Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hadde planlagt keisersnitt for 3 uker siden da jeg ble skikkelig dårlig pga svangerskaps forgiftning. Fortsatt veldig  sårt og veldig nummen på magen. Når blir det bedre? Stripsene har heller ikke falt av enda, hvor lenge satt de på? Føler magen er teipet oppover på sidene på en måte og redd for skikkelig overheng 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med baby ♥️

Siste stripsene tok jeg av etter 3-4 uker, da var de skitne og følte ikke de gjorde noe for seg.
Verk i selve såret/arret varte en stund, men ble mindre og mindre. Men feks å reise seg fra sengen var fortsatt litt ubehagelig 2 mnd etterpå. 
Nå er det snart 5 mnd siden og jeg har sjeldent smerter, kun etter feks en treningsøkt kan jeg kjenne litt verk.

Nummenheten derimot er der fremdeles. Det var veldig ubehagelig i begynnelsen, var helt nummer opp til navlen.
Det er litt bedre nå, har fått følelse i huden rett under navlen. Fortsatt følelsesløst rundt arret og halvveis opp til navlen. Men ikke like sensitivt og ubehaglig med berøring  

Anbefaler deg å gjøre sensibilitetsøvelser for å hjelpe nervetrådene til å «våkne» igjen. Det kan du begynne med nå allerede. Se feks kvinnehelse_fysio på Instagram for tips.
Etterhvert når det er gått 6-8 uker kan du begynne med arrmassasje også.

Jeg visste ingenting om dette at man blir nummen, og at det kan vare i årevis (hos noen går det visst aldri bort). Men øvelser for sensibilitet kan hjelpe  

Masse lykke til!

Anonymkode: dc065...391

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gratulerer med baby ♥️

Siste stripsene tok jeg av etter 3-4 uker, da var de skitne og følte ikke de gjorde noe for seg.
Verk i selve såret/arret varte en stund, men ble mindre og mindre. Men feks å reise seg fra sengen var fortsatt litt ubehagelig 2 mnd etterpå. 
Nå er det snart 5 mnd siden og jeg har sjeldent smerter, kun etter feks en treningsøkt kan jeg kjenne litt verk.

Nummenheten derimot er der fremdeles. Det var veldig ubehagelig i begynnelsen, var helt nummer opp til navlen.
Det er litt bedre nå, har fått følelse i huden rett under navlen. Fortsatt følelsesløst rundt arret og halvveis opp til navlen. Men ikke like sensitivt og ubehaglig med berøring  

Anbefaler deg å gjøre sensibilitetsøvelser for å hjelpe nervetrådene til å «våkne» igjen. Det kan du begynne med nå allerede. Se feks kvinnehelse_fysio på Instagram for tips.
Etterhvert når det er gått 6-8 uker kan du begynne med arrmassasje også.

Jeg visste ingenting om dette at man blir nummen, og at det kan vare i årevis (hos noen går det visst aldri bort). Men øvelser for sensibilitet kan hjelpe  

Masse lykke til!

Tusen takk for svar ❤️fikk beskjed om å ikke fjerne strips eller slikt selv. Stripsene ser ikke veldig fine ut da det er inn tørka blod på de etter operasjonen. Men måtte vente på at de falt av selv. Tusen takk for tips ❤️

AnonymBruker
Skrevet
jenta1983 skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for svar ❤️fikk beskjed om å ikke fjerne strips eller slikt selv. Stripsene ser ikke veldig fine ut da det er inn tørka blod på de etter operasjonen. Men måtte vente på at de falt av selv. Tusen takk for tips ❤️

Jeg hadde stifter og ikke sting som er vanligst, så er nok sikkert litt annerledes da. Trengte egentlig ikke strips etter de fjernet stiftene, men de satte på to for det var en plass det sprikte bittelitt. 
Gjør det du har blitt anbefalt :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De skjærer gjennom 7 lag med hud så det tar tid før alt gror. Du kan og regne og bli en del føleseløs der arret er. Noen kommer seg fortere enn andre men 3 uker er kort tid. Ting tar tid. 

Anonymkode: 1e4ef...622

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De skjærer gjennom 7 lag med hud så det tar tid før alt gror. Du kan og regne og bli en del føleseløs der arret er. Noen kommer seg fortere enn andre men 3 uker er kort tid. Ting tar tid. 

Er på selve magen jeg er følelsesløs og nummen, altså like nedenfor navlen. 

AnonymBruker
Skrevet
jenta1983 skrev (4 timer siden):

Det er normalt. Vil nok bli bedre etterhvert men keisersnitt er en stor operasjon som sagt så tar det tid. Men hvis du føler ting ikke er som det skal så kontakter du jo legen. Det er mye som skal gro og gå tilbake etter et svangerskap. Etter 30 år har er jeg enda litt nummen under arret. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt tre keisersnitt, det siste var for sju år siden. Magen er fremdeles nummen. 

Anonymkode: 6045b...8d8

AnonymBruker
Skrevet
jenta1983 skrev (8 timer siden):

Normalt. Det kan bli bedre, eller ikke. 

Anonymkode: 6045b...8d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...