AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #1 Skrevet 8. juni 2024 Mine besteforeldre har en hytte som vi skal hjelpe med å vaske verandaen der i morgen, siden de er gamle og ikke får til ting selv på samme måte lengre. Jeg ønsket å ta med barna, altså mine særkullsbarn OG fellesbarn på hytta fra i dag til i morgen, for å få en forandring i hverdagen. Vi gjør sjeldent noe jeg og samboer, og aldri sammen som familie. Min samboer ønsket ikke være med, og det er greit. Så da ønsket jeg å dra alene med barna. Greia er at jeg spurte han pent om han kunne kjøre oss til hytta og det ønsker han ikke. Hverdagen hjemme er så tung, kveldene bruker fellesbarn evig tid på å sovne, jeg og samboer gjør ingenting sammen hjemme heller og jeg er så lei av husets fire vegger og jobben da det er de eneste plassene jeg er, samboer finner stadig på ting for seg selv med venner osv. Jeg ønsker å spille brettspill med barna i kveld og gå i skogen på tur, dette er ting jeg ikke får samboer med på. Men jeg kunne ønske han kunne kjørt oss bort til hytta sånn at ihvertfall vi andre kunne gjort dette. Samboer skal uansett komme i morgen på hytta og vaske sammen med meg, så det er bare å kjøre i 30 minutter ekstra i dag. Og min far skal hente barna på hytta og passe dem i morgen. Jeg spurte han hvorfor han ikke gidder når han har null andre planer, men får ikke noe ordentlig svar. Jeg sa også at jeg var trist over at det er flere år siden vi har gjort noe sammen vi og barna, han brydde seg ikke om det en gang. Jeg prøvde også å si til han at da får han tid hjemme alene, men dette hjalp visste heller ikke. Så da går vi mot nok en kveld der jeg og samboer sitter i hver vår ende i sofaen og såvidt snakker sammen fordi vi ikke har noe å snakke om, jeg prøver- men får korte svar tilbake fordi han er sliten. Enda en kveld der bare tenåringene sitter på rommet sitt og enda en kveld der fellesbarnet klatrer ut av senga si 100 ganger og bruker en evighet på å sovne. Jeg blir lei meg, det hadde vært hyggelig med en forandring i dag når vi var så heldig å få være på hytta fra i dag av. Er det jeg eller samboer som er urimelig her? Jeg skjønner såklart at det er kjedelig å kjøre noen når man ikke hadde tenkt til det, men gjør man ikke sånn for de man skal være glad i da? Anonymkode: 7e298...f0b 1 14
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #2 Skrevet 8. juni 2024 Har du skrevet tråder om han her før, er det han som ikke ville kjøre men heller ikke låne bilen bort så noen andre kunne kjøre dere? Tenker at han er dritkjip. Og at du burde ta lappen. Anonymkode: 8c153...7cf 28 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #3 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du skrevet tråder om han her før, er det han som ikke ville kjøre men heller ikke låne bilen bort så noen andre kunne kjøre dere? Tenker at han er dritkjip. Og at du burde ta lappen. Anonymkode: 8c153...7cf Det stemmer. Jeg har bare teori igjen nå, så nå venter jeg på timen min. Bil har jeg ikke enda da, men skal få meg det med tiden. Bilen hans får jeg ikke kjøre når lappen er ferdig da han er livredd for den. Anonymkode: 7e298...f0b 10
Bombasi Skrevet 8. juni 2024 #4 Skrevet 8. juni 2024 Du burde ta lappen, og få kjøpt deg en egen bil. 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #5 Skrevet 8. juni 2024 Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer på om jeg er den "teite" her 😔 Anonymkode: 7e298...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 Er det seriøst 15min å kjøre en vei? Og så gidder han ikke? Anonymkode: b2ff3...08f 15
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #7 Skrevet 8. juni 2024 Du er ikke «teit» her altså. Synes det er hyggelig at du prøver å få til litt forandring i hverdagen ❤️ Anonymkode: 6b739...482 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #8 Skrevet 8. juni 2024 Bombasi skrev (1 minutt siden): Du burde ta lappen, og få kjøpt deg en egen bil. Har bare teori igjen nå og venter på timen min. Anonymkode: 7e298...f0b 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #9 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer på om jeg er den "teite" her 😔 Anonymkode: 7e298...f0b Du er ikke teit, men han orker vel ikke å kjøre deg overalt. Aldri vær avhengig av noen. Du må klare deg selv. Om han kjører, snilt av han, men ikke forvent det hver gang. Anonymkode: 293d3...66c 2 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #10 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det seriøst 15min å kjøre en vei? Og så gidder han ikke? Anonymkode: b2ff3...08f Nei, det ble faktisk litt feil- beklager det. Jeg tenker det blir 20- maks 30 min hver vei, spørs på trafikken. Men langt er det ikke ihvertfall. Anonymkode: 7e298...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #11 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er ikke teit, men han orker vel ikke å kjøre deg overalt. Aldri vær avhengig av noen. Du må klare deg selv. Om han kjører, snilt av han, men ikke forvent det hver gang. Anonymkode: 293d3...66c Greia som jeg skrev i mitt forrige innlegg er at han ikke kjører meg overalt. Jeg går nesten alle steder jeg skal, og skal jeg lengre unna så tar jeg buss. Jeg sitter kun på med samboer når vi skal et sted sammen, noe vi sjeldent skal. Det er bare når jeg skal sånne plasser som hytta jeg må spørre han, da det ikke går så mye buss til området og vi skal ha med såpass mye bagasje at det blir kronglete med det på buss og fellesbarnet er veldig liten. Anonymkode: 7e298...f0b 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #12 Skrevet 8. juni 2024 Hadde kanskje skjønt han hvis du ikke var i gang med lappen og han hadde kjørt rundt på deg i alle år. Men når du faktisk jobber med saken… det er så kort ut til hytta.. og du prøver å gjøre det hyggelig for alle i familien… Ja, nei, da syns jeg faktisk det er HAN sommer smålig. Men han har nok en annen oppfatning av hele saken, har du prøvd å spørre han om hvor motviljen kommer fra? Hva som ligger bak? Anonymkode: 9cc5a...e5d 10 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #13 Skrevet 8. juni 2024 Kjøringen til hytten er det minste problemet dere har, så det ville jeg ikke lagt så mye vekt på... Problemet er at han gir blanke faen i deg, barna, familien og samlivet, igjen og igjen og igjen. Jeg har lest flere av trådene dine hvor han nekter stille opp å kjøre. Men kan du nå fortelle hvor og når han faltisl stiller opp for dere? Hva gjør han for å hjelpe deg og barna i hverdagen? Hva gjør han for at du skal føle deg bra? Hva gjør han for å glede deg? Hvor ofte er det han som tar seg av barnet som ikke vil sove? Hvor ofte står han opp med barna i helgene og lar deg hvile? Hvor ofte lager han middagen? Tar klesvasken? Når støvsugde ham sist uten at du måtte be om det? Anonymkode: 17ab8...d3f 21 17
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #14 Skrevet 8. juni 2024 Høres ut som du ville fått det bedre uten han der. I hvert fall nå når du får lappen. Anonymkode: 58ba8...357 13
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #15 Skrevet 8. juni 2024 For meg høres det ut som han er ferdig med forholdet og bare venter på at du skal gjøre det slutt. Anonymkode: fc7b8...0f1 13 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #16 Skrevet 8. juni 2024 Jeg synes du skal ta deg en tur ut i kveld og la ham ta seg av barna. Anonymkode: 611fd...6c0 5 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #17 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde kanskje skjønt han hvis du ikke var i gang med lappen og han hadde kjørt rundt på deg i alle år. Men når du faktisk jobber med saken… det er så kort ut til hytta.. og du prøver å gjøre det hyggelig for alle i familien… Ja, nei, da syns jeg faktisk det er HAN sommer smålig. Men han har nok en annen oppfatning av hele saken, har du prøvd å spørre han om hvor motviljen kommer fra? Hva som ligger bak? Anonymkode: 9cc5a...e5d Ja, jeg har spurt han flere ganger. Da svarer han ikke. Det høres kanskje rart ut at han ikke svarer, men det er sant. Han bare sitter og ser dumt på meg. Han gjør som regel det hvis det er noe jeg ønsker å ta opp. Han viser ingen følelser, sier ingenting og virker egentlig ikke noe brydd på noen måte. Så går dagen videre liksom... Anonymkode: 7e298...f0b 6
SPOCA Skrevet 8. juni 2024 #18 Skrevet 8. juni 2024 (endret) Han virker kjip, skjønner ikke at du gidder å være sammen med en som han. Og det virker jo ikke som du er avhengig av han i hverdagen ellers, så han er bare kjip og teit. Forstår godt du er lei deg, synes ikke du er urimelig. Jeg hadde også blitt lei net. For meg er det en selvfølge å stille opp for dem man er glad i. Til sammenligning; min samboer kjører meg til jobb hver eneste dag selv om det er en stor omvei for han, og betyr at han så kjører hjem og deretter sykler til jobb. Han bruker dobbelt så lang tid til jobb bare for å glede meg. Hans argument er at han elsker de fine stundene vi får sammen i bilen om morgenen. Jeg kan ikke ta lappen pga epilepsi, og er egentlig vant til å ta kollektivt. Din mann høres ekstremt lite raus ut. Endret 8. juni 2024 av SPOCA 5 3 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #19 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer på om jeg er den "teite" her 😔 Anonymkode: 7e298...f0b Når du ikke har lappen eller tilgang på bil er det urimelig å forvente at han skal kjøre deg. Hvilke andre muligheter har du til å komme deg på hytta? Kan besteforeldrene kjøre dere? Går det buss deler av veien og taxi resten? Hva kan du gjøre for å komme dere dit som ikke involverer samboer? Anonymkode: 9a3f3...658 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #20 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, det ble faktisk litt feil- beklager det. Jeg tenker det blir 20- maks 30 min hver vei, spørs på trafikken. Men langt er det ikke ihvertfall. Anonymkode: 7e298...f0b Samma det, er uansett langt kortere enn min mann hadde kjørt meg og barna om jeg spurte. Og i alle fall hvis det i tillegg betydde at han fikk en dag i fred til å pusle med sine ting. Det er en nobrainer for han. Samboeren din er kjip. Utrolig at han gidder å være med på søndagen egentlig. Anonymkode: b2ff3...08f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå