Pasjonsfrukten Skrevet 7. juni #1 Del Skrevet 7. juni Fryseforsøk og støttemedisiner jeg går på Prednisolon og albyl e i forbindelse med innsett av et fryst blastocyst. Var innsett i naturlig syklus, tok ovitrelle for å gå i EL. Produserer derfor progesteron selv. (Ikke gått på Progynova i styrt syklus) men tar progesteronstøtte vet det er utrolig forskjellig hva man får råd og veiledning om på de forskjellige klinikkene. grunnen til at jeg tar Prednisolon og Albyl E er fordi jeg tidligere har mistet. Så det var verdt et forsøk sa klinikken. hvor lenge har dere gått på medisinene ved positivt test? Sluttet med en gang? Fortsatte dere? Hvor lenge evt? skal selvfølgelig forholde meg til klinikken, men synes det er litt interessant å høre hva andre gjør. hva slags dose Prednisolon står du på, hvor lenge gikk du på de ulike dosene ? Dette skal jo også trappes ned. Gikk du på Albyl E hele første trimester? Til tidlig ultralyd? Til positiv test? Takknemlig for alle erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 7. juni #2 Del Skrevet 7. juni Jeg er 8+1 og står på alle støttemedisiner fremdeles. Prednisolon gikk jeg på 10 mg frem til uke 5, 5 mg frem til uke 8 og nå 2,5 mg frem til 10+0 (skal da slutte). Har ikke stått på Albyl e, men Klexane. Ikke avgjort når jeg skal stoppe, men har vært snakket om frem til TOUL og NIPT og vurdere videre da. Har dobbel progesteronstøtte (cyclogest + prolutex), og regner med det blir begge frem til uke 10. Først sa legen at jeg skulle stoppe på prolutex ved uke 7, men så fikk jeg en runde spotting, og da fant vi ut at det var greit å fortsette med begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsfrukten Skrevet 8. juni Forfatter #3 Del Skrevet 8. juni Venterpåregnbuen skrev (11 timer siden): Jeg er 8+1 og står på alle støttemedisiner fremdeles. Prednisolon gikk jeg på 10 mg frem til uke 5, 5 mg frem til uke 8 og nå 2,5 mg frem til 10+0 (skal da slutte). Har ikke stått på Albyl e, men Klexane. Ikke avgjort når jeg skal stoppe, men har vært snakket om frem til TOUL og NIPT og vurdere videre da. Har dobbel progesteronstøtte (cyclogest + prolutex), og regner med det blir begge frem til uke 10. Først sa legen at jeg skulle stoppe på prolutex ved uke 7, men så fikk jeg en runde spotting, og da fant vi ut at det var greit å fortsette med begge. Veldig kjekt å høre jeg går også på Prolutex (dobbel dose, men ikke cyglogest) Og skal fortette frem til tidlig ultralyd så lager legen en plan videre på det. Tenker at akkurat det er det jo ikke noe stress å få får mye av. Da kroppen skiller det ut. Prolutex skal man heller ikke bråstoppe på ifølge pakningsvedlegget, så her måtte jeg si ifra til legen som ikke var klar over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 8. juni #4 Del Skrevet 8. juni Pasjonsfrukten skrev (2 timer siden): Veldig kjekt å høre jeg går også på Prolutex (dobbel dose, men ikke cyglogest) Og skal fortette frem til tidlig ultralyd så lager legen en plan videre på det. Tenker at akkurat det er det jo ikke noe stress å få får mye av. Da kroppen skiller det ut. Prolutex skal man heller ikke bråstoppe på ifølge pakningsvedlegget, så her måtte jeg si ifra til legen som ikke var klar over det. Morkaka tar jo over produksjonen av progesteron etterhvert, men det kjennes litt skummelt ut å skulle slutte med tilskudd likevel. Har mistet 3 ganger siste året. Jeg går bare på 1 sprøyte Prolutex om dagen, men er mulig å trappe ned til 1 Cyclogest før jeg slutter helt. Får diskutere det legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5 Del Skrevet 8. juni Gikk på støttemedisin til uke 12 her. Anonymkode: 9784d...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå