Gå til innhold

Dere i langvarig forhold med aktivt sexliv, har dere noen gang dårlig sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker her på dere som fortsatt har et aktivt sexliv etter å ha vært sammen en god stund. Og som i bunn og grunn har et godt samliv.

Hender det at dere har dårlig sex? Eller at det bare ikke stemte helt liksom? Var ikke helt på bølgelengde i dag, kanskje tankene på et annet sted. Kanskje at en burde sagt nei for var ikke helt i modus, kroppen og hodet ble ikke tent nok til at sexen ble god. Så man sitter med en litt lei avkoblet følelse etterpå, i stedet for nærhet.

Snakker dere da om det etterpå? Eller tenker dere bare jaja, blir bedre neste gang, og lar det være med det?

Anonymkode: 3ae32...bc3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Hadde nylig et tilfelle hvor samboeren min bare stoppet opp, fordi han følte at energien og lysten ikke var på plass, greit nok det. Problemer oppsto egentlig ved at vi gikk fra å ha sex, til at han plutselig bare avsluttet, sa som han sa, og satte seg ved pc’n. Vi pratet smått om det dagen etterpå, men jeg skulle ønske at jeg uttrykte at jeg trenger mer nærhet etterpå, for jeg føler meg veldig sårbar etter sex, og ble jo ekstremt forvirret. Intimiteten trenger jo ikke å avsluttes bare fordi sexen er over. 

Anonymkode: 8e1b9...38b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I et langvarig forhold (tenker da på mer en 25 år), så nytter det ikke å kun ha fokus på sex hele tiden. Basic må være et godt kjærlighetsforhold. Mange ting som betyr mye mer en bare sex. Men som et resultat av et godt samliv, så blir det av og til god sex også. Det nytter ikke å tallfeste det til noen bestemte ganger pr. måned. Det må komme av seg selv. Mann gift i 45 år.

Anonymkode: de0fb...300

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er sex egentlig? :klo:

Anonymkode: fcf85...d65

Skrevet

Vært sammen i 27 år, selvfølgelig har vi hatt "dårlig" sex også!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen i 4 år, så vet ikke om det kvalifiserer til langvarig. Men har selvsagt hatt dårlig sex. Eks at jeg eller samboer ikke er så kåt, men den andre har lyst på sex. Da puler vi gjerne, men man merker det jo på sexen. 

De gangene det virkelig ikke har stemt har jeg alltid snakket med henne om det etterpå, fordi det føles ikke noe bra. For eksempel hvis jeg skulle begynne å tenke på noe som instantly gjør meg ukåt. 

Heldigvis har vi som regel god, deilig sex der begge har lyst på hverandre. 

Anonymkode: 30082...25a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi har mange former for sex: Heftige, kjedelige, sovende, våkne, med dominansleker, vanilje, nære, utfordrende, lekne, mislykkede, langvarige, korte, planlagte, spontane, ensidige, gjennomførte og enkle.

Og, ja, vi har også hatt dårlige. Hvis vi avbryter underveis fordi en av oss bare ikke er «der», pleier vi å ligge tett inntil hverandre en stund. Det er også ganger som har vært veldig heftig. Da reagerer han med å sovne mens jeg sliter med å «lande» følelsesmessig. Da kan jeg føle meg «forlatt» og det er ingen god følelse, men da tar vi en prat etterpå.

For oss er det viktig å ha lave skuldre når vi elsker - det er ok at ikke alt er perfekt hver gang.

Endret av Fioljenta
  • Liker 2
Skrevet

Nei, vi har alltid god sex. Det fine med å ha vært sammen en stund er at vi kjenner hverandre så godt. :) Vi snakker nesten alltid om sexen i etterkant, med konklusjon " vi har fantastisk sex". Det at vi snakker mye sammen om hva vi liker, gjør at det blir bra, fordi vi begge gjerne gjør de gode tingene igjen. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon er ALT. Så nei ingen dårlig sex,men har hendt jeg er litt fraværende pga tanker men da prater vi om det. Vi prater om alt.

Anonymkode: 5161f...87b

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Noen dager bare funker det ikke like bra. Kanskje vi er for slitne, en av oss er stresset pga jobb eller lignende. Da kan vi bare le og si: dette var ikke vår beste runde og så vet vi samtidig at det blir bedre neste gang. Stort sett er det nemlig veldig bra.

Anonymkode: 4c12f...71a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker aldri på sex med nåværende samboer som dårlig, men noen ganger er man kanskje ikke helt i slaget og da påvirker jo det. Allikevel så setter jeg alltid pris på sex og nærhet med han.

Som andre skriver så er kommunikasjon veldig viktig. Vi prater om det og er åpne om ting, men sexlivet med samboeren min er alt i alt veldig bra. At det da kan skje at man ikke er like inspirert noen ganger bryr jeg meg ikke så mye om. Nærhet er for meg alltid positivt.

Anonymkode: dc098...846

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi vært sammen i 20 år, gift, barn 3 og 9, jobb, hus ++

Likevel har vi fortsatt sex 4-7 ganger i uken alt etter som. Jeg vet ikke om jeg vil si at vi har dårlig sex, men det hender jo at en eller begge av oss er litt sliten/trøtt og da blir det jo ikke de like store sprellene 😄 men det er jo godt å bare ligge i skje og knulle sakte også. 

Vi er avhengige av å ha sex med hverandre fortsatt, det er liksom vår måte å komme nærme hverandre på og vise kjærlighet til hverandre. Vi er kanskje ikke de beste til å ta på hverandre i en hektisk hverdag. 

Anonymkode: 9492c...d82

AnonymBruker
Skrevet

Den er sjelden dårlig, men som oftest er den helt adekvat. Bra sex for meg personlig er når man ligger de første 2-3 gangene med en ny person som er attraktiv. Etterhvert som man blir eldre blir jo det mer og mer utelukket.

Anonymkode: 77dbe...ea2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tenker her på dere som fortsatt har et aktivt sexliv etter å ha vært sammen en god stund. Og som i bunn og grunn har et godt samliv.

Hender det at dere har dårlig sex?

Spørs litt hva du mener med aktivt?

Vi har sex, men veldig sjeldent.

Når vi har sex, så er den veldig bra. Kan ikke huske å noen gang ha tenkt/følt at sexen vår var dårlig egentlig. Kanskje en årsak til at sexen oppleves så bra, er fordi vi har det sjeldent…i dont know.

Anonymkode: b43f2...aea

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og fordi vi ikke snakket om det og løste problemene der og da, så ble sexen deretter påvirket. Koblet med ulik sexlyst, dårlig kommunikasjon, ble det faktisk begynnelsen på slutten av forholdet.

Snakk. Ut. Om. Det. Spesielt dersom du sitter igjen med en dårlig følelse.

M40

Anonymkode: d1030...a3c

Skrevet

Nei, sexen er alltid bra nok til å ikke kalles dårlig. Noen dager er den fantastisk, og vi ligger rett ut etterpå med fårete smil. Andre dager er den helt OK, men fortsatt ikke dårlig.

Endel er så opptatt av høykvalitetssex at de velger det bort hvis det ikke er top notch. Vi er ikke der. Altså, tar ikke til takke med hva som helst, det er en nedre grense. Men begge ønsker sex ofte, uten at vi har energi til fyrverkeri og store krumspring i senga like ofte. Så for oss er det viktig at sexen er en kombo av alt mellom fyrverkerisex og kjappis i misjonær. Da har vi alltid sex så lenge minst en har lyst, fordi en sprint eller mellomdistanse blir man kjapt motivert for selv om maraton ikke frister, må bare være tydelig på hva som er dagens distanse 😉👌

• Hjerte 1
Gjest Medelsvensson
Skrevet

Nei, jeg for min del opplever alltid sexen som svært god. Det eneste jeg har å "klage" på, er at kona bruker enda lengre tid enn tidligere på å komme. Etter penetrering går det nå ca. 15 min før hun får orgasme, men ellers er det alltid like godt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja. Hadde nylig et tilfelle hvor samboeren min bare stoppet opp, fordi han følte at energien og lysten ikke var på plass, greit nok det. Problemer oppsto egentlig ved at vi gikk fra å ha sex, til at han plutselig bare avsluttet, sa som han sa, og satte seg ved pc’n. Vi pratet smått om det dagen etterpå, men jeg skulle ønske at jeg uttrykte at jeg trenger mer nærhet etterpå, for jeg føler meg veldig sårbar etter sex, og ble jo ekstremt forvirret. Intimiteten trenger jo ikke å avsluttes bare fordi sexen er over. 

Anonymkode: 8e1b9...38b

Var kanskje det som var feilen her, at jeg ikke stoppet opp da jeg kjente at tenningen ikke var helt der og så ble det rart etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 16 år og har jo innimellom hatt dårligere sex enn andre ganger. Likevel vil jeg påstå at vi aldri har hatt dårlig sex, men heller ganger hvor det ikke var full klaff. Fortsatt bedre enn 99% av alle ons. 

Også blir det sjeldnere og sjeldnere at sexen ikke klaffer helt da sexen bare blir bedre med årene. Vi kommuniserer bedre rundt sex og vi er helt trygge på ytre tanker og følelser både før, under og etter. Det finnes heller ikke hemninger lenger, så det flyter veldig godt. 

Vi begge tenner på hverandres nytelse, så da blir det jo at vi begge nyter fullt. Vi kan også bare utføre på den andre innimellom uten å få noe tilbake der og da. 

Kan nok hende vi oftere ville ha hatt dårlig sex hvis en av oss hadde pliktsex, men det er ikke-eksisterende her. Kun sex hvis begge har lyst og vi kjenner hverandre så godt at vi vet akkurat hvordan vi skal vekke lyst i hverandre. 

Vi gjør noe seksuelt daglig (beføling, klining, teasing) og har vel sex (oralsex og/eller samleie) 3-8 ganger i uka. Tror nok ikke vi hadde hatt sex så ofte hvis ikke sexen jevnt over var veldig god.

Anonymkode: c4023...ce5

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Selvsagt.

Det går ikke an å ha sex gjennom et liv uten å ha dårlig sex innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...