Gå til innhold

Normalt å ikke ville være venner med de som er slankere/sprekere/penere osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i en vennegjeng hvor vi har det veldig kjekt. En av jentene har en venninne (som da ikke var del av vår gjeng opprinnelig) som vi har møtt flere ganger i bursdager osv. Hun er veldig sprek, springer fjellmaraton, har jobbet i Forsvaret, og er veldig vakker å se til. Hun er også utrolig snill, varm, behagelig, ikke skrytete, alltid ydmyk i samtaler osv.

En i gjengen har sagt: «årh, jeg hadde ikke taklet å være venninne med en som var så tynn og trente så mye». Jeg forstår ikke helt logikken: takler hun ikke å ha venner som er slankere enn seg selv? Hva er da grunnen til at hun henger med oss? Er vi akkurat så tykke og utrente at vi er greie nok for henne? Jeg forstår heller ikke at man kan velge bort venner basert på treningsmengde. Da må man jo følge de på Strava og fase de ut når det blir for stor treningsmengde. 

For min del hadde jeg aldri hatt et problem med å bli venn med hun spreke. Blir inspirert av flinke folk, selv om akkurat løping aldri vil bli min greie. 

Noe jeg misser her? Ble bare så sjokkert over den kommentaren.

Anonymkode: bd5be...9c9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen er bare sånn, de finner noe i andre de føler de mangler,  blir dritsjalu og føler seg usikker, og støter den personen vekk. 

Anonymkode: bbd19...851

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er i en vennegjeng hvor vi har det veldig kjekt. En av jentene har en venninne (som da ikke var del av vår gjeng opprinnelig) som vi har møtt flere ganger i bursdager osv. Hun er veldig sprek, springer fjellmaraton, har jobbet i Forsvaret, og er veldig vakker å se til. Hun er også utrolig snill, varm, behagelig, ikke skrytete, alltid ydmyk i samtaler osv.

En i gjengen har sagt: «årh, jeg hadde ikke taklet å være venninne med en som var så tynn og trente så mye». Jeg forstår ikke helt logikken: takler hun ikke å ha venner som er slankere enn seg selv? Hva er da grunnen til at hun henger med oss? Er vi akkurat så tykke og utrente at vi er greie nok for henne? Jeg forstår heller ikke at man kan velge bort venner basert på treningsmengde. Da må man jo følge de på Strava og fase de ut når det blir for stor treningsmengde. 

For min del hadde jeg aldri hatt et problem med å bli venn med hun spreke. Blir inspirert av flinke folk, selv om akkurat løping aldri vil bli min greie. 

ei venninne av meg er utenfor min liga så jeg forstår problemstillingen, men hadde aldri funnet på å droppe hu som venn pga dette «problemet « 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Grunner til å droppe venner:

- de er nedlatende, dominerende, lite forståelsesfulle

- dere har lite til felles

- dere er ikke på bølgelengde 

AnonymBruker
Skrevet

Eneste grunn måtte være hvis hun brukte innmari mye tid på disse interessene så man omtrent aldri får til å møtes.

Hilsen ei som har gitt opp å avtale noe med en spesifikk venninne fordi hun er borte på ekspedisjoner hver eneste helg. Good for her altså, hun lever sitt beste liv! :)

Anonymkode: 28998...a6f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hun som kommenterte har gjerne noen mindreverdighetskomplekser da? Klart det blir slitsomt for henne hvis hun skal føle at hun kommer til kort på alle måter sammenlignet med denne fantastiske gudinnen av et menneske. 

Anonymkode: cbbd8...337

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Utseende, kondis og kroppsfasong har aldri vært et kriterie for vennskap. 

Jeg tenker hun som sa dette er usikker på et vis? 

Anonymkode: 6f972...f12

AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager, dette var meget spesielt😅 har aldri slått meg å ikke henge med folk fordi e er tynne og veltrente (eller tykke og utrente for den del)

Anonymkode: d4e5e...fac

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at hun mente det helt seriøst? Kanskje det var en dårlig spøk siktet til at hun selv ikke er flink til å trene osv

Anonymkode: 7c39b...a53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har nesten motsatt inntrykk, at de fleste vil være venn med de som er tynne, spreke, pene og vellykkede.

Anonymkode: 5dec6...691

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så sykt rart.

Så lenge personen er snill og grei å prate med, så burde vel ikke andre ting ha noe å si.. Jeg har allltid hatt venninner i alle former og fasonger, selv da jeg var mye større enn jeg er nå

Anonymkode: e11f9...ebe

AnonymBruker
Skrevet

Det handler vel om at hun føler seg mindreverdig selv da, eller mindre tynn, pen og snill. Så er jo sannheten at det sitter i hennes eget hode ☺️

Anonymkode: e8e9a...583

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har nesten motsatt inntrykk, at de fleste vil være venn med de som er tynne, spreke, pene og vellykkede.

Anonymkode: 5dec6...691

Samtidig så er det ingen som vil være «den stygge venninna».

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så rart. Jeg er en blanding av deg og din spreke venninne. Utseendemessig henne, mentalt deg. Jeg har blitt fryst ut så mye av jenter. Jeg er flott, pen, snill, empatisk. Har også hatt ei jævlig pen venninne som alle falt for, uten at jeg brydde meg. Jeg hadde min egen greie, og det holdt for meg.

Anonymkode: 4a3a6...c75

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så rart. Jeg er en blanding av deg og din spreke venninne. Utseendemessig henne, mentalt deg. Jeg har blitt fryst ut så mye av jenter. Jeg er flott, pen, snill, empatisk. Har også hatt ei jævlig pen venninne som alle falt for, uten at jeg brydde meg. Jeg hadde min egen greie, og det holdt for meg.

Kan det være noe med personligheten din?  

Du virker intuitivt litt høy på deg selv når du beskriver deg selv som både «flott, pen, snill og empatisk» i ett og samme åndedrag, og dét er vel en del som kan reagere litt negativt på. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Misunnelse er en sterk følelse. Samtidig så ønsker man jo stort sett å være med folk som drar deg opp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det være noe med personligheten din?  

Du virker intuitivt litt høy på deg selv når du beskriver deg selv som både «flott, pen, snill og empatisk» i ett og samme åndedrag, og dét er vel en del som kan reagere litt negativt på. 

Ja tenk, det synes du. Egenskaper som ikke går sammen, eller?

AnonymBruker
Skrevet

Utseende har ikke noe å si på venner, eller egetlig i det hele tatt

Anonymkode: 124aa...d5d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet også om ei som er tynn, brun, pen, har langt hår, alltid hyggelig og vinner løpekonkurranser. Hun har også en veldig viktig og godt betalt jobb der lang og krevende utdanning er en forutsetning.

Hun er faktisk så perfekt at det er litt vanskelig å forholde seg til. Jeg vet jo egentlig at det er mindreverdighetskompleksene mine som slår til. Men hun blir liksom så lite menneskelig, og jeg føler meg så innmari liten og ubrukelig sammen med henne, selv om jeg ikke vanligvis sammenligner meg med folk jeg møter.

Anonymkode: 16268...707

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Haha, det der er jo sånt som folk ofte tøyser med. Ble du sjokkert av det? Høres bare ut som en fleip.

Anonymkode: 7cbf1...ecb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...