AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #21 Del Skrevet 9. juni 2024 Jeg har vært både i Agadir, Essouira, Marrakesh og Tanger, og hadde definitivt ikke tatt med en tiåring på ferie alene. Marokko er et spennende land, men jeg mener det kan oppleves som slitsomt, masete og uttrygt for en tiåring. Det finnes nok av andre feriedestinasjoner som passer bedre for dere…. Anonymkode: a87f3...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #22 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Maren Ueland sa sikkert det samme! Anonymkode: 9c10b...c31 Skal jeg ramse opp alle som er drept i Norge siste året? Og marokko har aldri hatt terrorangrep på nivå med Utøya. Anonymkode: 0df34...d3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #23 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært både i Agadir, Essouira, Marrakesh og Tanger, og hadde definitivt ikke tatt med en tiåring på ferie alene. Marokko er et spennende land, men jeg mener det kan oppleves som slitsomt, masete og uttrygt for en tiåring. Det finnes nok av andre feriedestinasjoner som passer bedre for dere…. Anonymkode: a87f3...831 Jeg (blond kvinne) var blant annet i Tunisia og Egypt som tenåring, Marokko var ingenting mot dette. Litt slitsomt, ja. Utrygt, nei. Anonymkode: 0df34...d3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #24 Del Skrevet 9. juni 2024 Jeg hadde bekymret meg for varmen. Kjenner noen som var der i Juni i fjor, og de fikk ikke gjort så mye pga 45 grader i skyggen. Juli vil være det samme. Må du reise i Juli? Anonymkode: d2f4c...71a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #25 Del Skrevet 9. juni 2024 Ville aldri dratt dit frivillig..... Mye terrorister og syke folk der. Anonymkode: 7a19b...1b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #26 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville aldri dratt dit frivillig..... Mye terrorister og syke folk der. Anonymkode: 7a19b...1b2 Overse alle rasistene i denne tråden, TS. Selvsagt kan du og sønnen din reise til Marokko, det blir en super opplevelse for begge. Essaouira er en nydelig og trygg by, og var ingen partyby da jeg var der for ti år siden i hvert fall. Sikkerhetsmessig kommer det til å gå helt fint, men varmen i juli gir begrensninger i hva dere kan finne på. Det er for varmt til utflukter etc på dagtid. Hva med å reise i høstferien i stedet? Anonymkode: e7ac3...f75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #27 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville aldri dratt dit frivillig..... Mye terrorister og syke folk der. Anonymkode: 7a19b...1b2 Div folk her som virker som de aldri har stukket nebbet sitt spesielt lengre utenfor dalsøkket sitt enn Charlottenberg … Marokko kan være både vakkert og interessant, men personlig hadde jeg kanskje valgt en annen destinasjon for en typisk sydentur med barn enn Agadir. Ikke at det er noe direkte galt med Agadir, men hivs målet kun er "syden" finnes det mer behagelige praktiske og spennende steder når en reiser alene med barn. Er det opplevelser som er fokus så kan Marokko med utgangspunkt i Marrakech samt en (drøy) uke med leiebil absolutt anbefales. Reis på våren eller høsten – våren anbefales. Atlasfjellene med sine snødekte topper er vakkert (anbefaler ikke å kjøre i Atlasfjellene på vinteren, det er kaldt og kan fort være vinteføre). Kirsebærblomstringen på våren er svært vakker (fra sent mars, men har opplevd det fra sent januar). Deilig og spennende mat, hyggelige folk. Har reist landet fra nord til sør på kryss og tvers, og kommer til å gjenta det. Men bare for en "sydenferie"? Meeh... 😕 Anonymkode: ee9c7...c42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #28 Del Skrevet 9. juni 2024 Sienna1 skrev (14 timer siden): Jeg skal jo reise med kidden så vi blir nok ikke ute å rangler sent på natt 😉 innpåslitne menn er det overalt i verden sånn sett TS 🤷♀️ Det går helt fint! Kle deg pent og klassisk, ikke i singlet og kort shorts. (Det regnes som undertøy) Folk der er høflige og snille. Jeg har tilbragt et par måneder i landet og vært der på kortere reiser (1-2 uker) og aldri opplevd ubehageligheter. Har ikke reist alene, bare fra-til. Agadir tror jeg er kjedelig om du ikke er spesielt intr i surfing og yoga. Ville holdt meg langt unna surfemiljøet der… Rabat og Marrakesh er fine trygge byer. Anonymkode: 4375a...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #29 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 15.08): I alle dager da... Har du stukket nesa ut av Norge noen gang? Utover Svinesund? Jeg, blond kvinne, har reist til mange muslimske land alene. Har følt meg tryggere enn i mange såkalte vestlige land, blir møtt med høflighet og respekt, og et ønske om å hjelpe. Og så er det selvfølgelig mange land jeg ikke ville reist til. Marokko er blant de landene jeg ser på som trygt, men som kan være litt slitsomt. Det gjelder alene som kvinne. Som familie med barn kunne jeg fint leid en bobil og kjørt landet på langs. Anonymkode: 0df34...d3c Jeg og, har gått helt fint. Man bør ta vanlige forholdsregler, men det er helt nok. Anonymkode: 125b6...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå