Gå til innhold

Hvorfor tror du det er så mange unge voksne som får kreft i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg lurt lenge på. Både her i landet og verden over. Tallene på unge voksne som får kreft i dag er skutt i været. Nå vil mange gi koronavaksina skylden, men jeg tror det er mer komplisert enn som så. Altså, jeg tror ikke vaksinen var bra heller, men den alene kan ikke ha gjort dette. Dessuten, tallene var allerede på vei opp før koronavaksinen kom. Så hva tror dere? Jeg er kjemperedd for å få kreft. Har bestilt meg en time hos privat klinikk hvor jeg kan sjekke alle organer i kroppen og dette kommer jeg til å gjøre hvert år. Sjekket brystene også i dag. Jeg er 35 år gammel, sluttet å røyke og snuse pga kreftfrykt. Er du redd for å få kreft? 

Anonymkode: 1f057...58e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har tallene skutt i været, eller har du selv kommet i en alder hvor sykdom og døden nærmer seg?  Kreft er jo veldig vanlig...

Anonymkode: 44b28...5d7

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fri knulling uten kondom. Fører til at alle får HPV og dermed kreft tidligere.

Anonymkode: 39772...d9b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått uhelbredelig kreft, jeg er i 40-årene. Jeg har aldri røykt eller brukt snus. Har drukket lite alkohol. Er normalvektig, og passe aktiv. Ingen arvelig faktor. Økningen i antall krefttilfeller er skremmende.

Anonymkode: 6578a...8c3

• Hjerte 11
Skrevet

Livsstil, mat og kjemikalier. Alle er jo fulle av plastikk og drit

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sminke

Anonymkode: bc917...034

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror som nevnt over sex kulturen har noe av skylden. Folk har jo mistet all fornuft og moral når det kommer til sex. Sex med ma ge forskjellige har masse konsekvenser. 

Anonymkode: d02d5...97c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Endret type mat og kjemikalier over alt

Anonymkode: c2055...f5d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror som nevnt over sex kulturen har noe av skylden. Folk har jo mistet all fornuft og moral når det kommer til sex. Sex med ma ge forskjellige har masse konsekvenser. 

Beklager skrivefeilene

AnonymBruker
Skrevet

Kjemikalier og mikroplast osv

Anonymkode: 3edb0...f8c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette har jeg lurt lenge på. Både her i landet og verden over. Tallene på unge voksne som får kreft i dag er skutt i været. Nå vil mange gi koronavaksina skylden, men jeg tror det er mer komplisert enn som så. Altså, jeg tror ikke vaksinen var bra heller, men den alene kan ikke ha gjort dette. Dessuten, tallene var allerede på vei opp før koronavaksinen kom. Så hva tror dere? Jeg er kjemperedd for å få kreft. Har bestilt meg en time hos privat klinikk hvor jeg kan sjekke alle organer i kroppen og dette kommer jeg til å gjøre hvert år. Sjekket brystene også i dag. Jeg er 35 år gammel, sluttet å røyke og snuse pga kreftfrykt. Er du redd for å få kreft? 

Tankenes  kraft, de tror de kan bli syk så de blir syk. 

AnonymBruker
Skrevet

Sex, vi er ikke ment til å ha sex med alt og alle.

Anonymkode: 55ace...268

• Liker 1
Skrevet

Folk sjekker seg nok oftere/tidligere enn før også..

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Miljøgifter, dårlig mat (alt for mye sukker, ultraprossesert drittmat), alt for mye alkohol.

Anonymkode: 18947...8ec

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tørrsjampo, samt masse hårspray i hår og pute som folk omtrent sniffer på når de sover 

billig juggel med kvikksølv

Anonymkode: 2be5d...838

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har fått uhelbredelig kreft, jeg er i 40-årene. Jeg har aldri røykt eller brukt snus. Har drukket lite alkohol. Er normalvektig, og passe aktiv. Ingen arvelig faktor. Økningen i antall krefttilfeller er skremmende.

Anonymkode: 6578a...8c3

Har du tatt koronavaksinen? Veldig leit å høre dette ♥️ håper du har dine nærmeste med deg i denne vanskelige tiden. 
kan jeg få spørre hvilken type kreft du har? 
Mener brystkreft og tarmkreft er blitt veldig mye av i det siste. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har tallene skutt i været, eller har du selv kommet i en alder hvor sykdom og døden nærmer seg?  Kreft er jo veldig vanlig...

Anonymkode: 44b28...5d7

Har lest dette at tallene har faktisk skutt været. Prøv å Google det. Det som er skremmende er den relative unge alderen på folk som får kreft. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk kreft som ung voksen. For min del tror jeg høyt stressnivå over mange år, eksponering til kjemikalier og dårlige gener har påvirket. Mange faktorer.

Men at vi er flere unge, og at dette øker så mye er forferdelig trist. Jeg tenker vi lever feil - på mange områder; feil mat, mye stress, for lite søvn, kjemikalier.. 

Anonymkode: 77dbd...4e2

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen dokumentasjon som viser at kreft blant unge voksne faktisk øker? 

Kreftforeningen skriver på sin side at antall krefttilfeller IKKE øker:

"I 2023 fikk 38 094 i Norge kreft. 20 487 menn og 17 778 kvinner ble rammet. Kreftforekomsten er stabil sammenlignet med tidligere år.

De fire vanligste kreftformene hadde så mange nye krefttilfeller i 2023:

Kilde: https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreft-i-norge/

Kreftforeningen mener altså at forekomsten av kreft er stabil i forhold til tidligere år: Kreft øker IKKE i Norge. Legg merke til at hudkreft ikke er nevnt i lista over vanlige kreftformer. 

Anonymkode: 3abc5...013

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Prosessert mat med mengdevis av tvilsomme tilsetningsstoffer. Gatekjøkkenmat, veimat og ultraprosessert mat generelt.

Grillmat. Overopphetet, røkt og brent kjøtt og oljer øker kreftfaren.

Overddrevet sukkerforbruk. Brus og godis. Sukker er mat for kreftceller.

Endret av senior
  • Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...