Gå til innhold

hvorfor bruker du ikke ørepropper/sov-i-ro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som klager over støy i omgivelser og dårlig søvn hvorfor bruker du ikke sov-i-ro for å få sove?

Jeg vil påstå at noe av det viktigste for et menneske er å få dekket sitt søvnbehov, og da må man gjøre det man kan for å få sove godt.

Man kan faktisk ikke forvente at alle rundt en, være seg fugler eller folk, klarer å ta hensyn til at du sover. 

Mine barn har fått utdelt forskjellige typer små ørepropper og de elsker det faktum at de kan sove når som helst og hvor som helst.

Slutt å klage på støyende omgivelser, venn deg til ørepropper, klipp de til, prøv ut forskjellige str. og sov i ro og fred:)

Anonymkode: 40af6...752

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det stenger jo ikke ut slag og tramp i vegger og tak, og bass. 

Anonymkode: 9c33b...887

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det stenger jo ikke ut slag og tramp i vegger og tak, og bass. 

Hva slags hus bor du i??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg hører hjertet mitt veldig godt. Også plages jeg med veske i øret. Det blir 100 ganer verre med propper. Da knitrer det i øret og jeg våkner konstant med ubehag i øret. 

Anonymkode: 631bf...b89

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det beste for barn er å øve seg på og klare å sovne til ulike lyder. Det har jeg øvd på med alle mine fra de var små. Støvsuger som gikk etter leggetid, gressklippere, biler på tomgang, nabohunder som bjeffer osv. Det er mindre lurt å venne barna til total stillhet og skape lydsensitive barn.

Både jeg og barna kan sove over alt. Med lyder, uten ørepropper. 

Anonymkode: 7e656...3eb

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover ikke med ørepropper fordi jeg får klaustrofobi av den nedsatte hørselen og romforståelsen som følger av å fysisk blokkere ørene. Det gir meg en følelse av å være innestengt som jeg bare ikke takler. Også forventer jeg at folk oppfører seg som folk mellom 23 og 07. 

Anonymkode: 8fba4...660

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva slags hus bor du i??

Tomannsbolig med folk over med. Sov i ro stenger ikke ut vibrasjoner i boligen. Det har jeg prøvd i mange år. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva slags hus bor du i??

Ikke meg du spør, men bor i murbygg. Bassen blir verre med ørepropper. 

Anonymkode: 02e1f...299

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg blir svimmel og kvalm av å ha ørepropper i, så det utgår. Det er ganske vanlig, tror jeg. 
Jeg klager ikke særlig mye på bråk heller da, forsåvidt. Det er gjerne smerter som holder meg våken, ikke naboene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt absurd å skulle gå rundt med unødvendig støydempende ørepropper i seg hele tiden npr en er i sitt eget hjem. Nei en kan ikke forvente at andre mennesker ikke bråker men det er lov å ta hensyn til hverandre både på morningen med tanke på gaulingen til ungene dine og på kvelden med festing og ellers ikke være et rævhål som spiller konsert gratis for sine naboer med dørene og vinduene åpne f. eks.  En skulle tro det var helt umulig for folk å ta litt hensyn, det er ikke umulig, det kalles å være et ok menneske.

Anonymkode: ec1c3...f49

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg brukte ørepropper der vi bodde før, men naboen spilte så høyt at det ikke hjalp med ørepropper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg plaget med støy ol., og sover godt gjennom natta, men jeg har vært student og bodd i kollektiv. Det går veldig fint å ta øreproppene inni om jeg er så trøtt at jeg sovner umiddelbart. Men jeg våknet alltid med store smerter i øret, som gjerne vedvarte utover den påfølgende dagen. Prøvde mange ulike typer uten at dette hadde noe for seg. Og det er 4år siden jeg var student, så tviler på at det er blitt en så revolusjonerende endringer siden den gang.

Anonymkode: d7944...7f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg vil høre om en av bikkjene piper og må ut, om noen av ungene roper eller at vekkerklokka ringer slik at jeg rekker jobb.

Anonymkode: d72df...b86

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva slags hus bor du i??

Tror du alle bor i hus? Tusener og tusener av mennesker i Norge (og verden) bor i blokk eller flermannsboliger.

Jeg bor i blokk. Ørepropper var redningen for meg da jeg hadde en nabo et par år som snorket verre enn verst. Vekket meg om natta. Da var det godt det finnes noe som heter ørepropper.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest Blåmonster
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du som klager over støy i omgivelser og dårlig søvn hvorfor bruker du ikke sov-i-ro for å få sove?

Jeg vil påstå at noe av det viktigste for et menneske er å få dekket sitt søvnbehov, og da må man gjøre det man kan for å få sove godt.

Man kan faktisk ikke forvente at alle rundt en, være seg fugler eller folk, klarer å ta hensyn til at du sover. 

Mine barn har fått utdelt forskjellige typer små ørepropper og de elsker det faktum at de kan sove når som helst og hvor som helst.

Slutt å klage på støyende omgivelser, venn deg til ørepropper, klipp de til, prøv ut forskjellige str. og sov i ro og fred:)

Jeg bruker det, skjønner andre ikke vil bruke 1500-1600 kr ( i året) på dette. Gir trykk man sliter å få ut av ørene , så høre noe dårligere i perioder jeg bruker det… allså dagen etter.

Endret av Blåmonster
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt mye ørerpropper, først og fremst for å slippe å bli plaget av den helvetes knullinga til naboen. Men nå har jeg bokstavelig talt gnagsår i øra og vondt og orker ikke lenger. 

(er det lov å kaldkvæle naboer som gir f…?) ps, dette er en spøk, moderator. 

• Liker 1
Skrevet

Nå klager jeg ikke på annet enn at samboer snorker. Sovet med sov i ro i 15 år, men det fjerner langt fra all støy🙈 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får vondt i ørene av ørepropper.

Anonymkode: 7f77f...1ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bra å ha ørepropper hele tiden. 

Anonymkode: 12aa6...f89

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har brukt mye ørerpropper, først og fremst for å slippe å bli plaget av den helvetes knullinga til naboen. Men nå har jeg bokstavelig talt gnagsår i øra og vondt og orker ikke lenger. 

(er det lov å kaldkvæle naboer som gir f…?) ps, dette er en spøk, moderator. 

Ring på og spør om å få være med 😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...