AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #1 Skrevet 8. juni 2024 Jeg leste for en stund siden at et troll her inne ødela forumet her inne. At folk ville reservere seg mot å se innleggene hennes? fordi hun hadde stor produksjon av tulleinnlegg. Er dette noe som foregår enda? Jeg synes jeg leser mange helt usannsynlige innlegg her inne og det får meg til å tenke på det jeg leste. Noen som husker dette? Anonymkode: 4c0bf...3fb
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #2 Skrevet 8. juni 2024 Nei det har jeg aldri sett noe til. At du tenker noe er usannsynlig betyr ikke at det er noe i det. Anonymkode: 8c2a5...912 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #3 Skrevet 8. juni 2024 Er tre stykker som er veldig aktive. Den mest patetiske er hun som slenger ut mange fakta om alder, antall år, og alt av tall som er mulig å få inn i et innlegg. Ingen ville skrevet slik da man umiddelbart ville blitt gjenkjent. Så er det en som konsekvent bruker doble linjeskift. De liker å ha sin "signatur", så er tydeligvis stolt av det de holder på med, av en eller annen sykelig grunn. Anonymkode: 8ac78...0ce 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #4 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er tre stykker som er veldig aktive. Den mest patetiske er hun som slenger ut mange fakta om alder, antall år, og alt av tall som er mulig å få inn i et innlegg. Ingen ville skrevet slik da man umiddelbart ville blitt gjenkjent. Så er det en som konsekvent bruker doble linjeskift. De liker å ha sin "signatur", så er tydeligvis stolt av det de holder på med, av en eller annen sykelig grunn. Anonymkode: 8ac78...0ce Hvordan vet du at de er kvinner? Anonymkode: 09d2d...29b 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #5 Skrevet 8. juni 2024 Han som med jevne mellom som skriver om bæsj og promp, fordi han tenner på det. De kommer alltid opp under samliv, vennskap eller helse Anonymkode: b9b99...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er tre stykker som er veldig aktive. Den mest patetiske er hun som slenger ut mange fakta om alder, antall år, og alt av tall som er mulig å få inn i et innlegg. Ingen ville skrevet slik da man umiddelbart ville blitt gjenkjent. Så er det en som konsekvent bruker doble linjeskift. De liker å ha sin "signatur", så er tydeligvis stolt av det de holder på med, av en eller annen sykelig grunn. Anonymkode: 8ac78...0ce Sier du det? Jeg har en kollega på jobb som gjør slik for at det hun forteller skal være riktig i tidslinje. Men nå er hun politi da, så det kreves at man er nøyaktig på år, antall og tall generelt. Jeg syns det du skriver her høres mest ut som spekulasjoner. Anonymkode: 8c2a5...912 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #7 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han som med jevne mellom som skriver om bæsj og promp, fordi han tenner på det. De kommer alltid opp under samliv, vennskap eller helse Anonymkode: b9b99...a9f Her er en av de. Anonymkode: b9b99...a9f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #8 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her er en av de. Anonymkode: b9b99...a9f Haha, ja det minner om innleggene jeg reagerer på. Ofte lange innlegg som er veldig forklarende, nsive og fulle av informasjon. Akkurat som en godt planlagt løgn. Anonymkode: 4c0bf...3fb 1
Hunmedham Skrevet 8. juni 2024 #9 Skrevet 8. juni 2024 Det er også noen innlegg som starter med "Menn, ..." eller"Kvinner, ...", og andre som bruker ukjente engelske uttrykk på seksuelle aktiviteter og hjelpemidler. Eller skriver litt oppstyltet og kunstig f.eks. om "å penetrere rumpehullet". Jeg har trodd at dette er KG-folk som prøver å starte debatter og holde clickrate oppe, ved å provosere og småtrolle. Vet ikke. Men sånt skjer jo.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #10 Skrevet 8. juni 2024 Det er flere som driver og legger ut trolleinnlegg. Skjønner meg ikke på sånne folk. Synd på dem egentlig, som har så lite venner og lite innhold i livet sitt at de bare vil bruke tiden sin på å skrive trolleinnlegg på KG. Anonymkode: 83235...2e6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #11 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er flere som driver og legger ut trolleinnlegg. Skjønner meg ikke på sånne folk. Synd på dem egentlig, som har så lite venner og lite innhold i livet sitt at de bare vil bruke tiden sin på å skrive trolleinnlegg på KG. Anonymkode: 83235...2e6 Hvorfor er dere så skråsikre på at det er trolleinnlegg? Jeg har alltid tenkt at mange ikke ønsker å bli gjenkjent og derfor snur litt om på enkelte detaljer for å nettopp hindre det. Kaller du det trolling også? Jeg har derimot sett at det er en liten klan av brukere som hekter seg på andre brukere, særlig om de skriver med et nick, og anklager de for mye rart. Er det da ikke tenkelig og forståelig at noen brukere velger å maskere historiene sine litt slik at de slipper å bli feilaktig anklaget og gjenkjent? Virker som om noen av dere forlanger å få alle detaljer og gjerne få vite nøyaktig hvem noen er. Til minste detalj med navn og telefonnummer. Jeg syns ikke at anklager om trolling er så hyggelig gjort av dere mot disse brukerne. Må da være mulig å være litt hyggelig for det. Anonymkode: 8c2a5...912 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #12 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er dere så skråsikre på at det er trolleinnlegg? Jeg har alltid tenkt at mange ikke ønsker å bli gjenkjent og derfor snur litt om på enkelte detaljer for å nettopp hindre det. Kaller du det trolling også? Jeg har derimot sett at det er en liten klan av brukere som hekter seg på andre brukere, særlig om de skriver med et nick, og anklager de for mye rart. Er det da ikke tenkelig og forståelig at noen brukere velger å maskere historiene sine litt slik at de slipper å bli feilaktig anklaget og gjenkjent? Virker som om noen av dere forlanger å få alle detaljer og gjerne få vite nøyaktig hvem noen er. Til minste detalj med navn og telefonnummer. Jeg syns ikke at anklager om trolling er så hyggelig gjort av dere mot disse brukerne. Må da være mulig å være litt hyggelig for det. Anonymkode: 8c2a5...912 Det er ikke snakk om å maskere historien, men å finne på tullete scerarioer og prøve å holde tråden varm så lenge som mulig. Anonymkode: 4c0bf...3fb 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #13 Skrevet 8. juni 2024 Tror det er noen få som ødelegger forumet. Regner med de sliter med noe. Husker det var ei som var opptatt av en mann i Tyrkia hun var interessert i for noen år tilbake, men hun mente hun var for stygg "til og med for han" Hun tror jeg er aktiv her. Skriver at hun er for stygg for menn etc.. Anonymkode: d1e11...d84
Aureka Skrevet 8. juni 2024 #14 Skrevet 8. juni 2024 Tipper at det er mange trolle innlegg på KG med scenarier som aldri har skjedd. Noen av dem er faktisk underholdende - om man har tid til sånt. Men jeg tenker at de som produserer mye troll burde vært luket bort.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #15 Skrevet 8. juni 2024 Hvorfor syns du det er greit å gjøre narr av folk egentlig? Det eneste jeg leser i det innlegget er en dame som ikke har det så godt. Og bare fordi du ikke har opplevd det samme betyr ikke at alle er et troll vet du. Tenk deg litt om før du slenger dritt om andre. Og nei, det er ikke jeg som skrev det du linker til, men jeg har empati med de som skriver at de opplever fæle ting. Om det er utroskap, mobbing eller hva det skal være. Så tenk litt på hva du skriver til folk, og vis litt respekt. Er frivillig å være her på KG og du trenger ikke lese innlegg du ikke liker. Ser dette i nesten alle innlegg her, ts skal tas og gjøres narr av uansett. Dere som holder på sånn, hva får dere ut av sånn bedriten oppførsel egentlig? Var et innlegg om ei som slet økonomisk og hun fikk altså så mye hets. Du var kanskje aktiv i den tråden også, for du MÅTTE bare ta ts? Engasjerer meg kun fordi jeg er så lei av dette på KG. Kan ikke folk bare forholde seg til det som står? Ikke svar på det dere ikke liker, problem solved Det er masse innlegg jeg ikke leser for det er ikke relevant. Men så har ikke jeg behov for å gå inn i tråder og gjøre narr av single, de som strikker, de som har hund osv. Anonymkode: 24fb7...ce3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #16 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor syns du det er greit å gjøre narr av folk egentlig? Det eneste jeg leser i det innlegget er en dame som ikke har det så godt. Og bare fordi du ikke har opplevd det samme betyr ikke at alle er et troll vet du. Tenk deg litt om før du slenger dritt om andre. Og nei, det er ikke jeg som skrev det du linker til, men jeg har empati med de som skriver at de opplever fæle ting. Om det er utroskap, mobbing eller hva det skal være. Så tenk litt på hva du skriver til folk, og vis litt respekt. Er frivillig å være her på KG og du trenger ikke lese innlegg du ikke liker. Ser dette i nesten alle innlegg her, ts skal tas og gjøres narr av uansett. Dere som holder på sånn, hva får dere ut av sånn bedriten oppførsel egentlig? Var et innlegg om ei som slet økonomisk og hun fikk altså så mye hets. Du var kanskje aktiv i den tråden også, for du MÅTTE bare ta ts? Engasjerer meg kun fordi jeg er så lei av dette på KG. Kan ikke folk bare forholde seg til det som står? Ikke svar på det dere ikke liker, problem solved Det er masse innlegg jeg ikke leser for det er ikke relevant. Men så har ikke jeg behov for å gå inn i tråder og gjøre narr av single, de som strikker, de som har hund osv. Anonymkode: 24fb7...ce3 Glemte ta med innlegge jeg skulle sitere men gjelder Anonymkode: d1e11...d84 lenger opp. Mannen min er sjokkert over alle stygge svar her inne. Dere som holder på sånn kan umulig ha det bra? Anonymkode: 24fb7...ce3 1
Rhodiola Skrevet 8. juni 2024 #17 Skrevet 8. juni 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm.
Diskulis Skrevet 8. juni 2024 #18 Skrevet 8. juni 2024 Man trenger bare ha et halvt øye oppe for å spotte masse troll her inne. Men troll kommer i mange former. Noen lager åpenlyse trolleposter hvor man tenker allerede i første innlegg «dette er jug, hvor vil du egentlig med dette». De trådene kan forsåvidt utvikle seg bra likevel, selv om TS’ene prøver å forpurre videre, blir det tråkka ned av gode debattinnlegg. Noen troll liker å nøre oppunder ekte debatter med betente svar, går en fin linje mellom troll og skarp debattant. Noen blir ekstra tilfredsstilt hvis de rekker å rakke ned på noen i samme sleng. Mye moralske missiler her, ganske mange av de helt feilslåtte. Man kan ikke være på anonymt nettforum uten å tåle og ignorere en del av dette. Det er noen som tydeligvis har så lite på gang i livet at de har tid til å trolle. Det har ikke jeg, men jeg kan humre godt av de som har det 😇 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #19 Skrevet 8. juni 2024 Diskulis skrev (1 minutt siden): Man trenger bare ha et halvt øye oppe for å spotte masse troll her inne. Men troll kommer i mange former. Noen lager åpenlyse trolleposter hvor man tenker allerede i første innlegg «dette er jug, hvor vil du egentlig med dette». De trådene kan forsåvidt utvikle seg bra likevel, selv om TS’ene prøver å forpurre videre, blir det tråkka ned av gode debattinnlegg. Noen troll liker å nøre oppunder ekte debatter med betente svar, går en fin linje mellom troll og skarp debattant. Noen blir ekstra tilfredsstilt hvis de rekker å rakke ned på noen i samme sleng. Mye moralske missiler her, ganske mange av de helt feilslåtte. Man kan ikke være på anonymt nettforum uten å tåle og ignorere en del av dette. Det er noen som tydeligvis har så lite på gang i livet at de har tid til å trolle. Det har ikke jeg, men jeg kan humre godt av de som har det 😇 Men hvordan veit du dette? Er du synsk? Det finnes mange mennesker som opplever mye rart altså.. Bare fordi du ikke har opplevd det så betyr ikke det at man er et troll. Med mindre det er et veldig åpenlyst innlegg som "jeg falt på en reke, tror dere jeg er gravid?" Er det ikke slitsomt å være så skeptisk? Er det ikke bedre å ignorere innlegg du ikke liker? Anonymkode: 24fb7...ce3 1 1
Diskulis Skrevet 8. juni 2024 #20 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvordan veit du dette? Er du synsk? Det finnes mange mennesker som opplever mye rart altså.. Bare fordi du ikke har opplevd det så betyr ikke det at man er et troll. Med mindre det er et veldig åpenlyst innlegg som "jeg falt på en reke, tror dere jeg er gravid?" Er det ikke slitsomt å være så skeptisk? Er det ikke bedre å ignorere innlegg du ikke liker? Anonymkode: 24fb7...ce3 Man får ikke ignorert før man har lest og vurdert et minimum av tekst. Ikke noe autofilter som tar vekk skrullete innlegg, og majoriteten av trollere og provokatører skriver som AB. Tidvis hopper jeg videre når jeg skjønner bakteppet, tidvis leser jeg ferdig. Som sagt blir det noen ganger en bra tråd og, andre debattanter skrur tråden over til noe nyttig, eller underholdende. Slitsomt, nei. Å benytte kritisk sans er bare digg. Ikke trenger man være synsk heller, for de som tror på den slags. Finnes ikke et forum eller kommentarfelt uten trolling i rask og synlig forekomst. KG ville vært et unikum klart for Guiness om det var skrudd sammen annerledes. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå