Angelheart Skrevet 13. februar 2006 #1 Skrevet 13. februar 2006 Har dere noen tips til hva jeg kan ikle min 2-årige gutt på karneval denne uken? Jeg er egentlig litt motstander av slike ferdigkjøpte karnevalsantrekk type Ole brum, Supermann og alskens prinsesser. Men, samtidig så er jeg elendig til å sy (Har ikke symaskin.... ), så noen avanserte kreasjoner kommer ikke på tale. Alle ideer mottas med stor takk
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2006 #2 Skrevet 13. februar 2006 Troll? Det kan være en snekkerbukse med påsydde lapper. (syes på for hånd med tykk tråd) Av tau kan du lage belte og hale. Eventuelt kan du klippe en firkant med hull (til hodet) og sy på tråder av garn rundt kanten. Pirater kan jo også ha bukser med påsydde lapper, en stripet t-skjorte og et tørkle knyttet på hode. Ofte gjør jo sminken mye av antrekket.
Angelheart Skrevet 13. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2006 Troll var en artig ide. Men jeg vil helst at han skal vite hva han er selv og troll har han ikke noe fohold til enda..... Hadde vært kult med krokodille, dinosaur eller løve. Det er det som er mest i vinden for tiden. Leter febrilsk etter sider på nett med oppskrifter e.l., men ikke hatt særlig hell til nå.....
Blackjack Skrevet 13. februar 2006 #4 Skrevet 13. februar 2006 Kanksje du finner noe her?? http://www.bursdagbutikken.no/
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #5 Skrevet 13. februar 2006 og hvis du ikke liker å sy for hånd heller,så finnes det jo artige stryke på lapper å få kjøpt og så litt sminke så er barnet ditt ferdig til karneval.
Gjest Gamle Alex Skrevet 13. februar 2006 #6 Skrevet 13. februar 2006 Kanksje du finner noe her?? http://www.bursdagbutikken.no/ ← Det var det ihverfall løvedrakt til barn mellom 2-4 år
Angelheart Skrevet 13. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2006 Masse flotte drakter der, da, men litt dyre, kanskje....... Er som sagt ikke så veldig begeistret for slike kjøpe-drakter, men i nøden lærer naken kvinne å spinne....eller skulle jeg kanskje si sy..... Når vi var små så var det da aldri noen som hadde ferdigkjøpte antrekk på karneval, det var liksom helt feil, det. Men vi hadde da mange fantasifulle karneval allikevel. Var det våre foreldre som hadde bedre fantasi og bedre tid, tro.....?
jordbær Skrevet 13. februar 2006 #8 Skrevet 13. februar 2006 Jeg var søppelhaugen i fraglene.. Var visstnok litt sær som liten. Mamma tok et dynetrekk, klipte hull til ansikt, og sydde på søppel. (tomme esker osv.. ikke ting som luktet) Suksess! Vant mange priser med det kostymet, ja!
Angelheart Skrevet 13. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2006 Søplehaugen kunne jeg levende se for meg, ja!!! Så flink mamma du hadde, da!
Murf Skrevet 13. februar 2006 #10 Skrevet 13. februar 2006 Vi var spøkelser hvitt laken med hull til øyne, nese og munn tråklet rundt slik at det det ble mere hold i hullene, og litt mere synlig markering.
jordbær Skrevet 13. februar 2006 #11 Skrevet 13. februar 2006 Søplehaugen kunne jeg levende se for meg, ja!!! Så flink mamma du hadde, da! ← Hun var helt utrolig! Har vært både prinsesse i hjemmelagd kostyme (med ca 1000 palietter på) og fe..hehe.. Tror egentlig ikke karneval er så vanskelig, hvis man bare har litt fantasi.. Som desverre ikke er like enkelt. Hva med å kle småtten opp etter største forbilde?
liv Skrevet 13. februar 2006 #12 Skrevet 13. februar 2006 Hva med pirat? Hvit skjorte, sort oppbrettet bukse, lapp over øyet, tørkle i halsen og på hodet.
Mini_me Skrevet 13. februar 2006 #13 Skrevet 13. februar 2006 Min sønn var prins.... hadde kjepphest og krone og et sverd... Det hele var veldig enkelt, og lag så en kappe eller drakt av et putetrekk og en taustump... ellers kan du jo lage klovn, pirat, emil, hund... Det er mye en kan lage av litt karnevalsminke og noe til å ha på hodet....
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #14 Skrevet 13. februar 2006 Siden han er så liten og som du sier - det hadde jo vært fint at han visste hva han var selv... så ville jeg satsa på et dyr. De du nevner klarer jeg ikke helt å se for meg uten symaskin... Eller kanskje løve, hvis du har gule klær og (høyhalsa genser + strømpebuske) og maler med svart klesmaling. Samme kan du gjør hvis han vil være bie, mal svarte striper på gul/oransje genser/t-skjorte. Kjøp vinger (billigst på Kappahl 49 kr) trekk de om med noen av dine gamle svarte strømpebukser (sånn at det ikke er prinsesseglitter på dem). Hårbøyle med piperensere funker til å ha på hodet. Ku kan ha være hvis han har hvit strømpebukse/ genser og du maler svarte kuflekker på dem.. Du kan lage hale av tråd eller en strømpebukse som er for liten. Ører henger på på en lue eller hårbøyle.. Håper det hjelper... Lykke til Fortell hva det ble da
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #15 Skrevet 13. februar 2006 Hei! Ville bare tipse om at det finnes løvekostyme i str 1-2 år på den lekebutikken som heter BR-leker, og at det bare koster 119,- eller 129,- kr. I tilfelle du bestemme deg for å kjøpe... Lykke til!
Angelheart Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #16 Skrevet 15. februar 2006 Det ble mus..... Måtte krype litt til korset og kjøpte en "museøre-lue" på Nille. Med grå genser og svart strømpebukse, en hyssingstump til hale og litt sminke i ansiktet (svart nesetipp og værhår). Han synes selv han ble kjempefin, veldig stolt da han kom i barnehagen i dag og alle så hva han skulle være (Jada, mor var også stolt!) Det slo meg forresten da jeg var rundt i butikkene på utkikk, at det var overflod av prinsesser, feer, ballerinaer osv. til jenter, og veldig masse supermann, trollmann, o.l. til gutter, men veldig lite kostymer som går til begge kjønn. Jada, jeg vet at gutter like gjerne kan kle seg som prinsesse, men jeg tenkte mer på antekk a'la dyr og slikt.
aline Skrevet 15. februar 2006 #17 Skrevet 15. februar 2006 butikken Standard har endel kostymer, og mener å huske at de har både til jenter og gutter og unisexantrekk. der har de masse tilbehør også. for jeg husker også at vi hadde mye hjemmelaga, men så kjøpte vi gjerne bittelitt tilbehør. men det var sånne skikkelige skøyern-butikker når jeg var liten, med tilbehør og alt mulig. standard er vel den eneste liknende som er igjen.
Gjest Elfrida Skrevet 15. februar 2006 #18 Skrevet 15. februar 2006 Det minner meg på et uforglemmelig antrekk - fyrstikk! Ungen hadde brun søplesekk tredd nedover seg, med hull til hode og armer, og en rød lue på hode. Utrolig morsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå