Gå til innhold

Unge i dag er anti-woke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, knooters said:

Det er jo en grunn til at Pride har sin parade, mens anti-Pride i hovedsak eksisterer i avkroker på internett. Det er ikke fordi anti-woke har bred støtte, for å si det sånn.

Du må leve under en stein. Eller være sterkt påvirket av confirmation bias.

Anti-woke har bredere og bredere støtte, og hvis du ser i kommentarfelt og rundt omkring så er det økende antall mennesker som er møkk lei woke or deres evne til å være krenket over det meste på egne og andres vegne.

Anonymkode: 72b6a...46d

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 6/11/2024 at 12:01 AM, AnonymBruker said:

Neinei. Det har jeg sett mange ganger. Samt: hvite menn er den eneste gruppen det er lov å diskriminere i dag. Eller all ståhei om hva som blir skrevet om menn eller vitser om menn i mediene. Og det er greit det, at de blir krenka, for det er jo en del som en krenkende, og det er liksom poenget: å vise at det ikke er fett, og at stigmatisering krenker.

All ære til woke. All ære til grupper som klagde sin sak slik at det også ble naturlig for menn å definere sine problemer og klage deres sak også.

Anonymkode: d9b98...a32

Det å diskriminere hvite menn er også rasisme. Jeg er lut lei av å se at det liksom skal være ok å være slem mot noen. Enten så er det ok å være frekk mot alle eller så er det ikke ok mot noen.

Jeg er veldig lei alt woke skiten. På tide at folk slutter å være så himla sensitive 🙂

Anonymkode: 2dcc9...104

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (4 timer siden):

Artig innlegg. Ekstremt velskrevet og budskapet er på mange måter interessant. Dog drar du den litt langt. Det er ingen fare for at den ikke-binære med risa hår blir utsatt for det jødene ble utsatt for. Der dro du den akkurat litt for langt.

Jeg tror de fleste anti-wokere kun ønsker seg en ting og det er at ting går tilbake til normalen. Få en slutt på blackwashingen og dette uendelige jaget etter å sette alle minoriteter på dagsorden hele tiden.

Det må være lov for ei lita jente å kle seg ut som Pocahontas på karneval, det må kunne være både kakemann og seigmann på markedet, og jeg må for pokker kunne forvente å refereres til som mor i sykehusjournalen ifbm fødsler.

Woke handler om mye mer enn pridefeiringen og folk er lei av å gå på glasskår.

Tilbake til hvilken normal. Der jødene var skumle, svarte var dumme og kvinner ikke kunde være politi? 

Det å være anti-woke handler om dette. Ikke tro noe annet. Rasisme og sexisme er det mest sentrale i anti-woke. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Tilbake til hvilken normal. Der jødene var skumle, svarte var dumme og kvinner ikke kunde være politi? 

Det å være anti-woke handler om dette. Ikke tro noe annet. Rasisme og sexisme er det mest sentrale i anti-woke. 

Nei, anti-woke handler om å gjøre opprør mot den autoritære mobb-mentaliteten som har herjet på politisk venstreside de siste 10 årene, ikke om å reise tilbake til tidlig 1900-tallet.

Anonymkode: a2d7e...850

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Du må leve under en stein. Eller være sterkt påvirket av confirmation bias.

Anti-woke har bredere og bredere støtte, og hvis du ser i kommentarfelt og rundt omkring så er det økende antall mennesker som er møkk lei woke or deres evne til å være krenket over det meste på egne og andres vegne.

Anonymkode: 72b6a...46d

Ja, du har 100 NAVere som bor i kommentarfelt og syns godt fordi de dedikerer hele dagen sin til å rante. Igjen: disse syns jo ikke ute i den virkelige verden, der er det forkjemperne for ting som Pride, kvinnekamp o.l. som dominerer.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, anti-woke handler om å gjøre opprør mot den autoritære mobb-mentaliteten som har herjet på politisk venstreside de siste 10 årene, ikke om å reise tilbake til tidlig 1900-tallet.

Anonymkode: a2d7e...850

Feil. 

Woke er å være årvåken mot angrepet på grunnleggende angrep mot humanistiske verdier. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenåringen min fikk fnatt av dette styret, når alle venninne ble lesbiske ol. Plutselig ikke like morro å sitte å diskutere de kjekke guttene i 10B da.

Anonymkode: 24b7a...c31

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Feil. 

Woke er å være årvåken mot angrepet på grunnleggende angrep mot humanistiske verdier. 

Jeg tror feilen dere begge gjør er å redusere et fenomen til noe svært smalt som dere ønsker det skal være heller enn å erkjenne bredden av hva det omfatter. De fleste som kanregnes som noen form for ‘woke’ er antagelig temmelig moderate. De fleste som kan regnes som noen form for ‘antiwoke’ er antagelig det samme, og er primært imot de mer inngripende/ekstreme utslagene av ‘woke’. 
 

Diskusjonen dere imellom illustrerer kanskje best av alt hvor mye støy slike merkelapper kan skape. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (6 timer siden):

Jeg tror feilen dere begge gjør er å redusere et fenomen til noe svært smalt som dere ønsker det skal være heller enn å erkjenne bredden av hva det omfatter. De fleste som kanregnes som noen form for ‘woke’ er antagelig temmelig moderate. De fleste som kan regnes som noen form for ‘antiwoke’ er antagelig det samme, og er primært imot de mer inngripende/ekstreme utslagene av ‘woke’. 
 

Diskusjonen dere imellom illustrerer kanskje best av alt hvor mye støy slike merkelapper kan skape. 

Woke kommer fra afroamerikansk folkelig engelsk. Blitt brukt siden 40-talet om det å være bevist på rasisme. 

Idag har "alt right" bevegelsen tatt over ordet og bruker det om alt mulig dem ikke liker. Akkurat som dem har gjort med liberal. 

Velger man å definere seg som anti woke og skjønner hva det er så tilhører man en ekstrem politisk gruppering.

Definerer man seg som anti woke men egentligen ikke skjønner hva det er, så har man blitt påvirket av en ekstrem politisk gruppering.

PS. Litt morsom når amerikansk kultur og språk blir en del av norsk diskusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fremmed fugl said:

Idag har "alt right" bevegelsen tatt over ordet og bruker det om alt mulig dem ikke liker. Akkurat som dem har gjort med liberal. 

Jeg er litt eldre, når jeg var ung ble ordet liberal brukt OM dem på høyresiden. Det politiske partiet Liberalistene er eksempel på det. En hver sin egen lykkes smed, en mindre stat til ikke å legge seg opp i hvordan enhver av oss organiserer seg selv, eller samfunnet. 
Fri til å leve og til å være seg selv, da helt uavhengig av hudfarge, legning, politisk oppfatning etc.

Anonymkode: 24b7a...c31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er litt eldre, når jeg var ung ble ordet liberal brukt OM dem på høyresiden. Det politiske partiet Liberalistene er eksempel på det. En hver sin egen lykkes smed, en mindre stat til ikke å legge seg opp i hvordan enhver av oss organiserer seg selv, eller samfunnet. 
Fri til å leve og til å være seg selv, da helt uavhengig av hudfarge, legning, politisk oppfatning etc.

Anonymkode: 24b7a...c31

Liberal startet som den første venstresiden. Så hos oss i Norden så havnet liberal på den nye høyresiden etter at arbeiderbevegelsen fikk definert venstresiden, og høyresiden ble redifinert. Nyliberalisme med fokus på økonomisk autonomi. 

Ettersom tråden handlet om bruk av begreper fra amerikansk politikk, så var det i den konteksten som jeg brukte liberal. Dem har aldri hatt en venstreside som i Europa med en dominans av arbeiderbevegelsen og har da bevart den eldre liberal-konservativ skillet i politikken. Men idag så har liberal i amerikansk engelsk blitt "kidnappet" på lik linje med Woke slik at det brukes i hovedsak av dem som har det som et negativt ladet ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!

Det finner jo snart ikke menn igjen heller, bare feminiserte menn. På tide å ta mannen tilbake!

Anonymkode: ec8c4...566

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Endelig!

Det finner jo snart ikke menn igjen heller, bare feminiserte menn. På tide å ta mannen tilbake!

Anonymkode: ec8c4...566

Hva har det som man å være årvåken på rasisme og andre former av urettferdighet eller diskriminering å gjøre med å være feminin som mann?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (13 minutter siden):

Hva har det som man å være årvåken på rasisme og andre former av urettferdighet eller diskriminering å gjøre med å være feminin som mann?

Du er en av de antar jeg? En mann skal være maskulin, ikke leve etter kvinnelig mentalitet.

Dagens menn tilpasser seg feminismen for å i heletatt ha muligheten til å få seg en kvinne. 

Hva er feminisme for meg? Det kvinnelige; adferd, mentaliteten, levestilen...etc...noe som ikke passer en mann.

Anonymkode: ec8c4...566

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, knooters said:

Ja, du har 100 NAVere som bor i kommentarfelt og syns godt fordi de dedikerer hele dagen sin til å rante. Igjen: disse syns jo ikke ute i den virkelige verden, der er det forkjemperne for ting som Pride, kvinnekamp o.l. som dominerer.

Og der kom fordommene dine veldig tydelig frem, ja. Shit.

Anonymkode: 72b6a...46d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (9 timer siden):

Ja, du har 100 NAVere som bor i kommentarfeltet.

Du er en av de? 

Anonymkode: ec8c4...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, Fremmed fugl said:

Liberal startet som den første venstresiden. Så hos oss i Norden så havnet liberal på den nye høyresiden etter at arbeiderbevegelsen fikk definert venstresiden, og høyresiden ble redifinert. Nyliberalisme med fokus på økonomisk autonomi. 

Ettersom tråden handlet om bruk av begreper fra amerikansk politikk, så var det i den konteksten som jeg brukte liberal. Dem har aldri hatt en venstreside som i Europa med en dominans av arbeiderbevegelsen og har da bevart den eldre liberal-konservativ skillet i politikken. Men idag så har liberal i amerikansk engelsk blitt "kidnappet" på lik linje med Woke slik at det brukes i hovedsak av dem som har det som et negativt ladet ord. 

Du har jo forskjellen mellom verdiliberal og økonomisk liberal. Det politiske høyre er ofte lite lite verdiliberale (konservative kjønnsroller er jo så lite liberalt/frihetlig du får det, f.eks,)  - mens det plutselig blir viktig å få bestemme over pengene sine, så de er jo økonomisk liberale. Det finnes sikkert andre varianter av liberal, også. Alle som kjemper for en form for frihet fra en tvangstrøye samfunnet har tredd ned over dem har jo noe iboende liberalt ved seg.

Venstre er vel det partiet i Norge som i størst grad klarer "en god del av begge deler" (økonomisk/verdi-liberal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Du er en av de? 

Anonymkode: ec8c4...566

Nei.

Forøvrig har vi allerede tatt mannen tilbake, vennligst ikke la antiwoke ta han fra oss. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er en av de antar jeg? En mann skal være maskulin, ikke leve etter kvinnelig mentalitet.

Dagens menn tilpasser seg feminismen for å i heletatt ha muligheten til å få seg en kvinne. 

Hva er feminisme for meg? Det kvinnelige; adferd, mentaliteten, levestilen...etc...noe som ikke passer en mann.

Anonymkode: ec8c4...566

Jeg er enn av dem som tror på humanisme og klassisk liberalisme. Så jeg er anti anti Woke. 

Jeg er en av de menn som meget seriøst vurderte å verve meg i den franske fremmedlegionen som ung voksen. Men gorde det ikke da jeg fryktet at jeg hadde hatt problem med å lære meg fransk. Fornøyd idag med at jeg endet opp som kirurg istedenfor. Men angrer av og til. 

Skjønner egentligen fint lite av hva du prøver å skrive, og har ikke peiling på hva det har med Woke å gjøre. Det er ikke feminint å være humanist. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det å diskriminere hvite menn er også rasisme. Jeg er lut lei av å se at det liksom skal være ok å være slem mot noen. Enten så er det ok å være frekk mot alle eller så er det ikke ok mot noen.

Jeg er veldig lei alt woke skiten. På tide at folk slutter å være så himla sensitive 🙂

Anonymkode: 2dcc9...104

Så mange selvmotsigelser i ett innlegg.

Anonymkode: d9b98...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...