Gå til innhold

Hvorfor får man så fort følelser igjen for en eks som både har såret og dumpet deg tidligere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir man så tiltrukket av en mann som man innerst inne vet man burde holde seg unna? Hadde sex med eksen i går kveld og han overnattet. Kjennes nesten ut som en avhengighet. Føler jeg ikke klarer å tenke helt klart. Følelsene kom tilbake for fullt så fort vi hadde sex. Føles på en måte trygt siden jeg kjenner han såpass godt fra før. Selv om alt er usikkert og uforutsigbart, siden jeg ikke aner hva som skjer videre. Hadde sett for meg at jeg skulle ha litt bedre kontroll når jeg gikk inn i dette på nytt, men det var jo bare ønsketenkning.  Kan umulig bare være jeg som har det sånn. 

Anonymkode: f7bf0...add

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Traumebånd kalles det..

Jeg har også gjort dette, og min jævlige eks behandlet meg ENDA VERRE etter at vi kom sammen igjen. Ikke ha sex med dårlige ekser, det gjenskaper det traumebåndet, avhengighet som du er inne på, man blir helt sugd inn i det og nesten fortapt.

Bryt løs og kom deg vekk, det blir ikke bedre denne gangen, om noe så verre. 

Anonymkode: e5661...7d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du er tilgjengelig og han kan utnytte det. Det er slutt for en grunn. Vær grei mot deg selv og ikke fall for å bli utnyttet. Du blir bare såret og sorgen større. Slett fyren i alle kanaler.

Anonymkode: b8478...325

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Traumebånd kalles det..

Jeg har også gjort dette, og min jævlige eks behandlet meg ENDA VERRE etter at vi kom sammen igjen. Ikke ha sex med dårlige ekser, det gjenskaper det traumebåndet, avhengighet som du er inne på, man blir helt sugd inn i det og nesten fortapt.

Bryt løs og kom deg vekk, det blir ikke bedre denne gangen, om noe så verre. 

Det er ikke snakk om traumebånd i dette tilfellet. Jeg har blitt behandlet langt verre av andre ekser enn han her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke snakk om traumebånd i dette tilfellet. Jeg har blitt behandlet langt verre av andre ekser enn han her. 

Høres positivt ut, not... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Høres positivt ut, not... 

Det jeg mener er at han aldri har behandlet meg så dårlig måte at det kunne ha utviklet seg til traumebånd. Han har aldri vært voldelig eller truet meg. Selv om han ikke har behandlet meg like bra alltid. Han er penere enn meg og har langt høyere sosial status. Følte alltid i forholdet at han kunne få noen bedre enn meg. Sexen var like god nå som før, kanskje til om med enda bedre. Føler han er som en magnet på meg. Klarer ikke holde meg vekke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det jeg mener er at han aldri har behandlet meg så dårlig måte at det kunne ha utviklet seg til traumebånd. Han har aldri vært voldelig eller truet meg. Selv om han ikke har behandlet meg like bra alltid. Han er penere enn meg og har langt høyere sosial status. Følte alltid i forholdet at han kunne få noen bedre enn meg. Sexen var like god nå som før, kanskje til om med enda bedre. Føler han er som en magnet på meg. Klarer ikke holde meg vekke. 

Virker som det er en veldig sterk kjemi slik du beskriver det...Da kan det bli veldig sterke følelser...

Hva var grunnen til at det ble slutt da? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er som du sier tiltrekning.

Løsninga er å bli sint. Forbanna. Og la det sinnet være sterkere enn eventuell betatthet. 

Eksen min var kjip mot meg på slutten/under bruddet. Og nå er han på meg selv flere år etterpå, jeg skjønner jo at han tenker på meg når han liker alt jeg gjør i SoMe. Men jeg lovde meg selv da jeg var lei og sint at jeg ikke skulle være åpen mot eksen igjen. 

Jeg har en ting jeg sier til meg selv: Enhver hyggelige fremmes er bedre enn en idiot av en eks. Pluss jeg har forlengst funnet en ny mann. 

Anonymkode: e602f...f6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...