Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror folk at det er greit å skille seg og splitte hverdagen til barna i to separate liv ? Det er jo kun for å tilfredsstille en forelders behov i såfall . Merkelig at lover skal regulere dette

Anonymkode: 0caf4...842

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du lurer på, egentlig?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid alternativet er bedre.

Anonymkode: 15933...202

• Liker 2
Skrevet

Du tenker det er bedre at barna vokser opp i et hjem med mye negativitet,  kjefting og aldri får se hvordan voksne mennesker lever i et godt forhold med kjærlighet og forståelse? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det faktisk kan være barnets beste at foreldrene skiller lag. Enkelt! 

Anonymkode: 06179...106

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er alternativet verre. Slutt å sitt på høye hest og døm andre.

Anonymkode: 6f9c5...25f

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det jeg skriver.. jeg tenker på at man forventer at de skal reise frem og tilbake mellom to hjem… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke det jeg skriver.. jeg tenker på at man forventer at de skal reise frem og tilbake mellom to hjem… 

Det kom ikke helt tydelig fram av hi. Jeg er enig jeg. Synes jo barna skal få være med begge foreldrene. Men å forvente at de hver uke skal pakke en bag for å dra frem og tilbake, det synes jeg virker slitsomt

Anonymkode: c6946...d36

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men hva skal man gjøre? Tenker du at det er en god idé at barnet blir boende mens foreldrene flytter fram og tilbake?

AnonymBruker
Skrevet
Clearpath skrev (13 timer siden):

Du tenker det er bedre at barna vokser opp i et hjem med mye negativitet,  kjefting og aldri får se hvordan voksne mennesker lever i et godt forhold med kjærlighet og forståelse? 

Hvordan får de se det ved at foreldrene flytter fra hverandre?

Anonymkode: a5c97...ab2

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg vokste opp med 50/50 og HATA det. Det var kun rettferdighet for foreldrene mine som var i sentrum. Mitt behov for et stabilt hverdagsliv, uten flyttinger til ulike familier (med alt det innebar: ulike regler, ulike rutiner, forskjellige søsken osv.), var underordnet.

Flytta heldigvis for meg selv da jeg var 15 år og fikk for første gang på årevis ETT hjem ❤️

Anonymkode: 3b292...2fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ved at de finner seg ny partner og lever i stabile sunne forhold feks. Hos mange blir også samarbeid nellom foreldrene bedre når de ikke bor oppå hverandre og er miserable. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da må du skrive så folk skjønner. Hva mener du en skal gjøre ved samvær da? 

Anonymkode: cdebf...db0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du skriver krøkkete og ikke lett å skjønne hva du mener. De slipper se dårlig forhold og leve under dårlige forhold når foreldrene skiller seg. Mange folk forandrer seg underveis og ofte er beste løsning for alle parter at de flytter fra hverandre

Anonymkode: cdebf...db0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skjønner hva du mener. Jeg vokste opp med 50/50 og HATA det. Det var kun rettferdighet for foreldrene mine som var i sentrum. Mitt behov for et stabilt hverdagsliv, uten flyttinger til ulike familier (med alt det innebar: ulike regler, ulike rutiner, forskjellige søsken osv.), var underordnet.

Flytta heldigvis for meg selv da jeg var 15 år og fikk for første gang på årevis ETT hjem ❤️

Hadde det vært bedre om de kranglet om alt og mislikte hverandre? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Mitt barn flyttet da hen var 17, og jeg forstår deg godt.

Vi hadde ikke 50/50, men jeg hatet det at barna ble tvunget til samvær de ikke ville ha. Som eneforelder var jeg maktesløs, den andre hadde rett til samvær, og det slet på oss alle. Om jeg hadde visst hvordan det skulle ende hadde jeg ikke fått barn.

Barna burde bli hørt mye tidligere.

Anonymkode: b1be3...b3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men hva skal man gjøre? Tenker du at det er en god idé at barnet blir boende mens foreldrene flytter fram og tilbake?

Faktisk er det langt bedre for barnet

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (9 minutter siden):

Faktisk er det langt bedre for barnet

Men det fungerer jo ikke i praksis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske foreldrene mine flyttet fra hverandre da jeg vokste opp. Det var et helvete å bo i samme hus som begge to. 

Anonymkode: 991e5...40b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvorfor tror folk at det er greit å skille seg og splitte hverdagen til barna i to separate liv ? Det er jo kun for å tilfredsstille en forelders behov i såfall . Merkelig at lover skal regulere dette

Loven sier at barna skal få bestemme og barna har rett på å se og bo hos begge foreldrene om de vil. De kan også velge om de kun vil leve hos den ene etter hvert som de blir store nok. 

Anonymkode: 9a8eb...757

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...