Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å Google, men blir dessverre ikke helt klok. 

Jeg ønsker å reklamere på et produkt som overhode ikke har holdt mål. Så jeg kontaktet nettbutikken og forklarte problemet, sendte inn flere bilder for å vise. Til svar får jeg at jeg enten kan få tilbakebetalt en sum (her snakker vi mindre enn 10% av kjøpssum) eller så kan jeg returnere varen og la de se over om dette er en gyldig reklamasjon. 

Problemet er at jeg synes summen de tilbyr er latterlig lav, og hvis jeg går med på å returnere produktet så skal de avtale henting med PostNord, jeg får kun vite dato slik at jeg må ta fri fra jobb for å sitte og vente på at varen skal bli hentet - og ja, fikk beskjed at jeg MÅ være tilstede. Jeg har selvsagt foreslått at jeg kan levere varen inn til postnord selv, men nei. 

Jeg har prøvd å finne en bedre løsning, men nettbutikken er ikke villig. 

Er det jeg som er en Karen her? Eller har jeg faktisk noen rettigheter her? At de tilbyr under 10% i kompensasjon er en vits, og jeg kan ikke ta fri en hel arbeidsdag for å vente på PostNord (som mest sannsynlig ikke dukker opp engang) 

Anonymkode: f322c...60d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avtal at PostNord henter på jobben

Skrevet

Hva har du kjøpt, hvor lenge har du hatt det osv. Hva er vitsen med å skrive et innlegg der det ikke er noen informasjon vi kan nyttegjøre oss av..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (53 minutter siden):

Hva har du kjøpt, hvor lenge har du hatt det osv. Hva er vitsen med å skrive et innlegg der det ikke er noen informasjon vi kan nyttegjøre oss av..

Spiller det noen rolle? Om butikken mener det er innenfor fristen så er vel problemstillingen her hvorvidt butikken kan kreve den måten å få produktet i retur. 

Anonymkode: dcb7e...54a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Spiller det noen rolle? Om butikken mener det er innenfor fristen så er vel problemstillingen her hvorvidt butikken kan kreve den måten å få produktet i retur. 

Ja, det spiller faktisk en rolle, her, når du ber om hjelp. 

Er det en liten filleting som lett kan flyttes på? Er det en dyr ting til flere tusen kroner? Er det en seriøs nettbutikk, neppe? Kjent kranglefant nettbutikk/les en falsk norsk nettbutikk?

vel, du har lover og regler når du handler hos firma på nett. Siden du ikke vil oppgi noe som helst info så får du ta en telefon til Forbrukerombudet. Der får du råd og hjelp dersom du forteller de litt mer enn du forteller oss. 

Har du betalt med kredittkort? Da kan du og reklamere til kortutsteder og få hele beløpet refundert. 

vil du har hjelp? Ja, da forventer de fleste her at du informerer bedre. 

Anonymkode: ff258...0f0

• Liker 1
Skrevet

Alle dine plikter og rettigheter er omfattet av forbrukerkjøpsloven:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34

Selger har rett til å undersøke gjenstanden for å vurdere grunnlaget for reklamasjon, men det skal skje uten kostnad og vesentlig ulempe for forbruker. Dersom kjøpet heves har selger rett til å kreve vederlag for bruk for tiden bruker har hatt nytte av gjenstanden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er det en liten filleting som lett kan flyttes på? Er det en dyr ting til flere tusen kroner? Er det en seriøs nettbutikk, neppe? Kjent kranglefant nettbutikk/les en falsk norsk nettbutikk?

vel, du har lover og regler når du handler hos firma på nett. Siden du ikke vil oppgi noe som helst info så får du ta en telefon til Forbrukerombudet. Der får du råd og hjelp dersom du forteller de litt mer enn du forteller oss. 

Har du betalt med kredittkort? Da kan du og reklamere til kortutsteder og få hele beløpet refundert. 

Jeg er ikke TS, så ro ned.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei

Nå etterspurte jeg egentlig bare litt generelle rettigheter vedrørende reklamasjon for å slippe å hive nettbutikken under bussen. 

Kjøpte et gulvteppe til 7000, nettbutikken tilbyr 300,- mot at jeg beholder teppet. Etter få måneder så er teppet blitt skikkelig stygt og det ser virkelig ikke ut. Jeg mener at et teppe til 7000 skal vare lengre enn få måneder. Ifølge trustpilot så er reklamasjonsavdelingen til butikken en stor vits (skulle sjekket trustpilot tidligere) 

Betalte med faktura

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei

Nå etterspurte jeg egentlig bare litt generelle rettigheter vedrørende reklamasjon for å slippe å hive nettbutikken under bussen. 

Kjøpte et gulvteppe til 7000, nettbutikken tilbyr 300,- mot at jeg beholder teppet. Etter få måneder så er teppet blitt skikkelig stygt og det ser virkelig ikke ut. Jeg mener at et teppe til 7000 skal vare lengre enn få måneder. Ifølge trustpilot så er reklamasjonsavdelingen til butikken en stor vits (skulle sjekket trustpilot tidligere) 

Betalte med faktura

Er enig i at det er uhamslig å returnere et gulvteppe, og summen du har fått tilbud er lav ifh til utgangsummen. Men et teppe er en bruksgjenstand, så det spørs vel hvor det har lagt (stor forskjell på et teppe som ligger i en gang og et som ligger på et soverom), hvordan du selv har behandlet det osv. 

Hva om du kommer ed et mottilbud - f eks 10%, kr 700, og så glemmer du saken? Jeg forstår forresten ikke hvorfor noen bruker kr 7000 på et teppe. Alle mine tepper er fra Ikea, og holder i mange år. Om de ser slitne ut etterhvert, så koster det ikke all verden å fornye fra samme sted.

Anonymkode: cfe55...7d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...