AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #1 Skrevet 8. juni 2024 Jeg jobber mandag til fredag og da står jeg opp tidlig. I helgene blir jeg vekket av nabo barnet rundt kl 7. Kjenner at dette tar på meg. Jeg har aldri vært en person som depper, men nå er humøret ofte nedstemt. Får aldri sove til jeg våkner av meg selv. Trodde jeg var ferdig med det når mine barn ble store. Jeg er veldig hjemmekjær. Er veldig mye hjemme. Det det siste halvåret er den gleden også borte pga mye bråk oppe. Prøver jeg å slappe av litt etter en tung dag på jobb, så skal barnet oppe løpe og miste leker i gulvet så det smeller skikkelig. Og han løper konstant. Å gå normalt tror jeg ikke at han kan. Dette pågår mange timer hver dag. De eneste gangene det er stille er når han sover eller de er ute. Og de er mest hjemme Nå skal jeg opereres og blir sittende hjemme i 2 uker. Jeg er redd for at jeg skal bli gal 😆. Jeg vet at jeg kan ikke gjøre noe med det, men måtte bare få en utblåsning Anonymkode: bed02...2d2 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #2 Skrevet 8. juni 2024 Flytte til enebolig på landet? 😊 Anonymkode: 5f3e6...761 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #3 Skrevet 8. juni 2024 Jeg skjønner deg godt, men samtidig kan man ikke bo slik du gjør hvis man ikke tåler lyder. Du har barn selv, og vet da at det følger med en del lyd noen år. Vanlige "hjemmelyder" innenfor rammen av en dag må man tåle. Har du mulighet til å flytte? Hvis egne barn er utflyttet, regner jeg med at du er ganske fleksibel? Anonymkode: 798f0...32f 2
skreppamedleppa Skrevet 8. juni 2024 #4 Skrevet 8. juni 2024 Uff, du har min store medfølelse. Å bli vekket tidlig av naboer (og kanskje spesielt barn..) i helger burde bli regnet som en kriminalitet. Fordi det er like irriterende som studenter som konstant lever faderuken hele året igjennom, og fester hele natten igjennom. Jeg bodde før på en plass hvor det var mye støy av naboer og hjemmet mitt var ikke den oasen av et sted jeg ønsket, nå var det mange grunner til at jeg flyttet men der jeg bor nå slipper jeg dette. Jeg så spesielt etter nabolag som det ikke var trampoliner, små barn osv i og de finnes. Vi tilbringer så mye tid hjemme, og det fortjener å være den aller beste plassen en kan ha. En kan dessverre ikke styre andres bråk hele tiden men på lang sikt kanskje se deg om etter en annen plsss å bo. Det er kanskje ikke en enkel løsning gjort på en dag men det er verdt det. Men uansett: utblåsningen din forstår jeg godt. 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #5 Skrevet 8. juni 2024 Jeg anbefaler deg å kjøpe et bra støydempende headset du kan bruke på dagtid og ørepropper om natten. Det vil i alle fall hjelpe litt. Anonymkode: 78913...8cc 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 Bor i tomannsbolig og deler følgelig vegg med naboen min. Kjempemoro for meg når de hadde karaoke-fest til langt ut på natta (ofte frem til morgenen) spesielt når jeg jobbet tidligvakt påfølgende dag. Horribelt og umulig å få sove når veggene dirrer! Fulle folk som roper rett ved soveromsvinduet mitt fordi de tror de hvisker til hverandre mens de røyker.. herregud det var irriterende!!! Å ligge i sengen velvitende om at det var sent, at jeg trengte å sove, måtte opp tidlig mens røyken sivet inn gjennom ventilene (eller nåde om vinduet var åpent på sommeren)... fy fader... Kjøpte lyd-dempende ørepropper jeg. Hjalp masse 👌 Anonymkode: 77595...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #7 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg anbefaler deg å kjøpe et bra støydempende headset du kan bruke på dagtid og ørepropper om natten. Det vil i alle fall hjelpe litt. Anonymkode: 78913...8cc Har du noe tips til merke/type? Anonymkode: bd0f2...998
Million Skrevet 8. juni 2024 #8 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du noe tips til merke/type? Anonymkode: bd0f2...998 Jeg brukte disse øreproppene om natten da naboen i etasjen over snorket som et helt sagbruk. Fy flate for en støy! Jeg våknet av det om natta hvis jeg ikke brukte øreproppene. Høye smell vil nok kunne trenge gjennom øreproppene, men det demper andre lyder betraktelig, såpass at man kan håpe på å få sove uten å vekkes. Heldigvis flyttet de etter litt over to år!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #9 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønner deg godt, men samtidig kan man ikke bo slik du gjør hvis man ikke tåler lyder. Du har barn selv, og vet da at det følger med en del lyd noen år. Vanlige "hjemmelyder" innenfor rammen av en dag må man tåle. Har du mulighet til å flytte? Hvis egne barn er utflyttet, regner jeg med at du er ganske fleksibel? Anonymkode: 798f0...32f Mine barn fikk ikke løpe, rope og herje inne. Iallefall ikke i mange timer hver dag. Kanskje de glemte seg i noen sekunder Anonymkode: bed02...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #10 Skrevet 8. juni 2024 Jeg våkner lett av lyder og har i alle år irritert meg over andre som bråker. Spesielt når jeg er på reise, kan det være mye lyd, som musikk, slamring med hotelldører og tynne vegger mot naborommet. Hjemme er det ganske stille, men av og til har pensjonistene over meg besøk av barnebarna som kan starte med å trille lekebiler på gulvet klokka seks om morgenen. Jeg investerte i formstøpte ørepropper, og jeg elsker dem. De kosta litt (ca. 1700 kr inkl. støp), men de er så verdt det! En ting er å slippe å våkne, men bare det å slippe å irritere meg over andres lyder, er helt fantastisk! Jeg sover med dem hver natt nå, og det er så beroligende å vite når jeg legger meg at det eneste som kan vekke meg er brannalarmen. Jeg har prøvd diverse ørepropper før, men ingen av de demper lyd like godt som de som er tilpasset ditt eget øre. Jeg bestilte mine fra Hantek, og de er like gode nå, 4-5 år senere. Anonymkode: 8b2bb...0ba
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #11 Skrevet 8. juni 2024 Føler med deg. Vekkes daglig mellom 05-06 av naboen som aldri er stille. Kjøper enebolig med en gang jeg arver… Anonymkode: 1a569...d5b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå