AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #1 Skrevet 8. juni 2024 Jeg er gift på femtende året, vært sammen med mannen i 18 fine år, trygt fint forhold, tre barn. Jeg har en jobb der jeg reiser endel og i den forbindelse reiser også flere andre kolleger. Der har særlig en kollega blitt en nær venn de siste tre årene. Dette har blitt et menneske jeg kan bruke mye tid med på turer (når det passer seg/alle har gått hvert til sitt). Hva driver vi med? Prater. Om alt mellom himmel og jord. Det er fine, nære samtaler som varer i timevis hver gang. Han er gift med sin kone, de har vel vært sammen rundt 10 år, har også tre barn. Jeg er helt ærlig med min mann om dette vennskapet, han med sin kone. Jeg har imidlertid en venninne som reagerer veldig på dette og mener det er utroskap å være så nær en annen mann (emosjonelt), og at sånt bør holdes til ektefelle. Hva mener dere? Det er åpenbart ikke noe problem hos oss siden alle de fire nærmeste er ok med det, men jeg er allikevel nysgjerrig på hva andre tenker. Anonymkode: 8f77c...53b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #2 Skrevet 8. juni 2024 Med mindre alle trives i en polyrelasjon, så er det for tett. Anonymkode: a671b...4a6 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #3 Skrevet 8. juni 2024 Uproblematisk så lenge dere ikke har sex. Anonymkode: a5270...6e7 11 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #4 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): . Dette har blitt et menneske jeg kan bruke mye tid med på turer (når det passer seg/alle har gått hvert til sitt). Hva driver vi med? Prater. Om alt mellom himmel og jord. Det er fine, nære samtaler som varer i timevis hver gang. Jeg tenker at man fint kan ha både kvinner og menn som venner. Sært å tenke at kvinner kun kan være venn med andre kvinner og menn kun kan være venn med andre menn. Min beste venn er en mann. Vi deler interesser, tanker, kan snakke om alt osv. Skulle ikke det være lov? Anonymkode: 60555...549 15 4
Phoenix Heart Skrevet 8. juni 2024 #5 Skrevet 8. juni 2024 Ser ikke problemet, med å ha et godt vennskapelig forhold med noen, selv om man er i et forhold. 15
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Med mindre alle trives i en polyrelasjon, så er det for tett. Anonymkode: a671b...4a6 Hvorfor mener du det er poly? 1 minutt siden, AnonymBruker said: Uproblematisk så lenge dere ikke har sex. Anonymkode: a5270...6e7 Naturligvis ikke 😊 Anonymkode: 8f77c...53b 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #7 Skrevet 8. juni 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at man fint kan ha både kvinner og menn som venner. Sært å tenke at kvinner kun kan være venn med andre kvinner og menn kun kan være venn med andre menn. Min beste venn er en mann. Vi deler interesser, tanker, kan snakke om alt osv. Skulle ikke det være lov? Anonymkode: 60555...549 Nei, for min del har jeg alltid «fungert» best med menn, jeg vet ikke hvorfor. Hadde jeg hatt et sånt vennskap med en dame hadde ingen brydd seg. Anonymkode: 8f77c...53b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #8 Skrevet 8. juni 2024 Så lenge det er helt vennskapelig og dere er åpne med hverandres partnere så er det ikke noe problem. Jeg jobber selv i en mannsdominert bransje og er ofte eneste kvinne i gruppa. Vi har jobbreiser både innenlands og i europa og asia. Det fører jo til at man utvikler vennskap til de man jobber med, noen nærere enn andre. Dette er min mann helt inneforstått med og jeg har etter 19 år i denne bransjen enda aldri trødd over en grense med noen jeg jobber med (ikke vært utro utenom jobb heller for den saks skyld). Jeg kjenner etterhvert også konene til flere av de jeg jobber med, men det har vært episoder der enkelte jeg har jobba med sier de må slette meg på snap eller facebook da kona ikke takler det. Jeg har lest her inne mange ganger at sånne som meg ikke bør ha venner på jobb for det er ikke rett å være venn med motsatt kjønn. Anonymkode: 7b83d...f77 3 1 2
BobbySocks Skrevet 8. juni 2024 #9 Skrevet 8. juni 2024 Så lenge ektefeller er involvert er det ikke et problem. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #10 Skrevet 8. juni 2024 BobbySocks skrev (1 minutt siden): Så lenge ektefeller er involvert er det ikke et problem. Hvorfor må ektefeller være involvert i vennskap? Anonymkode: 60555...549 1
BobbySocks Skrevet 8. juni 2024 #11 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må ektefeller være involvert i vennskap? Anonymkode: 60555...549 Informert skulle det stå. 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #12 Skrevet 8. juni 2024 En mann bruker ikke så mye tid på prating uten å håpe på noe annet eller.. vente på at du blir full nok... Anonymkode: ab03b...b08 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #13 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En mann bruker ikke så mye tid på prating uten å håpe på noe annet eller.. vente på at du blir full nok... Anonymkode: ab03b...b08 Virkelig? Anonymkode: e51ab...0a7 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #14 Skrevet 8. juni 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Så lenge det er helt vennskapelig og dere er åpne med hverandres partnere så er det ikke noe problem. Jeg jobber selv i en mannsdominert bransje og er ofte eneste kvinne i gruppa. Vi har jobbreiser både innenlands og i europa og asia. Det fører jo til at man utvikler vennskap til de man jobber med, noen nærere enn andre. Dette er min mann helt inneforstått med og jeg har etter 19 år i denne bransjen enda aldri trødd over en grense med noen jeg jobber med (ikke vært utro utenom jobb heller for den saks skyld). Jeg kjenner etterhvert også konene til flere av de jeg jobber med, men det har vært episoder der enkelte jeg har jobba med sier de må slette meg på snap eller facebook da kona ikke takler det. Jeg har lest her inne mange ganger at sånne som meg ikke bør ha venner på jobb for det er ikke rett å være venn med motsatt kjønn. Anonymkode: 7b83d...f77 Ja, det hører jo litt med i min historie også: det er et veldig mannsdominert yrke. Så det er stort sett menn jeg henger med uansett. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor må ektefeller være involvert i vennskap? Anonymkode: 60555...549 Jeg kan bare snakke for min egen del, men for oss synes jeg noe av nøkkelen til tillit har vært å være åpne om hva vi gjør. Det skaper mye mindre mistillit (eller i mitt tilfelle ingen) at jeg sender en nattamelding og sier «nå skal jeg sove, ble sittende til langt på natt og snakke med Egil» kontra å ikke si noe om hvorfor jeg var ute til klokka tre på natten. Just now, AnonymBruker said: En mann bruker ikke så mye tid på prating uten å håpe på noe annet eller.. vente på at du blir full nok... Anonymkode: ab03b...b08 Vi har vært møkk dritings sammen mange ganger - også helt alene sammen. Ingen stress. Blir mange morsomme samtaler av det, da. Anonymkode: 8f77c...53b 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #15 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En mann bruker ikke så mye tid på prating uten å håpe på noe annet eller.. vente på at du blir full nok... Anonymkode: ab03b...b08 Ikke alle menn er kåte griser. Anonymkode: a5270...6e7 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #16 Skrevet 8. juni 2024 Jeg ville ansett det som følelsesmessig utroskap dersom du delte problemer i eget forhold, og dersom det var utveksling av sexy bilder, sexting osv. Anonymkode: b200b...c99 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #17 Skrevet 8. juni 2024 Just now, AnonymBruker said: Jeg ville ansett det som følelsesmessig utroskap dersom du delte problemer i eget forhold, og dersom det var utveksling av sexy bilder, sexting osv. Anonymkode: b200b...c99 Det er ingenting seksuelt mellom oss, såvidt jeg kan huske har vi vel aldri snakket om sex. Forøvrig er jeg tilbøyelig til å være enig i at man kanskje skal være forsiktig med å øse ut om problemer i eget forhold, men det er det ingen av oss som har hatt i løpet av disse årene.. Anonymkode: 8f77c...53b 7 2
herzeleid Skrevet 8. juni 2024 #18 Skrevet 8. juni 2024 Jeg tenker spørsmålet i stor grad blir hvilke andre følelser en eventuelt har. En nær vennskapsrelasjon kan i seg selv være uproblematisk, men om en eller begge parter kunne tenke seg noe mer under andre omstendigheter blir det mer komplisert. Jeg tror det ofte er tilfelle. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #19 Skrevet 8. juni 2024 1 hour ago, herzeleid said: Jeg tenker spørsmålet i stor grad blir hvilke andre følelser en eventuelt har. En nær vennskapsrelasjon kan i seg selv være uproblematisk, men om en eller begge parter kunne tenke seg noe mer under andre omstendigheter blir det mer komplisert. Jeg tror det ofte er tilfelle. Ja, det kan godt hende. Jeg ser ikke på noen måte på han sånn, men det gjør jeg heller ikke med noen andre. Jeg føler meg rett og slett veldig fornøyd i det forholdet jeg har. Og det er han også. Kanskje er det derfor det fungerer fint og kanskje endres alt hvis en av oss en dag skulle få en endring i livssituasjonen - vanskelig å vite. Anonymkode: 8f77c...53b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #20 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ingenting seksuelt mellom oss, såvidt jeg kan huske har vi vel aldri snakket om sex. Forøvrig er jeg tilbøyelig til å være enig i at man kanskje skal være forsiktig med å øse ut om problemer i eget forhold, men det er det ingen av oss som har hatt i løpet av disse årene.. Anonymkode: 8f77c...53b Da ser jeg ikke noe problem. Samboeren min oppfordrer meg til å finne mannlige venner, generelt flere venner hehe, men han mener det ville vært sunt for meg å ha venner av motsatt kjønn. Så lenge dere begge ser det som et fint vennskap, og deres partnere er komfortable med relasjonen, så skjønner jeg ikke hvorfor venninnen din blander seg. Anonymkode: b200b...c99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå