Gå til innhold

Hvor kjapt slette matcher som vil bli kjent før treff fremfor under treff?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel typ 1-5% sjanse for full klaff og god kjemi når man skal treffe et menneske man aldri har møtt før. Uansett hva enkelte mener kan man ikke føle kjemi før man har møttes fysisk, selv om man kan ha et godt inntrykk. Jeg har dårlig erfaring med menn som vil være brevvenner på tinder og vil bli godt kjent før treff, enten har de dame, de har sosial angst eller vi treffes omsider etter lang tid og det viser seg å være null kjemi fra mi side så alt var bortkastet. 
Derfor har jeg nå begynt å slutte å svare relativt kjapt om de ikke spør om fysisk møte. Min strategi er å matche før jeg vet jeg har en fridag eller før helg, og så treffes samme dag eller dagen etter match. Har god erfaring med det, det finnes heldigvis noen menn som spør raskt men veldig mange venter alt for lenge.

Hvor kjapt kan man forvente at noen spør? Innafor å slette etter typ 3 dager? 

Anonymkode: 3b80f...9dc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortell de rett ut det du forteller her. De du kunne tenke deg å treffe bør ikke bli skremt av det, kanskje tvert i mot. Og de som ikke matcher deg på dette vil forsvinne. I mine øyne en enkel og grei måte å skille klinten fra hveten.

Anonymkode: 45813...208

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Fortell de rett ut det du forteller her. De du kunne tenke deg å treffe bør ikke bli skremt av det, kanskje tvert i mot. Og de som ikke matcher deg på dette vil forsvinne. I mine øyne en enkel og grei måte å skille klinten fra hveten.

Takk, det hørtes ganske logisk ut egentlig 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Takk, det hørtes ganske logisk ut egentlig 😊

Bare hyggelig 😄

Selv er jeg litt forsiktig med å foreslå for fort å møtes, fått inntrykk av at kvinner kan være litt skeptiske der siden mange som kun ser etter et nummer er kjappe på labben. Mye damned if you do, damned if you don't når det kommer til å skape kontakt via nett 😅

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare hyggelig 😄

Selv er jeg litt forsiktig med å foreslå for fort å møtes, fått inntrykk av at kvinner kan være litt skeptiske der siden mange som kun ser etter et nummer er kjappe på labben. Mye damned if you do, damned if you don't når det kommer til å skape kontakt via nett 😅

Ja det er sannt. Det gir et inntrykk av det 😅

Men folk må bare forvente å miste kjempe mange på veien. 

Anonymkode: fd6ae...695

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare hyggelig 😄

Ser den, litt synd egentlig. Jeg tenker jo motsatt at de som spør asap etter match faktisk er seriøse, og motsatt hvis ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Så tenker jeg at de som chatter langt om lenge bare vil være venner og jeg setter de i vennesonen og mister interessen for noe mer enn vennskap. Så er ikke lett på nett, nei 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser den, litt synd egentlig. Jeg tenker jo motsatt at de som spør asap etter match faktisk er seriøse, og motsatt hvis ikke. 

Vet egentlig ikke om det går an å skille så mye med det som eneste kriterie. Må nok stole vel så mye på magefølelsen man får i løpet av det man føler er nok meldinger. Uansett vil vel de som kun er ute etter sex også avsløres fortere offline.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så tenker jeg at de som chatter langt om lenge bare vil være venner og jeg setter de i vennesonen og mister interessen for noe mer enn vennskap. Så er ikke lett på nett, nei 😊

Tror det i mange tilfeller kan skyldes ensomhet eller lignende og det er trygt å holde praten gående i stedet for å ta fort stort initiativ for tidlig og miste muligheten til å bli kjent. Så trenger nødvendigvis ikke være manglende interesse, men da har dere jo uansett forskjellig fremgangsmåte. Uten at det trenger ha negativ innvirkning i den virkelige verden ☺️

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet egentlig ikke om det går an å skille så mye med det som eneste kriterie. Må nok stole vel så mye på magefølelsen man får i løpet av det man føler er nok meldinger. Uansett vil vel de som kun er ute etter sex også avsløres fortere offline.

Absolutt. Er kanskje mer interesse jeg mener enn seriøsitet, skjønner at en som bare vil ligge vil kunne be ut første melding også. Men jeg klarer ikke holde på interesse med en fremmed når det dras ut til å bli en brevvenn, da går han rett i vennesonen. Om jeg faktisk har møtt vedkommende og vet det er kjemi er jeg langt mer tålmodig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det i mange tilfeller kan skyldes ensomhet eller lignende og det er trygt å holde praten gående i stedet for å ta fort stort initiativ for tidlig og miste muligheten til å bli kjent. Så trenger nødvendigvis ikke være manglende interesse, men da har dere jo uansett forskjellig fremgangsmåte. Uten at det trenger ha negativ innvirkning i den virkelige verden ☺️

Du har nok rett i det. Jeg skriver faktisk med noen nå og hadde så håpet han skulle be meg ut, endelig en helg uten planer og jeg føler meg åpen og eventyrlysten som jeg ikke alltid gjør. Men han fortsetter bare å spør om hva jeg liker å lese osv mens jeg har hintet om at jeg vil finne på noe gøy i dag, så ender det nok opp med at jeg heller drar ut med venner etterpå og aldri kommer til å treffe han 😅 Så det krasjer. Tror jeg bør satse på å treffe noen irl. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo primært kvinner som leter etter ekte kjærlighet på Tinder som vil være brevvenner i 8-12 mnd før man møtes for en kaffe. Det er det jo ingen som gidder. 

Har man først matchet. Så er man nok intr til å treffes. Da skal chatten utelukkende gå ut på å avtale hvor og når man skal møtes. 

Anonymkode: 87830...fa1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har nok rett i det. Jeg skriver faktisk med noen nå og hadde så håpet han skulle be meg ut, endelig en helg uten planer og jeg føler meg åpen og eventyrlysten som jeg ikke alltid gjør. Men han fortsetter bare å spør om hva jeg liker å lese osv mens jeg har hintet om at jeg vil finne på noe gøy i dag, så ender det nok opp med at jeg heller drar ut med venner etterpå og aldri kommer til å treffe han 😅 Så det krasjer. Tror jeg bør satse på å treffe noen irl. 

Spørs om han kanskje er litt for lite frempå og for forsiktig av seg for deg. Til og med jeg hadde plukket opp et slikt hint. Tror jeg 🤔😅

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo primært kvinner som leter etter ekte kjærlighet på Tinder som vil være brevvenner i 8-12 mnd før man møtes for en kaffe. Det er det jo ingen som gidder. 

Har man først matchet. Så er man nok intr til å treffes. Da skal chatten utelukkende gå ut på å avtale hvor og når man skal møtes. 

Jo, men som kvinne ser jeg jo at det går begge veier. Kanskje 2/20 som spør raskt, resten vil være brevvenner og går i vennesonen, ender aldri opp med treff. Ellers enig med deg, liker heller å svare på hvor man skal treffes enn hva interessene mine er.  

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Spørs om han kanskje er litt for lite frempå og for forsiktig av seg for deg. Til og med jeg hadde plukket opp et slikt hint. Tror jeg 🤔😅

Kan virke sånn 😅

AnonymBruker
Skrevet

For min del kom det an på hvor lang tid det gikk før vi ble enige om å treffes. Jeg synes det er helt greit å bli litt kjent før treff, men jeg drev ikke å møtte mange forskjellige da jeg var på Tinder.

Med nåværende kjæreste så skrev vi i ca 2 uker før vi møtte hverandre for første gang. Så jeg angrer ikke akkurat på at jeg var litt mer tålmodig enn å bare slette noen fordi de ønsket å bli litt kjent først. Jeg synes det egentlig er bortkastet tid å bare møte folk uten å ha blitt litt kjent, men jeg har alltid vært ute etter noe seriøst.

Anonymkode: c5056...289

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg møtte samboeren på sukker. No for snart 11 år siden, falt for han før vi møttes og i det hele tatt sett han. Møttes etter én uke. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del kom det an på hvor lang tid det gikk før vi ble enige om å treffes. Jeg synes det er helt greit å bli litt kjent før treff, men jeg drev ikke å møtte mange forskjellige da jeg var på Tinder.

Med nåværende kjæreste så skrev vi i ca 2 uker før vi møtte hverandre for første gang. Så jeg angrer ikke akkurat på at jeg var litt mer tålmodig enn å bare slette noen fordi de ønsket å bli litt kjent først. Jeg synes det egentlig er bortkastet tid å bare møte folk uten å ha blitt litt kjent, men jeg har alltid vært ute etter noe seriøst.

Jeg er også ute etter noe seriøst. Og for meg er det bortkastet å bli kjent først, fordi jeg har opplevd flere ganger nå at vi blir det, treffes, og kjemien er ikke-eksisterende. Enda verre har de følt kjemi, og det har vært vanskelig å bli kvitt dem fordi de har følt en tilknytning selv om det bare var en kaffe fordi vi nettopp ble «kjent» først. Så vil heller treffes samme dag som match, er det ingen kjemi er det bare en time av livet mitt, det kan jeg takle. Iom at sjansen for at du faktisk føler noe for den du treffer er minimal uansett. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns du aktivt overdriver for å fremme poenget ditt. Men det er en mellomting mellom å måtte møtes med en gang og å skrive i nesten et helt år. Etter så lang tid kan ikke daten være kaffe, det er for antiklimaks, om så det hat tatt så lang tid.

Om jeg ikke kjenner noen, så vil jeg være litt trygg å få et lite bilde av dem om mulig, som selvinnsikt, en viss grad av humor og fornuft før jeg møter dem. 

Anonymkode: fd6ae...695

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er også ute etter noe seriøst. Og for meg er det bortkastet å bli kjent først, fordi jeg har opplevd flere ganger nå at vi blir det, treffes, og kjemien er ikke-eksisterende. Enda verre har de følt kjemi, og det har vært vanskelig å bli kvitt dem fordi de har følt en tilknytning selv om det bare var en kaffe fordi vi nettopp ble «kjent» først. Så vil heller treffes samme dag som match, er det ingen kjemi er det bare en time av livet mitt, det kan jeg takle. Iom at sjansen for at du faktisk føler noe for den du treffer er minimal uansett. 

Forskjellige ting fungerer for ulike personer. Jeg har alltid likt å bli litt kjent før et treff. Når det er sagt så gidder jeg ikke å skrive over lang tid. Da mister jeg interessen.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...