Gå til innhold

begynner å gulpe 4 mnd gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye rart med denne gutten min, han har aldri gulpet noe særlig før, men nå som han nærmer seg 4 mnd har han plutselig begynt med det, Noen som vet hva det kan være? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han er mer sulten nå og dermed blir for glupsk med det resultat at maten kommer opp igjen?

Ammer du? Vet om en på barselgruppen som drakk mye kullsyreholdig drikke og hadde en storgulper. Da hun sluttet med kullsyren ble det betraktelig mindre gulping.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Sønnen min begynte også å gulpe da han var 5-6 mnd. Jeg snakket med legen på helsestasjonen, og han mente at dette skyldtes en kombinasjon av for mye mat, og en reflux som ikke var helt utviklet. Sønnen min hadde heller ikke gulpet noe særlig før, og derfor syntes jeg det hørtes rart ut , men legen gav oss råd om å forandre litt på matrutinene. Legen sa at det var overskuddet som kom opp, og at sønnen var sikkert var både en storspiser (noe han var/er) , samt han spiste fort. Dette med reflux var heller ikke uvanlig, så legen.

Så når vi heller gav han litt mindre mat, men oftere, så forsvant den verste gulpingen. Når han var 10-11 mnd var det helt slutt på gulping.

Nå kan det vel være flere årsaker til at babyer begynner å gulpe når de er noen måneder, det kan kanskje være allergi eller noe annet. Du må prøve å legge merke til hva du eller han spiser, om det er han som spiser for mye, om han svelger luft osv. Kontakt lege om det ikke gir seg.

Håper at du finner ut av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...