Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt motstridende følelser ang kjæresten. Vi har vært sammen i et års tid, mye er bra, men samtidig blir jeg stadig emosjonelt trigget av et eller annet. Flere av mine viktige behov i et forhold blir ikke møtt godt nok, og dette har ført til mye grubling og følelseskaos i meg, jeg diskuterer og analyserer for meg selv, og blir så sliten av det. Jeg vet at noe av dette skyldes mine gamle «traumer», om man kan kalle det det, men samtidig er det virkelig sånn at jeg trenger mer i forholdet enn det jeg får. Jeg har prøvd å snakke med han om det på en fin måte, flere ganger, og selv om det virker som har lytter genuint, så skjer det ingen endring. 

Kan dere klarsynte hjelpe? Hva med deg, @Lawyam? Jeg ser at du er en av de som får opp følelser og bilder? Har du noen gode råd? Vil mye av dette jeg føler på bedre seg over tid? Er han all in i dette forholdet? Vil han være åpen for disse viktige samtalene som kreves, og for å prøve å endre situasjonen litt? Jeg ber han også om å snakke til meg, både om hvor han er i forholdet, og om andre ting han måtte føle og tenke på, men han deler lite. Vi har det kjekt sammen, skravler og ler, og det er veldig fint det, men det føles litt ovenpå, som om vi ikke kommer dypere. Mer som fjortis-kjærester og ikke skikkelige partnere.

Tar gjerne imot klarsyn/ kortlegg fra dere som vil prøve å lese, ønsker gode råd for å komme videre i forholdet, da jeg ønsker å få dette til å fungere godt for oss begge to. Tusen takk til dere som vil hjelpe❤️

Anonymkode: b655e...00d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opp igjen🙂

AnonymBruker
Skrevet

Det at du blir emosjonelt trigget handler om deg selv. Elsker du deg selv og ser verdien i deg selv eller legger du all vekt på kjæresten din og ser på at kjæresten din er alt i livet ditt, som at du ikke er hel uten kjæresten din?

Møter du dine egne behov og tar vare på egne behov, da?

Det hjelper ikke snakke med ham, når det du sliter med er noe inni deg selv.

Skyggearbeid/indre barn arbeid kan være fint gjøre. Da får du satt et lys på triggerne dine så de får kommet oppi lyset og sjanse bli gitt slipp på.

Anonymkode: 253ee...abd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det at du blir emosjonelt trigget handler om deg selv. Elsker du deg selv og ser verdien i deg selv eller legger du all vekt på kjæresten din og ser på at kjæresten din er alt i livet ditt, som at du ikke er hel uten kjæresten din?

Møter du dine egne behov og tar vare på egne behov, da?

Det hjelper ikke snakke med ham, når det du sliter med er noe inni deg selv.

Skyggearbeid/indre barn arbeid kan være fint gjøre. Da får du satt et lys på triggerne dine så de får kommet oppi lyset og sjanse bli gitt slipp på.

Anonymkode: 253ee...abd

Takk for svar. Jeg har jobbet mye med disse tingene, faktisk. Jeg vet at mye ligger i meg, egne erfaringer og traumer osv. Jeg skal fortsette å jobbe med dette. Samtidig er det virkelig flere viktige behov som ikke blir møtt i forholdet, måten han reagerer på når jeg deler noe vanskelig f.eks. Gjør ikke det ofte altså, men hvis det dukker opp noe, en sår følelse eller noe vanskelig som skjer, så er det viktig å kunne snakke med partneren sin om det, og møte forståelse. Det er så viktig å kunne være en god lytter for hverandre. Han tror han er en god lytter da, han sier det selv. Og han lytter, men det kommer omtrent ingen reaksjon, hverken i ansiktet eller verbalt. Dette skaper avstand for meg, og har ført til at jeg slutter å dele. Ikke bra. Jeg er klar over at noe av dette også handler om mine egne greier. Men det må vel gå an å møtes på midten? Det må vel gå an å prøve og lære han litt opp til hvordan man skal validere følelser, og hvor godt det er når noen spør litt videre, snakker litt videre på temaet, sånn at det ikke føles som en monolog når jeg deler noe viktig? Føler dette er alfa omega i et godt forhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...