Sienna1 Skrevet 8. juni 2024 #1 Del Skrevet 8. juni 2024 Hei, Jeg (k39) og 10 åringen (gutt) skal ha 2 uker sommerferie sammen i slutten av juli. Vi er veldig usikker på hvor vi skal reise 😅 Kidden trives best på litt rolige steder med basseng. Ikke storbyer, som Barcelona. Heller ikke gigantiske hoteller med 50.000 mennesker. Han vil helst ta dagene litt med ro, spise god mat og bade 😅 Kanskje en fisketur med de lokale. Vurderte agadir i Marrokko, har noen vært der? Mulig Albania - isåfall hvor? Vi var i Portugal ifjor på Algarvekysten i en rolig småby på familiehotell med basseng - perfekt. vi har et ok reisebudsjett. Har også litt tanker rundt hetebølge i Europa i sommer, 40 grader kan bli voldsomt kjenner jeg. Tips noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #2 Del Skrevet 8. juni 2024 Kan dere vurdere norden? Utfra det du skriver så tenker jeg umiddelbart at campingplass i nord-Sverige (eksempel Byske eller Skellefteå) eller Oulu i Finland hadde vært midt i blinken. Stort sett fint vær, basseng, strand, late dager osv. Hyttene både i Byske og i Oulu er utrolig fine. I Oulu er det også hotell, med stort badeland, ved stranda Anonymkode: db489...f72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna1 Skrevet 8. juni 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan dere vurdere norden? Utfra det du skriver så tenker jeg umiddelbart at campingplass i nord-Sverige (eksempel Byske eller Skellefteå) eller Oulu i Finland hadde vært midt i blinken. Stort sett fint vær, basseng, strand, late dager osv. Hyttene både i Byske og i Oulu er utrolig fine. I Oulu er det også hotell, med stort badeland, ved stranda Anonymkode: db489...f72 Hei, tusen takk for tips 😊 Vi bor i oslo, så derfor vi vil litt ut av Norge med tanke på billigere flybilletter. Har vurdert å kjøre gjennom Sverige og bare hoppe innom camingplasser men telt er ikke så attraktivt - hehe. Kidden elsker frokost buffe på morgen på hotell (trenger ikke være fancy, lett å tilfredsstille 😅). TS 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #4 Del Skrevet 8. juni 2024 Sienna1 skrev (2 minutter siden): Hei, tusen takk for tips 😊 Vi bor i oslo, så derfor vi vil litt ut av Norge med tanke på billigere flybilletter. Har vurdert å kjøre gjennom Sverige og bare hoppe innom camingplasser men telt er ikke så attraktivt - hehe. Kidden elsker frokost buffe på morgen på hotell (trenger ikke være fancy, lett å tilfredsstille 😅). TS Ser den Mine elsker også hotellfrokost Hytte i Sverige eller Finland er en god nummer 2. Når dere bor i Oslo kan turen nordover fort bli mye dyrere enn å fly sørover. Swim-out hoteller kan være noe Familiehotell med swim out-rom | TUI.no Anonymkode: db489...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #5 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser den Mine elsker også hotellfrokost Hytte i Sverige eller Finland er en god nummer 2. Når dere bor i Oslo kan turen nordover fort bli mye dyrere enn å fly sørover. Swim-out hoteller kan være noe Familiehotell med swim out-rom | TUI.no Anonymkode: db489...f72 ps. jeg har ingen erfaring med å reise med TUI altså - var bare et eksempel Anonymkode: db489...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna1 Skrevet 8. juni 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ps. jeg har ingen erfaring med å reise med TUI altså - var bare et eksempel Anonymkode: db489...f72 Hehe takk 😅 jeg booker ofte fly og hotell hver for seg (blir ofte litt billigere). momondo er gull! Men destinasjon er jeg usikker på 🤔 noen med erfaringer med Marokko? TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #7 Del Skrevet 8. juni 2024 Sienna1 skrev (1 minutt siden): Hehe takk 😅 jeg booker ofte fly og hotell hver for seg (blir ofte litt billigere). momondo er gull! Men destinasjon er jeg usikker på 🤔 noen med erfaringer med Marokko? TS Veldig varmt i slutten av juli, da 😕 Anonymkode: 53838...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #8 Del Skrevet 8. juni 2024 Marokko uten mannlig anstand er et mas. Nord-Spania, rundt Vigo? Anonymkode: e6b6e...782 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna1 Skrevet 8. juni 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig varmt i slutten av juli, da 😕 Anonymkode: 53838...a19 Ja, det er også noe jeg tenker på. Det kan faktisk bli FOR varmt 😓 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna1 Skrevet 8. juni 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Marokko uten mannlig anstand er et mas. Nord-Spania, rundt Vigo? Anonymkode: e6b6e...782 Vigo - sjekker opp 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lavmålet Skrevet 8. juni 2024 #11 Del Skrevet 8. juni 2024 Det er jo venta hetebølge og tørke "overalt" sørover også i år. Hva med Nederland, Normandie, Finland? Polens nord-kyst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna1 Skrevet 8. juni 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 8. juni 2024 lavmålet skrev (17 minutter siden): Det er jo venta hetebølge og tørke "overalt" sørover også i år. Hva med Nederland, Normandie, Finland? Polens nord-kyst? Alle land er av interesse, jeg lurer på hvor i disse landene jeg burde være med 10 åring 😊 om noen har et lite hotell å anbefale eller en fin liten by ved havet med fiskemuligheter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #13 Del Skrevet 8. juni 2024 Kroatia er veldig fint. Kun vært i storbyer der. Men langs kysten er det mange fine områder. Leie sykkel og sykle rundt og oppdage steder, finne mindre folksomme strender osv. Fiske er sikkert mulig hvor enn dere er. Bare å høre med hotellet, Google eller turistinformasjonen. Anonymkode: b8b30...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lavmålet Skrevet 8. juni 2024 #14 Del Skrevet 8. juni 2024 Må også nevne Penzance, Cornwall. Dit kan dere reise med tog fra London. Står iallfall på min liste 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #15 Del Skrevet 8. juni 2024 Har ikke vært der selv, men så området på tv, og fikk veldig lyst til å reise dit: https://no.tripadvisor.com/Tourism-g198599-Norderney_Lower_Saxony-Vacations.html Anonymkode: b5c48...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8. juni 2024 #16 Del Skrevet 8. juni 2024 (endret) Sienna1 skrev (44 minutter siden): Alle land er av interesse, jeg lurer på hvor i disse landene jeg burde være med 10 åring 😊 om noen har et lite hotell å anbefale eller en fin liten by ved havet med fiskemuligheter? Hva med Skottland? Se på borger og gamle slott, fiskemuligheter i skotske lakseelver eller i havet. Shoppingmuligheter. Se seg rundt. Enten landsbygda eller byer som Edinburgh eller Glasgow, eller kombinasjon town & countryside. Visit Scotland om fisking: https://www.visitscotland.com/things-to-do/outdoor-activities/fishing Endret 8. juni 2024 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #17 Del Skrevet 8. juni 2024 Hva med den franske vestkysten eller den tyske «rivieraen» rundt Binz? Kanskje ikke like varmt som rundt middelhavet i juli. Anonymkode: d7b35...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #18 Del Skrevet 8. juni 2024 Hellas har mange rolige fine øyer, små hoteller og masse muligheter for bading og sikkert fiske. Anonymkode: 605a6...649 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juleeees Skrevet 10. juni 2024 #19 Del Skrevet 10. juni 2024 Vi leide en leilighet i nærheten av Ortasjøen i fjor. Helt nydelig og ikke så varmt som Middelhavet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #20 Del Skrevet 10. juni 2024 Siden det kommer til å bli uutholdelig varmt de fleste steder i sentral-/sør-Europa i sommer, anbefaler jeg Skotland eller Irland. Det finnes mange spennende og ikke alt for store byer der som er verdt et besøk, bo gjerne litt i utkanten av byen, lokalbefolkningen kommer til å ta godt imot dere. Fisking er det gode muligheter for. Island er et annet bra alternativ jeg tror vil passe dere. Anonymkode: 10816...00a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå