen sin kappe. Jeg drev tidligere en nettbutikk. Det hendte at noen hadde fått rabatter feil og lignende. Var det snakk om 30% eller mindre tok vi tapet fordi vi ønsket en fornøyd kunde. Samtidig er det jo noe moralsk her. Jeg ville definitivt betalt, men tatt opp saken med daglig leder når jeg betalte -i salongen.- 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #18 Skrevet 9. juni 2024 Men når vippsen min ikke fungerer, må jeg kjøre tilbake for å betale de da? 2 timer kjøretur, da blir det jo en utrolig dyr frisørtime. Regner med at jeg brukte mer enn de ber meg om i drivstoff og bom. Kommer dette til å bli sendt til inkasso? Anonymkode: c7cf0...af2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #19 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Å nekte å betale avtalt pris for en tjeneste du har bestilt og motatt ville jo bare være lavmåls og patetisk. Så du skal selvfølgelig betale dersom det stemmer at du har betalt for lite. Men jeg hadde ikke vipset, nei, jeg hadde dratt tilbake til salongen. Anonymkode: 11ccd...d73 Å dra tilbake to timer blir veldig dyrt i drivstoff og bom. Anonymkode: c7cf0...af2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #20 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men når vippsen min ikke fungerer, må jeg kjøre tilbake for å betale de da? 2 timer kjøretur, da blir det jo en utrolig dyr frisørtime. Regner med at jeg brukte mer enn de ber meg om i drivstoff og bom. Kommer dette til å bli sendt til inkasso? Anonymkode: c7cf0...af2 Ring dem og si at vipps ikke fungerer og be om alternativ + forklaring. Anonymkode: 6c7fd...e40 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå