Gå til innhold

Samboer klikket når jeg sa jeg ville fiske med min far. Slo og sparket meg før hun løp ut ytterdøra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste kom hjem fra jobb fest i dag veldig beruset. Hun gjorde sine vanlige fulle ting og tullet litt, før hun stilte meg spørsmålet om jeg ville valgt på dra på fisketur med min eldre far om hun ikke fikk være med. Det å dra og fiske med min far er en veldig spesiell ting for oss og lar oss koble vekk fra verden og være med hverandre uten noen forstyrrelser, jeg sa dermed naturligvis ja at jeg hadde dratt på denne fisketuren. Da eksploderte hun og prøvde å rømme huset. Når jeg stoppet henne i døren for å ikke la hun løpe ut i regnet og fryse så begynte hun og slå, sparke, klor og bite meg. Jeg sto fast med at hun kunne gå og legge seg i sengen om hun skal holde på sånn. Hun faked dermed at hu besvimte så jeg løftet henne til sofaen hvor når jeg skulle ringe 113 stormet henne ut. Jeg løper etter og leitet etter henne i to timer i gatene i nærområdet. Uten mobil så dro jeg hjem klar for å ringe 113 hvor jeg fant henne snorkene i sengen. 

Jeg er helt borte av meg til hva jeg skal gjøre, aldri vært borti noe som dette ettersom vi har tidligere har kranglet siste uke hvor hun rømte igjen huset som gjorde jeg fikk angst anfall. Jeg elsker dette mennesket men er helt fortapt og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg når dette skjer. Trengte et sted å lufte tanker ettersom jeg er helt tullerusk i hode klarer ikke å komme over slik oppførsel... dette er ikke første gang...

Anonymkode: ffec6...72f

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun trenger seriøst psykologisk hjelp. Jeg synes du burde løpe. Ingen slår, sparker og klorer noen man elsker. Hverken i edru eller beruset tilstand.

Anonymkode: 458b1...08b

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Min kjæreste kom hjem fra jobb fest i dag veldig beruset. Hun gjorde sine vanlige fulle ting og tullet litt, før hun stilte meg spørsmålet om jeg ville valgt på dra på fisketur med min eldre far om hun ikke fikk være med. Det å dra og fiske med min far er en veldig spesiell ting for oss og lar oss koble vekk fra verden og være med hverandre uten noen forstyrrelser, jeg sa dermed naturligvis ja at jeg hadde dratt på denne fisketuren. Da eksploderte hun og prøvde å rømme huset. Når jeg stoppet henne i døren for å ikke la hun løpe ut i regnet og fryse så begynte hun og slå, sparke, klor og bite meg. Jeg sto fast med at hun kunne gå og legge seg i sengen om hun skal holde på sånn. Hun faked dermed at hu besvimte så jeg løftet henne til sofaen hvor når jeg skulle ringe 113 stormet henne ut. Jeg løper etter og leitet etter henne i to timer i gatene i nærområdet. Uten mobil så dro jeg hjem klar for å ringe 113 hvor jeg fant henne snorkene i sengen. 

Jeg er helt borte av meg til hva jeg skal gjøre, aldri vært borti noe som dette ettersom vi har tidligere har kranglet siste uke hvor hun rømte igjen huset som gjorde jeg fikk angst anfall. Jeg elsker dette mennesket men er helt fortapt og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg når dette skjer. Trengte et sted å lufte tanker ettersom jeg er helt tullerusk i hode klarer ikke å komme over slik oppførsel... dette er ikke første gang...

Bli kvitt henne. Jeg har vært der. Hvis hun gjør noe sånt uten konsekvenser så gjør hun det igjen. Slå opp med en gang. Hvis du ikke gjør det så kommer du til å angre senere. Jeg snakker av erfaring.

Endret av daemi
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Typisk dameoppførsel, det der.

Anonymkode: 73fe5...3a2

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det du skal gjøre er å avslutte forholdet.

Anonymkode: adda1...7f6

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Typisk dameoppførsel, det der.

Anonymkode: 73fe5...3a2

Nei, det er ikke dameoppførsel. Det er oppførselen til en narsissistisk person som i tillegg har psykiske problemer.

Anonymkode: c3e83...066

• Liker 19
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig i at dette er veldig unormal oppførsel sett i helhet, men du kan jo ikke klage på at hun reagerer når du fysisk hindrer henne fra å komme seg ut? 

Anonymkode: 5be87...c32

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld. 

Anonymkode: c4c56...3bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig i at dette er veldig unormal oppførsel sett i helhet, men du kan jo ikke klage på at hun reagerer når du fysisk hindrer henne fra å komme seg ut? 

"Når jeg stoppet henne i døren for å ikke la hun løpe ut i regnet og fryse"

Han prøvde å hjelpe henne. Hun var irrasjonell. Er det feil også nå?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så ofte vi hører om det, men også menn kan leve i voldelige forhold og dette var et godt eksempel. Tråden burde plasseres under tråden  ‘ut av voldelige forhold…’

Noen mennesker (både menn og kvinner) blir dessuten svært psykisk ustabile av alkohol. Kanskje særlig brennevin. Bruker de medisiner fra før kan forstyrrelsen bli ekstra kraftige og noen går nærmest inn i psykose. Det burde være mer fokus på dette. Selv gikk jeg på en type antidepressiva en periode og ble aldri advart om at jeg burde ha holdt meg unna alkohol denne perioden. Heldigvis innså jeg galskapen selv og sluttet å drikke.

Ts, du kan jo forsøke å stille henne et ultimatum om å slutte å drikke dersom hun er grei ellers? Er hun slik som dette iten alkohol også? Voldelig mener jeg.

Anonymkode: 6c877...602

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Siden det ikke er første gang bør du slå opp. Å fortell  henne at hun ikke er sunn når hun er beruset, noen mennesker takler alkohol veldig dårlig. Om dette skjer i edru tilstand også, anbefal henne å søke hjelp.

Anonymkode: f15fe...372

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en unormalt og merkelig oppførsel av sin samboer. Løp enda mens du ikke har barn. Og hvis du har barn - så bør du beskytte dem mot henne. Hun virker helt syk

Anonymkode: a8d11...d7c

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er vel ikke forsvarlig å la en full person løpe ut så sent ?? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve å kreve avhold fra alkohol, dersom dette er noe som kun har skjedd mens hun er beruset. Men hvis det også har skjedd i edru tilstand, løp. Ikke la henne behandle deg sånn. Du fortjener bedre. Og hvis det er rus som gjør det, og hun ikke er villig til å la rusen være for å skåne deg mot den fæle oppførselen din, så løp da også. 

Anonymkode: 9c28f...c37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Når jeg stoppet henne i døren for å ikke la hun løpe ut i regnet og fryse"

Han prøvde å hjelpe henne. Hun var irrasjonell. Er det feil også nå?

Ikke nødvendigvis, men det er fortsatt normalt å reagere enten man er full eller ikke når noen prøver å hindre deg i å bevege deg fritt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel ikke forsvarlig å la en full person løpe ut så sent ?? 

Så på den ene siden så skal hun behandles som edru uansett promille, men på den andre som full?

Anonymkode: b31bd...1eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du lever i et voldelig forhold. 

Anonymkode: e5b99...dbb

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tenker at du blir utsatt for vold og bør avslutte dette forholdet.

Anonymkode: bb2ab...8b1

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på hennes voldelige oppførsel, den høres veldig ille ut, samtidig som jeg også lurer på hvordan du prøvde å stoppe henne? Brukte du fysisk makt? Du skriver at hun flere ganger har prøvd å rømme. Hvorfor bruker du det ordet? Er hun ikke fri til å forlate huset, hvis hun trenger luft? Med mindre hun er totalt drita, så klarer hun seg jo ute i frisk luft en liten stund.

Jeg lurer bare på om du er den som bruker fysisk makt først og om hennes vold var et forsøk på å komme seg fri? Hvis det ikke var sånn, så bør du skrive det, for nå fremstår det som at du brukte fysisk makt, og det kan oppleves som vold det også.

Anonymkode: b816f...9e8

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du vil ha barn med henne bør du slå opp.

Anonymkode: fab0a...cc4

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...