Gå til innhold

Hva tenker du på når du våkner på natta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er en sånn som ikke får sove igjen hvis du våkner på natta, fordi tankene begynner og rase - hva tenker du på?

Anonymkode: 2f2bc...377

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt jeg må/bør/kan gjøre. Eventuelt tidligere hendelser som gjør meg opprørt. 

Anonymkode: dc3ef...f3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover vanligvis godt, men jeg har kortere perioder innimellom hvor jeg våkner og ikke får sove igjen. Og da tenker jeg på alt mulig, men det er noen ting som går igjen. Alt jeg må rekke å gjøre innen en viss tid, og det virker alltid som jeg har dårligere tid enn det jeg faktisk har. Alt jeg skal gjøre på jobb dagen etter, og selv det å sende en enkel e-post virker plutselig helt uoverkommelig. Ting som har skjedd tidligere der jeg enten føler jeg ble urettferdig behandlet, eller der jeg føler jeg tabbet meg ut og fremsto dum. Og så kan det oppstå sånne helt tilfeldig tanker som, den røde ullgenseren, den er det lenge siden jeg har sett, hvor er den? 

Anonymkode: a3d35...617

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ting som har skjedd tidligere der jeg (enten) føler jeg ble urettferdig behandlet,

Huff, kjenner igjen denne. Hvordan skal folk som oss som dveler ved slikt kunne legge det bak oss i stedet for å drasse rundt på denne ryggsekken - også nattestid? 

• Hjerte 2
Skrevet

I perioder er jeg mye våken på nettene. Da kverner tankene rundt økonomi, jobb og  bekymringer rundt barna mine. Fellestrekket for det jeg tenker på da, er på områder jeg feiler på, og alt jeg må gjøre bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Sex med eksen.. ligger i timesvis å tenker på når han trenger inn. Knullingen..Hva han sa og gjorde.. kommer aldri over han. Går mot 28 år med savn og sorg.

Håper kona hans i dag vet å sette pris på han..

Jeg dør nok ulykkelig og gammel en dag.uten at noen vet om sorgen. Da får jeg fred..eller får jeg det?!?

Anonymkode: 1a882...a9b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter meg med mobilen og spiller. Så blir jeg trøtt igjen og sovner. Jeg må slå av hodet. Hvis ikke så begynner jeg å planlegge alt jeg skal gjøre.  

Anonymkode: 573cf...ee5

AnonymBruker
Skrevet

de inkompetente lederene på jobben

Anonymkode: d79d7...afe

AnonymBruker
Skrevet

Som regel tenker jeg på hvor elendig jeg er, alt som er galt med meg og hvorfor jeg vokste opp uten foreldre som ønsket det beste for meg.. de var(og er…) mer opptatt av seg selv.

Og så begynner jeg atter en gang å planlegge hvordan jeg skal prøve å få kjærlighet og omtanke og oppmerksomhet fra foreldrene mine…

Anonymkode: 8a1de...15d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Som regel finner jeg søvnen raskt igjen.

De gangene det ikke skjer er det gjerne stress eller noe jeg gruer meg litt til på jobb (har en krevende stilling), det har skjedd noe vondt privat (dødsfall - da slet jeg en stund), eller at jeg har sagt eller gjort noe dumt og blir liggende å gnage på det. Klarte si en ting jeg ikke burde delt i et møte i går, da treffer det i det jeg våkner på natta. Men da klarer jeg gjerne å rask bli kvitt det med andre teknikker, at jeg snur fokus til å tenke over om jeg kan huske at noen andre sa noe dumt i går - som regel er svaret nei, er svaret ja så kjenner jeg på hva jeg føler i forhold til det - og svaret er som regel at jeg ikke hadde tenkt over det overhodet etter møtet, og at jeg hadde forståelse for at det kan gå litt fort. 

Ellers bryter jeg tankene ved å bruke hodet på noe annet. Ta alle statene i USA i alfabetisk eller geografisk rekkefølge. Alle hovedstedene i Europa. Store gangetabellen. Jentenavn på engelsk fra A til z. Eller noe slik. 

Anonymkode: cd1ec...d36

AnonymBruker
Skrevet

Døden. 

Anonymkode: 27b43...a5c

AnonymBruker
Skrevet

Bare ting som irriterer og plager meg. Alt jeg tenker mellom 1 og 5 er helt ubrukelige tanker. 

Anonymkode: 610e1...c34

AnonymBruker
Skrevet

Angst for døden. At jeg gruer meg til jobb. Følelse av tomhet og tristhet 

Anonymkode: ac198...a3a

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett bare at jeg er kåt og må ta en kjapp runk før jeg sover igjen.

Anonymkode: 64579...8b2

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg på alle mulige slags bekymringer, men når morgenen kommer så er de ikke fullt så ille likevel.

Jeg ser på mobiltelefonen for å koble ut de vanskelige tankene, og blir som regel så trøtt at jeg sovner igjen. Det hjelper også å ta bortpå samboeren eller klappe katten om den kommer oppi senga.

Anonymkode: eaa5f...a02

AnonymBruker
Skrevet

Kverner om og om igjen på ting jeg eventuelt må ordne opp i. Selv om jeg vet hva jeg skal gjøre også og har en plan så går jeg gjennom planen om og om igjen. Tenker på ting som vonde og triste. 

Og når man står opp og får dagen igang så er det som om ting ikke er så ille allikevel...

Anonymkode: a62e1...568

AnonymBruker
Skrevet

Det med å våkne i 4-5-tiden om morgenen, og begynne å bekymre seg over ting som egentlig er bagateller, er ganske vanlig. Det kalles både ulvetimen og vargtimen, og er den tiden på døgnet hvor hjernen fungerer dårligst, fordi den bruker mye av kapasiteten på å reparere seg selv. Da fungerer ikke hjernen like rasjonelt. Spesielt i perioder med mye stress, er det mange som våkner på denne tiden av døgnet.

Jeg lærte om dette da jeg var i søvnbehandling hos spesialist. Etterpå, når jeg våknet på denne tiden og alle de teite bekymringene kom, begynte jeg å si til meg selv at disse tankene bare tull, det er bare fordi at hjernen er opptatt at disse tingene virker så problematiske. Jeg sa det til meg selv hver gang det skjedde, og nå vet jeg det så godt at jeg aldri har disse bekymringene lenger.

Anonymkode: b693b...a73

AnonymBruker
Skrevet

Alt mellom himmel og jord. Men ofte ting som gjør meg emosjonelt opprørt som hvis jeg har blitt behandlet dårlig feks.

Anonymkode: d8088...de4

AnonymBruker
Skrevet

At pappa er død.han kommer aldri tilbake.

Anonymkode: a11f8...c27

Skrevet

Selv om jeg har mye å gruble på, så grubler jeg heldigvis ikke om natten. Det bare skrur seg av. Men jeg må sovne til podcast for å ikke tenke for mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...