Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter barn med en mann som ikke har barn fra før, jeg har 3 fra før. 
Jeg er nå 22 uker på vei, og ønsker å kjøpe inn litt til babyen snart. Litt klær, utstyr og muligens begynne å bestille vogn. 
Vi bor trangt og jeg føler behov for å starte med  tilrettelegging slik at det er plass til babyen. ( planen er å kjøpe ny bolig, men jeg ser ikke for meg at vi rekker det før babyen kommer) per nå så må nok jeg og babyen sove på stuen fram til vi flytter( deler rom med minste barnet) 

Pga uforutsette ting så ble alt litt andelenes enn såg for meg, derfor har jeg er stort behov for å få ting i orden. Jeg vet at det er disse få ukene jeg vil klare å være aktiv og gjøre i stand til babyen selv. Mannen er ikke så enkel til å hjelpe til med slike ting, han er flink med barna, men rydde og organisere er så si ikke eksisterende. 
Er det jeg som er vanskelig som bil begynne nå? bør jeg gjøre som han si å vente enda mer, jeg vet at arbeidet faller på meg uansett så jeg vil gjøre det når jeg er i stand til det. 

Jeg er kjempe sliten allerede, og svangerskapet har vært tøft. 
Han blir sur og sier jeg stresser å lager dårlig stemning for at jeg ønsker å starte nå, alt jeg gjør er stress og kav for han. 
Jeg ønsker også å kose meg med svangerskapet , kjøpe inn ting, det er noe med den gleden når man gjør i stand til et nytt barn. Jeg føler han fratar meg dette. 

Anonymkode: 2d094...16e

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig er du ikke.. Noe tidlig er det, men det er jo opp til hver enkelt hvor tidlig ute de ønsker å være. 

Hvis arbeidet faller på deg uansett - så drit i han da og bare gjør det. 

Anonymkode: 3f8c8...e2b

• Liker 3
Skrevet (endret)

Så start da! Det å kjøpe utstyr til et barn kan du gjøre på nettet og få levert hjem. Det er sikkert du som tar alle valgene uansett.

Endret av Brunello
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

Så start da! Det å kjøpe utstyr til et barn kan du gjøre på nettet og få levert hjem. Det er sikkert du som tar alle valgene uansett.

Jeg får ikke ta noen valg i det hele tatt, hvis jeg uttrykker hva jeg ønsker så blir det blankt nei. Og jeg får beskjed om at jeg stresser og lager dårlig stemning. 
Jeg har kjøpt en kjole til babyen, det var for å annonsere at det ble ei jente. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får ikke ta noen valg i det hele tatt, hvis jeg uttrykker hva jeg ønsker så blir det blankt nei. Og jeg får beskjed om at jeg stresser og lager dårlig stemning. 
Jeg har kjøpt en kjole til babyen, det var for å annonsere at det ble ei jente. 

Jeg regner med at du jobber og tjener egne penger. De gjør du hva du vil med. Dersom du ikke får lov til å ta egne valg, er det bare å dra. For det blir neppe noe bedre.

• Liker 12
Skrevet

Hvis det er du som må handle alt uansett, så kan du jo gjøre det når du vil. Du trenger ikke å spør ham eller involvere ham hvis han ikke vil involveres. De fleste menn har ikke sterke meninger eller noe særlig forhold til hva slags klær og hvor mange gulpekluter man bør ha. Sender du mannen på butikken for å kjøpe babytøy og  gulpekluter kan du risikere at han kommer hjem med to jeans i str 44 og 80 gulpekluter. 

Eller så må du delegere, helt tydelig. "Kan du ta ansvar for at vi har babysete i bilen når du skal hente oss fra sykehuset? Altså både kjøpe det og montere det i tide?" Og når han har sagt ja til det, så tar du det ikke opp igjen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (8 minutter siden):

Jeg regner med at du jobber og tjener egne penger. De gjør du hva du vil med. Dersom du ikke får lov til å ta egne valg, er det bare å dra. For det blir neppe noe bedre.

Ja jeg jobber og tjener egne penger. 
Når det kommer til ønsker om å fikse å gjøre i stand til babyen blir jeg stanset ja. Ellers er det ingen begrensninger, virker for meg som om alt er stress for han ang det med babyen. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (8 minutter siden):

Hvis det er du som må handle alt uansett, så kan du jo gjøre det når du vil. Du trenger ikke å spør ham eller involvere ham hvis han ikke vil involveres. De fleste menn har ikke sterke meninger eller noe særlig forhold til hva slags klær og hvor mange gulpekluter man bør ha. Sender du mannen på butikken for å kjøpe babytøy og  gulpekluter kan du risikere at han kommer hjem med to jeans i str 44 og 80 gulpekluter. 

Eller så må du delegere, helt tydelig. "Kan du ta ansvar for at vi har babysete i bilen når du skal hente oss fra sykehuset? Altså både kjøpe det og montere det i tide?" Og når han har sagt ja til det, så tar du det ikke opp igjen.

Problemet er at hvis jeg gjør ting uten å inkludere han, så mener han at jeg stenger han ute, foreslår jeg å gjøre det sammen er det bare stress og jeg forhaster meg og jeg lager dårlig stemning med at jeg spør å har ønsker. 
Men jeg ser at jeg burde drite i at han blir sur og grinete, heller bare kjøre på med det jeg ønsker ang barnet, dårlig stemming fra han blir det uansett. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ikke ut som verdens beste idé å få barn nr 4(!) sammen med en sånn mann som du ikke kan samarbeide med.. jeg ville bare handlet. Har dere ikke felles konto til forbruk? 

Anonymkode: f59e6...cad

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

3 fra før av? Da er det vel begrenset hvor mye dere trenger å handle inn ;)

Tror ikke jeg kjøpte mer enn litt nye klær til nr.2 og nr.3

Anonymkode: b5e03...e01

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er at hvis jeg gjør ting uten å inkludere han, så mener han at jeg stenger han ute, foreslår jeg å gjøre det sammen er det bare stress og jeg forhaster meg og jeg lager dårlig stemning med at jeg spør å har ønsker. 
Men jeg ser at jeg burde drite i at han blir sur og grinete, heller bare kjøre på med det jeg ønsker ang barnet, dårlig stemming fra han blir det uansett. Ts

Men har du påpekt dette for han? "Du sier at du vil inkluderes i dette, men når jeg prøver å inkludere deg blir du sur. Det er vanskelig for meg å skjønne hva du vil. Vil du inkluderes i disse forberedelsene, eller ikke? Og skjønner du at det må gjøres nå, mens jeg fortsatt er ok form og har kapasitet? Det nytter ikke å utsette alt til tre dager før termin"

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hørtes ikke ut som verdens beste idé å få barn nr 4(!) sammen med en sånn mann som du ikke kan samarbeide med.. jeg ville bare handlet. Har dere ikke felles konto til forbruk? 

Anonymkode: f59e6...cad

Ja merket jo ikke det før jeg ble gravid da,jeg har tenkt mine tanker om dette.
Men  han er en flott mann ellers, hjelper til med barna, men husarbeid og slike ting er ikke noe han er flink til. For å være ærlig så hadde jeg ønsket meg mer nærhet, mer kjærlighet nå som jeg er gravid. 
Nei vi har ikke felles konto, det ønsker jeg heller ikke. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (3 minutter siden):

Men har du påpekt dette for han? "Du sier at du vil inkluderes i dette, men når jeg prøver å inkludere deg blir du sur. Det er vanskelig for meg å skjønne hva du vil. Vil du inkluderes i disse forberedelsene, eller ikke? Og skjønner du at det må gjøres nå, mens jeg fortsatt er ok form og har kapasitet? Det nytter ikke å utsette alt til tre dager før termin"

Ja prøvd å forklart mye, prøvd å forklart det slik at det er pga meg jeg vil starte nå. Han kaldte meg idiot nå over meldinger, for at jeg blir lei meg av at han blir så sur. Ts

• Hjerte 1
Gjest lavmålet
Skrevet

At det var? Du får ikke "lov" å kjøpe inn utstyr til baby for dine egne penger? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

3 fra før av? Da er det vel begrenset hvor mye dere trenger å handle inn ;)

Tror ikke jeg kjøpte mer enn litt nye klær til nr.2 og nr.3

Anonymkode: b5e03...e01

10 år siden siste barnet, og hadde absolutt ikke sette for meg å bære fram et barn til😬

Så har ingenting til en baby lengre. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja prøvd å forklart mye, prøvd å forklart det slik at det er pga meg jeg vil starte nå. Han kaldte meg idiot nå over meldinger, for at jeg blir lei meg av at han blir så sur. Ts

Her må du sette noen klare grenser. Jeg hadde ikke tolerert at mannen min kalte meg idiot noen gang for noen grunn. At din gjør det på så tynt grunnlag bør få noen varselbjeller til å ringe.

Anonymkode: e74e5...41a

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
lavmålet skrev (1 minutt siden):

At det var? Du får ikke "lov" å kjøpe inn utstyr til baby for dine egne penger? 

Jeg får lov, men det blir stanset av dårlig stemmning og sure miner. Han vil vi skal vente til nærmer termin, han mener jeg stresser. Jeg vil begynne å rydde plass slik at noe er i orden, men han blir da kjempe sur å mener jeg ødelegger dagen hans. Altså han må ikke en gang løfte en finger for å hjelpe meg, så jeg forstår ikke hvorfor han holder slik igjen. Han sin oppførsel ødelegger svangerskapet føler jeg. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her må du sette noen klare grenser. Jeg hadde ikke tolerert at mannen min kalte meg idiot noen gang for noen grunn. At din gjør det på så tynt grunnlag bør få noen varselbjeller til å ringe.

Anonymkode: e74e5...41a

Ja jeg er enig, jeg sa nå til han at hvis vi ikke begynner å kommunisere bedre så ser jeg ikke for meg at vi er sammen når barnet kommer. Mine følelser for han forsvinner av at han er slik som dette. Ts

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må forberede deg på å bli alenemor på sikt. Dette forholdet tar en dag slutt.

Anonymkode: be80a...e64

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest lavmålet
Skrevet

Var jeg deg hadde jeg nok bestilt babyutstyr. Men ikke til deres felles adresse ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...