AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #21 Skrevet 8. juni 2024 Honey Dew skrev (26 minutter siden): Ring på og spør om å få være med 😜 Det er IKKE morsomt! Anonymkode: 02e1f...299 1
Tough cookie Skrevet 8. juni 2024 #22 Skrevet 8. juni 2024 (endret) Hvis jeg må bruke ørepropper på grunn av andre sitt bråk, blir jeg anspent og sur og klarer iallefall ikke å sove. Jeg kjenner godt presset av ørepropper i øregangen, i tillegg til at tinnitus blir mer tydelig og jeg hører min egen puls veldig godt. Ørepropper hjelper kun hvis jeg våkner om natten av måkeskrik, for da er jeg allerede trøtt og putter inn en propp og sover videre. Endret 8. juni 2024 av Tough cookie 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #23 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi jeg vil høre om en av bikkjene piper og må ut, om noen av ungene roper eller at vekkerklokka ringer slik at jeg rekker jobb. Anonymkode: d72df...b86 Altså hæ? Jeg sover med ørepropper hver natt, våkner av lyder fra både bikkje og unger. Anonymkode: 9fc3b...bab
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #24 Skrevet 8. juni 2024 De presset og klødde. Bytta ut mannen med en stillere, bedre, yngre modell i stedet Anonymkode: 48130...38b 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #25 Skrevet 8. juni 2024 Bruker det når folk sitter og skriker utenfor men det er ikke komfortabelt. Våkner opp flere ganger i løpet av natta av at det klør innmari. Og så blir jeg så svett i øregangen og det klør i flere dager etterpå. Ofte tar jeg ut proppene i søvne og da våkner jeg av bråket. Har prøvd mange ulike typer så klart. Anonymkode: cb922...856 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #26 Skrevet 8. juni 2024 For jeg har øresus på begge ørene, og propper gjør der bare enda verre. Anonymkode: 676a4...ace 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #27 Skrevet 8. juni 2024 Ørepropper er vonde å bruke. Jeg fikk sår og byller i ørene og streng beskjed fra legen om å aldri bruke slikt igjen. Her hvor jeg bor er det veldig lytt og jeg er blitt vant til mye støy, men det er fortsatt plagsomt med støy fordi andre mennesker ikke evner å ta hensyn til sine naboer. Jeg tror mange ikke skjønner hvor mye støy de faktisk lager. Ser flere nevner vibreringer i konstruksjonen og plutselige smell fra dører som slenges og ting som kastes i vegger. Selv har jeg opplevd at mannen i naboleiligheten brukte kona som punching bag og lyden det lagde i veggene var helt forferdelig. Visste du forresten at det ikke holder å putte en propp inn i ørekanalen for å stenge ut all lyd? Vi oppfatter nemlig lyder på baksiden av ørene også. Akkurat som dyra. Nei, naboer er bare nødt til å ta hensyn til hverandre. Anonymkode: 2121c...560 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #28 Skrevet 8. juni 2024 Det er IKKE sunt for ørene å drive å stappe ting inn i de regelmessig og iallefall ikke i timer av gangen. Det der bør du ihvertfall ikke gjøre med barna dine ts, det er oppskrifta på problem med ørene. Anonymkode: b6ec0...eb3 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #29 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er helt absurd å skulle gå rundt med unødvendig støydempende ørepropper i seg hele tiden npr en er i sitt eget hjem. Nei en kan ikke forvente at andre mennesker ikke bråker men det er lov å ta hensyn til hverandre både på morningen med tanke på gaulingen til ungene dine og på kvelden med festing og ellers ikke være et rævhål som spiller konsert gratis for sine naboer med dørene og vinduene åpne f. eks. En skulle tro det var helt umulig for folk å ta litt hensyn, det er ikke umulig, det kalles å være et ok menneske. Anonymkode: ec1c3...f49 Helt enig! Anonymkode: 2121c...560 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #30 Skrevet 8. juni 2024 Angående det med barn og ørepropper, så er det ikke en god ide å venne barn til at de må bruke ørepropper for å få sove. Det er ikke sunt for ørene å bruke det mye og du risikerer å få barn som ikke klarer å sove der det er litt lyd. Du må få all del aldri klippe i øreproppene! Anonymkode: cb922...856 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #31 Skrevet 8. juni 2024 For min del faller øreproppene alltid ut når jeg sover. Har prøvd mange forskjellige typer. Anonymkode: 33745...df4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #32 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du som klager over støy i omgivelser og dårlig søvn hvorfor bruker du ikke sov-i-ro for å få sove? Jeg vil påstå at noe av det viktigste for et menneske er å få dekket sitt søvnbehov, og da må man gjøre det man kan for å få sove godt. Man kan faktisk ikke forvente at alle rundt en, være seg fugler eller folk, klarer å ta hensyn til at du sover. Mine barn har fått utdelt forskjellige typer små ørepropper og de elsker det faktum at de kan sove når som helst og hvor som helst. Slutt å klage på støyende omgivelser, venn deg til ørepropper, klipp de til, prøv ut forskjellige str. og sov i ro og fred:) Anonymkode: 40af6...752 Fordi jeg har kompleks PTSD og jeg føler jeg mister kontrollen når jeg sperrer alle lyder ute. Og et lite tips. Det går an å stille et spørsmål på en ordentlig måte uten å være spydig og frekk samtidig og jeg håper virkelig du oppdra barna dine til å spørre på en høfligere måte. Anonymkode: d1834...a92 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #33 Skrevet 8. juni 2024 Fordi da hører jeg tinnitusen så innmari godt og får totalt panikk over at jeg må leve med det resten av livet. Anonymkode: e75d1...d97 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #34 Skrevet 8. juni 2024 Jeg bruker ikke ørepropper fordi de får øregangene til å svi etter et par timer. Anonymkode: ad60f...1bf 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #35 Skrevet 9. juni 2024 Har brukt det før, men nå får jeg ikke sove uten lyder. Våkner så fort det blir stille. Anonymkode: d1975...8b9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #36 Skrevet 9. juni 2024 Fordi jeg får eksem i ørene av det. Anonymkode: ddc54...042 1
PITTY Skrevet 9. juni 2024 #37 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det beste for barn er å øve seg på og klare å sovne til ulike lyder. Det har jeg øvd på med alle mine fra de var små. Støvsuger som gikk etter leggetid, gressklippere, biler på tomgang, nabohunder som bjeffer osv. Det er mindre lurt å venne barna til total stillhet og skape lydsensitive barn. Både jeg og barna kan sove over alt. Med lyder, uten ørepropper. Anonymkode: 7e656...3eb Naboen borrer med slagdrill i murveggen. No problem??? 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #38 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi jeg får eksem i ørene av det. Anonymkode: ddc54...042 Sikkert pga latex. Finn noen uten.. Anonymkode: ddc88...8b1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #39 Skrevet 9. juni 2024 47 minutter siden, AnonymBruker said: Sikkert pga latex. Finn noen uten.. Anonymkode: ddc88...8b1 Takk for tips, men det er ikke allergi, det er fordi det blir for tett og klamt for huden der. Jeg kan ikke bruke vanlige øretelefoner mer enn 1-2 timer et par ganger i uka før det fører til eksem heller. Anonymkode: ddc54...042 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #40 Skrevet 9. juni 2024 Fordi jeg må høre babycallen. Anonymkode: be08a...6c1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå