Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

woke har vært skremmende, og kommer til å bli sett tilbake på med latter...

jeg håper inderlig dette er over snart. 

folk må rett og slett skjerpe seg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke enig i det hele tatt, og jeg både har og jobber med ungdom. 

Humor varierer fra tid til tid ja. 90-tallets seinfeld er ikke en innertier nå. Så der vil hver generasjon ha sin greie. 

Men generelt synes jeg ungdom er både reflektert og mindre trangsynte. Diskusjonen om Pride er et godt eksempel på dette. Ikke vanskelig å finne noen på 50+ som er i mot det. For ungdom er det litt som å være i mot fri religion, helt merkelig. Finner selvsagt noen som er i mot pride blant ungdom og mange som er for pride blant pensjonister. Men generelt er det mer åpenhet for mangfold 

Anonymkode: cc984...9b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så nå skal vi si neger, homse, skinkerytter, hore, le av kortvokste og slut shame damer igjen? Virkelig et fremskritt. Regner med hvite menn er fritatt fra humor på deres bekostning igjen, som slik som før? Jaaaa sååå gøy

Anonymkode: d9b98...a32

Man bør kunne spøke med alt, ja. Det spørs bare hvordan. Det har alltid vært lov å spøke med menn. De fleste idioter i komedier gjennom tidene er menn.

Problemet med woke er at det er så fordummende. Man ser ikke på kontekst. Else Koss Furuseth ble anklaget for blackface for å ha parodierte Oprah. Woke ser ikke forskjell på en vennlig parodi og et rasistisk minstrel-show fra 1860. Woke ser bare på om man bruker et feil ord.

Woke har ingen sans for humor.

Anonymkode: 52cff...eab

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så nå skal vi       slut shame damer igjen?

Virkelig et fremskritt. 

eh ? ja ? Hvis en ikke "slut shamer", vil 90% av kvinnene gå for 10% av mennene, og du får 90% av mennene som blir incels

Du kan si, jammen det er incellenes skyld, og kanskje du har rett, kanskje de burde ta seg sammen blabla, alle 90% bør forbedre seg selv til å bli topp 10%, men, det vil ikke skje.... i virkeligheten.

Et land fullt av incels, er verre enn et land med "slut shaming". Det sier seg selv. 

Tenk om tyskerne kom, og jeg sa nei jeg vil ikke kjempe mot dem jeg vil sitte hjemme og drikke te fordi det føles bedre for meg. da BØR jeg "feiging" shames. Selv om det er forståelig og naturlig og alt det der å være redd. De som gjør ting til egen fordel, på bekostning av samfunnet, bør shames. SHAMING (av dårlige handlinger) ER BRA. 

Hvis en ikke shamer egoistiske handlinger, så blir alle bare egoister, og samfunnet går i dass. 

Anonymkode: c521c...ace

• Liker 1
Skrevet

Ikke sett mange tegn til at folk ikke tar problematikken woke tar opp på alvor, i alle fall. Dem som latterliggjøres mest er jo Danby Choi og resten av kontrær-gjengen. Knapt noen som møter mer hoderisting og hånlatter enn dem.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme gjelder pride. Mange som har kommet ut av bobla og retter kritikk til ideologien og føringene i politikken, men som deler det fundamentale at alle skal få være seg selv. 

Anonymkode: 05585...e31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
knooters skrev (3 timer siden):

Ikke sett mange tegn til at folk ikke tar problematikken woke tar opp på alvor, i alle fall. Dem som latterliggjøres mest er jo Danby Choi og resten av kontrær-gjengen. Knapt noen som møter mer hoderisting og hånlatter enn dem.

Tro meg, Danby Choi har sin skare av tilhengere. Vi går bare litt stillere i dørene enn de venstrevridde woke tilhengerne ❤️

Anonymkode: 48409...163

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
linsejesus skrev (På 11.6.2024 den 8.43):

Jeg snakker altså ikke om at det vitses på bekostning av (den dårlig definerte gruppen) hvite menn, men at det finnes hvite menn som faktisk føler seg krenket av det. Eller at andre eventuelt roper om krenking på hvite menns vegne.

Mitt personlige inntrykk er at menn generelt tåler godt at det fleipes med deres kjønn og stereotypiske interesser osv.

Det er ikke mitt inntrykk. Da har du ikke fullt med her inne. Eller ute. Vitser om hvite menn som pusher femti og som skal ha en mening om alt, har vært lite velkomne.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke mitt inntrykk. Da har du ikke fullt med her inne. Eller ute. Vitser om hvite menn som pusher femti og som skal ha en mening om alt, har vært lite velkomne.

Du har rett i at jeg ikke har fulgt med her inne. Men greit at de hårsåre hvite mennene holder seg her da og ikke er ute og klager i det offentlige, som en del andre :)

Anonymkode: 35eaf...fbf

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du har rett i at jeg ikke har fulgt med her inne. Men greit at de hårsåre hvite mennene holder seg her da og ikke er ute og klager i det offentlige, som en del andre :)

Anonymkode: 35eaf...fbf

Den var min.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 20.04):

Gudskjelov! Forhåpentligvis er det slutt på denne sinnsyke delen av populærhistorien før sønnen min utsettes for det. 

AMEN !      :klem2: 👍 👏

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 19.54):

Det betyr ikke at woke forsvinner, men toppen er passert. 

Det tror jeg også. Toleranse er viktig, det trenger vi mye av, men slik det er nå kan en få inntrykk av at homoseksualitet er noe av det fineste og viktigste i et samfunn, noe vi elsker og hyller med offentlig flagging og antirasistisk energi. Det er bare latterlig. Spesielt kjendiser som har som livsoppgave å bruke pins og armbånd for å markere politisk korrekthet. For meg er dette fjols, håper flere kommer etter.

I går så jeg to unge jenter som kaklet sammen med høy stemme, jeg opplevde det nokså kunstig og anstrengt. Da jeg kom nærmer la jeg merke til at de holdt hånden, begge i gutteaktige saggejeans. Et produkt av flagging og homodyrking tenker jeg. Jeg ser veldig sjelden heteroseksuell gå slik midt på dagen. Vi heteroseksuelle kan lære noe av det, å vise kjærlighet offentlig. Det er noe å lære av alt og alle, og alt er ikke så galt.

Anonymkode: 6c40f...e6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/8/2024 at 8:04 PM, AnonymBruker said:

Gudskjelov! Forhåpentligvis er det slutt på denne sinnsyke delen av populærhistorien før sønnen min utsettes for det. 

Gleder meg til det kommer en sesong av Vikings der Jarl Håkon spilles av hvit mann 40 i stede for svart kvinne 29. Gleder meg også til spillefilmen der Ariel er hvit kvinne med rødt hår. For ikke å snakke om den dagen det kommer en ny film der hovedkarakteren ikke er en svart transe med usikker seksuell legning ❤️

Anonymkode: 48409...163

Sorte transkvinner blir drept over en lav sko i USA og andre steder. https://time.com/5601227/two-black-trans-women-murders-in-dallas-anti-trans-violence/ , https://edition.cnn.com/2021/06/13/us/black-transgender-women-attacks-trnd/index.html

Den typen du her kommer med dehumaniserer sorte transkvinner og er med på å senke terskelen for for vold mot dem. All type anti-woke har den konsekvensen. Det som kjenner anti-woke bevegelsen med konservative og religiøse er den totale manglen på empati for de menneskene de omtaler og latterliggjør.

Anonymkode: f54c4...1cf

AnonymBruker
Skrevet

Woke-budskapet, som egentlig handler om toleranse og inkludering, blir ødelagt av de meste ekstreme. Disse ekstreme skyver jo folk over på den konservative høyresiden i politikken.

F.eks. intervjuet med Lesley Headland og Amandla Stenberg fra Disneys The Acolyte  som går viralt for tiden:

De tar altså en franchise hvor romantikk og seksualitet aldri har vært tema, og bruker denne for å fronte en feministisk, identitetpolitisk "kampanje".

Anonymkode: 54ba6...a84

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sorte transkvinner blir drept over en lav sko i USA og andre steder. https://time.com/5601227/two-black-trans-women-murders-in-dallas-anti-trans-violence/ , https://edition.cnn.com/2021/06/13/us/black-transgender-women-attacks-trnd/index.html

Den typen du her kommer med dehumaniserer sorte transkvinner og er med på å senke terskelen for for vold mot dem. All type anti-woke har den konsekvensen. Det som kjenner anti-woke bevegelsen med konservative og religiøse er den totale manglen på empati for de menneskene de omtaler og latterliggjør.

Woke handler om å være årvåken på angrep på humanisme og grunnleggende menneskelige rettigheter. 

Anti-Woke handler om å lage enn stråmann for å kunne angripe humanisme og grunnleggende menneskelige rettigheter. 

Stråmannen er vel i dag en ikke binær person med rar hårfarge med mye rare meninger. Denne personen og dens menninger blir definert som "Woke", så legger man til litt menninger den ikke har og har bygget opp en fiendebilde. Etter det lager man pseudovitenskap, fra den pseudovitenskapen lager man teoretiske fremtiden skrekkscennarier. 

På 30-talet var det jødene som hadde rollen den ikke binære personen med rosa hår har idag. Nei, jødene i Tyskland truet ingen, akkurat som den ikke binære personen med rosa hår ikke truer noen.... 

Etter trusselen er laget, så presenteres løsningen på problemet som dem som er skremt av trusselen kjøper. 

Anti Woke, det er lettskremte og lettlurte folk som blir brukt av folk som ikke er greie men smarte. 

Bare les posten i denne tråden til han som frykter at samfunnet vil kollapse til en verden med 90 % incels hvis man ikke er flinke nok til å begrense kvinners seksuelle selvbestemmelsesrett. Lettskremt og lettlurt, av folk som utnytter slike som den brukeren. 

• Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (4 timer siden):

Woke handler om å være årvåken på angrep på humanisme og grunnleggende menneskelige rettigheter. 

Anti-Woke handler om å lage enn stråmann for å kunne angripe humanisme og grunnleggende menneskelige rettigheter. 

Stråmannen er vel i dag en ikke binær person med rar hårfarge med mye rare meninger. Denne personen og dens menninger blir definert som "Woke", så legger man til litt menninger den ikke har og har bygget opp en fiendebilde. Etter det lager man pseudovitenskap, fra den pseudovitenskapen lager man teoretiske fremtiden skrekkscennarier. 

På 30-talet var det jødene som hadde rollen den ikke binære personen med rosa hår har idag. Nei, jødene i Tyskland truet ingen, akkurat som den ikke binære personen med rosa hår ikke truer noen.... 

Etter trusselen er laget, så presenteres løsningen på problemet som dem som er skremt av trusselen kjøper. 

Anti Woke, det er lettskremte og lettlurte folk som blir brukt av folk som ikke er greie men smarte. 

Bare les posten i denne tråden til han som frykter at samfunnet vil kollapse til en verden med 90 % incels hvis man ikke er flinke nok til å begrense kvinners seksuelle selvbestemmelsesrett. Lettskremt og lettlurt, av folk som utnytter slike som den brukeren. 

Artig innlegg. Ekstremt velskrevet og budskapet er på mange måter interessant. Dog drar du den litt langt. Det er ingen fare for at den ikke-binære med risa hår blir utsatt for det jødene ble utsatt for. Der dro du den akkurat litt for langt.

Jeg tror de fleste anti-wokere kun ønsker seg en ting og det er at ting går tilbake til normalen. Få en slutt på blackwashingen og dette uendelige jaget etter å sette alle minoriteter på dagsorden hele tiden.

Det må være lov for ei lita jente å kle seg ut som Pocahontas på karneval, det må kunne være både kakemann og seigmann på markedet, og jeg må for pokker kunne forvente å refereres til som mor i sykehusjournalen ifbm fødsler.

Woke handler om mye mer enn pridefeiringen og folk er lei av å gå på glasskår.

• Liker 6
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Dette illustrerer nok problemet ganske godt. Det er umulig å vite om innlegget er ironisk ment, men jeg skal svare som om det er ment seriøst.

Her er det altså noen som irriterer seg over at Hollywood synes overdrevent opptatt av å være inkluderende og politisk korrekt. Helt greit å mene det. Men irritasjon over et populærkulturelt fenomen oppfattes altså som dehumanisering av sorte transkvinner, og å uttrykke det bidrar til å senke terskelen for vold mot disse.

Det er jo ikke rart frontene er steile hvis folk er så hinsides korttenkte og konspiratoriske som dette. Og vanlig ungdom er heldigvis oppegående nok til å se hvor himmelropende absurd det er.

• Liker 4
Skrevet

Det er jo en grunn til at Pride har sin parade, mens anti-Pride i hovedsak eksisterer i avkroker på internett. Det er ikke fordi anti-woke har bred støtte, for å si det sånn.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...